0
بذر گل زینتی

بذر گل زینتی

اگر برای اولین بار به دنبال کاشت گل ، درختان یا بوته های خود هستید ، باید همیشه آب و هوایی را که در آن زندگی می کنید در نظر داشته باشید زیرا نیازهای خاصی دارند.

امروزه گل های زینتی به قدری رایج هستند که به احتمال بسیار زیاد یکی از آنها را در خانه خود دارید یا یکی از نزدیکان شما نیز یکی از آنها را دارد!

آنها برای اهداف نمایش رشد کرده اند ، بنابراین در چند سال گذشته محبوبیت پیدا کرده اند ، به ویژه از آنجا که کلمات “پایداری” زیبایی” در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

آنها به ما شادی می بخشند ، بنابراین فقط برای یک هدف تزئینی عمل می کنند. در نتیجه ، بذر گل زینتی طیف گسترده ای از رنگ ، شکل و اندازه دارند و معمولاً به خوبی با آب و هوای مختلف نیز سازگار می شوند.

بذر گل زینتی را از باغ بذر بخرید

بذر گل آستر ( بذر گل زینتی )

آسترها یک گیاه چند ساله گل مروارید و دارای گل های گل ستاره ای شکل هستند که از سفید تا آبی تا بنفش رنگ دارند. آنها در اواخر تابستان و پاییز ، هنگامی که بسیاری از شکوفه های تابستان ما کم رنگ می شوند ، زیبایی لذت بخشی به باغ می بخشند. در اینجا نحوه پرورش گیاهان آستر در باغ خود آورده شده است.

نحوه کاشت

در حالی که استرها می توانند از بذر رشد کنند. می توانید بذرها را در فصل زمستان در فضای بسته با کاشت بذر در گلدان شروع کرده و به مدت 4 تا 6 هفته در یخچال نگهداری کنید تا خواب زمستانی شبیه سازی شود. آنها برای شروع جوانه زنی به این دوره از هوای سردتر نیاز دارند.
بذرهایی را به عمق یک اینچ خاک بکارید و آنها را در یک مکان آفتابی در خانه قرار دهید. بعد از عبور از خطر سرما در بهار گیاهان جوان را بیرون بکارید.
بهترین زمان برای کاشت آسترهای جوان اواسط تا اواخر بهار است.

در زمان کاشت بذر گل استر آب زیادی به گیاهان بدهید.

خرید بذر گل زینتی

بذر گل داهلیا ( بذر گل زینتی )

گل گلهای زیبا و زرق و برق دار که از اواسط تابستان تا پاییز شکوفا می شود ، غده ها در اواخر بهار در زمین کاشته می شوند

آنها در مناطق سردسیر به عنوان یک گیاه چند ساله در نظر گرفته می شوند. آنها در بیشتر مناطق مقاوم در برابر زمستان هستند. باغداران در مناطق 2 تا 7 می توانند بذر گل داهلیا را در بهار بکارند و یا آنها را به صورت یکساله در نظر بگیرند و یا آنها را برای زمستان کنده و ذخیره کنند. کوکب ها آب و هوای مرطوب و معتدل را دوست دارند. گل کوکب اگرچه برای آب و هوای بسیار گرم مناسب نیست.

چه موقع باید بذر گل داهلیا را کاشت

برای کاشت عجله نکنید ؛ بذر گل زینتی داهلیا در خاک سرد مبارزه خواهد کرد. دمای زمین باید به 60 درجه فارنهایت برسد. صبر کنید تا قبل از کاشت تمام خطر یخبندان از بین برود.
برخی از باغبانان یک ماه جلوتر بذر ها را در داخل خانه و در ظروف شروع می کنند تا یک جهش در فصل داشته باشند. گل داهلیا های متوسط و کوتوله در ظروف عملکرد خوبی دارند.
بذر گل زینتی داهلیا را در اوایل بهار سفارش دهید. این به باغبانان در مناطق سردتر وقت می دهد تا آنها را در یک پنجره آفتابی رشد دهند. یا از گلدان صرف نظر کنید و پس از نشست هوای بهار و گرم شدن خاک ، بذر ها را به راحتی در زمین بکارید.

کاشت بذر گل زینتی

گل لیاتریس

یک گیاه چند ساله بومی فراموش نشدنی با گل های بنفش است. این گیاه پر از شاخ و برگهای شکوفه مانند بلند و پر شور است که پروانه ها، پرندگان و زنبورها را به خود جلب می کند. به راحتی در خاک های متوسط و زهکشی شده در آفتاب کامل پرورش می یابد. تا حدودی تحمل خاک خشک را دارد، برای بذر گل زینتی لیاتریس ترجیحاً خاک مرطوب را برایش فراهم کنید. لیاتریس به طور کلی در خاک های مرطوب نسبت به سایر خاک ها عملکرد بهتری دارد. این گیاه تحمل گرما و رطوبت تابستان را نیز دارد. ممکن است از بذر رشد کند، اما رشدی آرام دارد.

روش کاشت و نگهداری گل لیاتریس:



تکثیر با تقسیم بوته یا جدا کردن غده در اوایل بهار یا پاییز، و یا با دانه . در مورد دانه باید چندین دانه کاشت تا امیدی به رویش گیاه داشت.
نور:
گل لیاتریس به مکانی پرنور نیاز دارد زیرا این گل بسیار نور دوست است.
خاک و آبیاری:
به طور متوسط به خاک غنی همراه با زهکشی خوب که مرطوب نگه داشته شود . خاکی که لیاتریس در آن مستقر می‌شود باید به طور یکسان مرطوب باشد . لیاتریسی که خوب در خاک مستقر شده باشد در برابر خشکسالی مقاوم است.

پرورش بذر گل زینتی

پیچک لادن

بذر گل زینتی ( پیچک لادن )

با این که انواع زیادی از گل لادن را می‌توان در سبدهای آویزان قرار داد اما نوع جمع و جور گل لادن، انتخاب بسیار عالی برای باغچه است. این مقاله دستور العمل‌هایی را در مورد کاشتن گل لادن از بذر، همراه با اطلاعاتی در مورد نور، آبیاری و شرایط خاک فراهم کرده است. گل لادن نباید با گیاهان متعلق به جنس لادن و خانواده‌ی براسیکاکی اشتباه گرفته شود.

آنها به جنس تروپائلوم تعلق دارند؛ لادن هم نام رایج آنها است.گل لادن دارای گل های کوچک و کم برگی هستند که می توان در انواع رنگ های مختلف آن را یافت، برگ های این گل بسیار نازک و ابریشمی هستند که شکلی مانند چتر دارند که زیبایی گل را دو چندان کرده است. همانگونه که گفتیم برگ های این گیاه خوراکی هستند و به دلیل طعم فلفلی که دارد به عنوان چاشنی در غذاها و سالادها استفاده می شود.

پیچک ناقوس 

عادت دنباله دار و شکوفه های پربار آنها را به کاندیداهای عالی برای باغ ها تبدیل می کند. گیاهان زنگوله ای نیز تا حدی مقاوم در برابر خشکسالی هستند ، بنابراین می توانید آنها را در باغ صخره ای قرار دهید. اگر از پیچک ناقوس به عنوان پوشش زمین استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که گیاهان بسیار مقاومی هستند ، بنابراین به اندازه کافی کاشت کنید تا از پوشش کافی اطمینان حاصل کنید.

کاشت بذر گل زینتی پیچک ناقوس

ظروف کاشت خود را با مخلوط گلدان بدون خاک کاشت پر کنید. مخلوط گلدان زهکشی لازم برای سلامت گیاه را تضمین می کند ، زیرا پیچک ناقوس از خاک مرطوب متنفر است

اگر گیاهان را در زمین می کارید ، آنها را در خاکی غنی بکارید، گیاهان را با فاصله حدود 10 سانتیمتر فاصله دهید تا گسترش یابد. برای خنک نگه داشتن سیستم ریشه و جلوگیری از تبخیر گاهی انها را در سایه قرار دهید.

پیچک ناقوس

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا