0
انواع کلم

باغ بذر وارد کنند بذر اورجینال خارجی

انواع کلم

کلم بنفش ایتالیایی

کلم بنفش ، که به آن کلم قرمز نیز گفته می شود ، از تیره گیاهان Brassica است. این گروه شامل سبزیجات غنی از مواد مغذی مانند کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و کلم پیچ است.

طعم آن شبیه کلم سبز است. با این حال ، نوع بنفش از نظر ترکیبات گیاهی مفید غنی تر است که با فواید سلامتی مرتبط هستند ، مانند استخوان های قویتر و قلب سالم.

همچنین تصور می شود که کلم بنفش باعث کاهش التهاب و محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان ها می شود. علاوه بر این ، این یک سبزی فوق العاده متنوع است که می توان آن را به صورت خام ، پخته یا تخمیر شده میل کرد و به غذاهای مختلف افزود.

در اینجا فواید چشمگیر کلم بنفش برای سلامتی آورده شده است که همه آنها توسط علم پشتیبانی می شوند.

این نوع کلم منبع بزرگی از آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات گیاهی مفید است در بین انواع کلم که به محافظت در برابر آسیب سلولی کمک می کند.

آنتی اکسیدان های آن شامل ویتامین C ، کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی مانند آنتوسیانین ها و کامفرول است. در حقیقت ، اغلب حاوی مقادیر بیشتری از این مقدار نسبت به کلم سبز است.

کلم رومانسکو ( انواع کلم )

کلم رومانسکو یک سبزی بی نظیر در همان خانواده گل کلم و کلم است. نام رایج آن رومانسکو است و سرهای سبز آهکی را با گلهای ریزتر شبیه ستاره های کهکشانی ، گل کلم تولید می کند. کاشت کلم بروکلی رومانسکو یک روش عالی برای ایجاد تنوع در رژیم غذایی خانواده شما است.

عطر و طعم بی نظیر و گیاه به ظاهر دیوانه مورد علاقه بچه ها است و می تواند در پرورش کلم بروکلی رومانسکو نقش داشته باشد. بیاموزید که چگونه رومانسکو پرورش دهید و دوستان و خانواده خود را در معرض یک برنج بی نظیر قرار دهید که می تواند به صورت تازه یا پخته شده استفاده شود.

مراقبت از انواع کلم بروکلی Romanesco گیاهان به همان مراقبتهایی که کلم بروکلی یا گل کلم نیاز دارند نیز نیاز دارند. آنها در برخی شرایط خشک تحمل می کنند اما بهترین حالت تشکیل سر در صورت مرطوب بودن آنها اتفاق می افتد. آب از پایه گیاه برای جلوگیری از مشکلات قارچی برگها. طرفین گیاهان را با کود کود کنید و آنها را با کود محلول در آب ، دو بار در طول دوره عنوان کود کنید. سرها را به اندازه دلخواه خود ببرید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. کلم بروکلی رومانسکو بخارپز ، پخته ، کباب شده یا فقط در سالاد است. سعی کنید آن را در بسیاری از غذاهای سبزیجات مورد علاقه خود جایگزین کنید.

کلم بروکسل

کلم بروکسل . این محصول مغذی و پر عطر و طعم کلر در برخی از موارد موردتحقیر قرار گرفته است اما این کلم مینیاتوری که سبزیجات به نظر می رسد اگر تازه چیده شده مصرف شود بسیار خوشمزه است. و بهترین راه برای تازه ترین آنها پرورش جوانه بروکسل در باغ شماست.

از آنجا که جوانه بروکسل بسیار طولانی می شود ، بهترین شرط شما این است که آنها را در تابستان نیمه تابستان بکارید تا در ماه های خنک پاییز به بلوغ کامل برسند. برنامه ریزی کنید که آنها را حدود 3 ماه قبل از اولین سرما برای منطقه خود در باغ خود قرار دهید.

همچنین بهتر است جوانه انواع کلم بروکسل را از طریق پیوند به جای بذر کاشته شده مستقیم در باغ بکارید. این اجازه می دهد تا نهال ها در محیط سایه خنک تری رشد کنند و شانس بیشتری برای زنده ماندن در هوای گرم خارج از خانه داشته باشند. جوانه بروکسل خود را با فاصله حدود 36 اینچ (91 سانتی متر) در خاک غنی ازت بکارید.

جوانه های در حال رشد بروکسل به مقدار زیادی مواد مغذی و آب نیاز دارند. هرگز نگذارید تخت جوانه بروکسل خیلی خشک شود زیرا این امر باعث تنش گیاهان و در نتیجه برداشت ضعیف می شود. آب برای یک محصول خوب حیاتی است.

کلم باک چویی

بذر انواع کلم پاک چوی یک بذر ارگانیک میباشد.

کلم چینی (Brassica rapa VAR. CHINENSIS) یک گونه از خانواده کلم ها می باشد

و گیاهی یک ساله یا دوساله بنا به شرایط جوی منطقه کاشت می باشد.

کلم چینی گونه های مختلفی دارد و از دو طریق بذر و نشاء تکثیر می گردد.

لازم است قبل از کاشت هر گیاهی شرایط بذر مورد نظر را قبل از کاشت گیاه بررسی شود تا از لحاظ درجه خلوص و رسیدگی و قوه نامیه شرایط مطلوبی جهت کاشت و جوانه زنی و ایجاد یک گیاه جدید داشته باشد.

نکته قابل توجه دیگر این است که خاکی را برای این منظور باید انتخاب نمود

که به حد کافی مغذی و غنی و سبک برای رشد گیاه باشد هرچند این گیاه در هر نوع خاکی حتی فقیر رشد می کند

ولی اگر محصولی سالم و قابل فروش می خواهیم لازم است که خاک را غنی سازی کرده

و یا ترکیبی مناسب از خاک و کود و ماسه را از همان ابتدا فراهم کنیم.

کلم چینی یا کلم پاک چوی گیاهی است که به آب فروان نیاز دارد تا رشد و نمو بهینه داشته باشد.

همچنین این گیاه به خشکی زمین واکنش نشان داده و ممکن است از بین برود.

برای کشت انواع کلم چینی بهترین آب و هوا آب و هوای خنک می باشد

پس بهتر است در کشت این گونه کلم این نکته را در نظر داشته باشیم و در زمان کاشت منظور کنیم.

بهتر است کلم چینی در مکان هایی که شرایط جوی در آن خنک است در بهار کشت شوند و برعکس مکان هایی که آب و هوای گرم دارند در فصول خنک سال کشت شود.

خشکی خاک و زمین کشت گیاه ، دمای نامناسب و… باعث به گل رفتن زود هنگام می شود.

بذر انواع کلم

مقاله آشنایی با انواع کلم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا