0
اماده سازی خاک برای کاشت

اماده سازی خاک برای کاشت

با رشد بنیادی محکم ، سال به سال سبزیجات سالم و مقوی و گلهای زیبا تولید کنید.

خرید بذر اورجینال خارجی

خاک سالم اساس گیاهان سالم و یک محیط سالم است. وقتی خاک باغچه خوب باشد ، کمتر به کودها یا سموم دفع آفات احتیاج دارد. “هنگام خاک سازی نه تنها سلامت گیاهان خود را بهبود می بخشید ، بلکه می توانید گیاه خود را نیز بهبود ببخشید.”

اماده سازی خاک برای کاشت

بنابراین ، از کجا می دانید خاک شما سالم است؟ و اگر اینگونه نباشد ، چه می کنید؟

باغهای خود را از ابتدا شروع کنید و با اصلاحات با کیفیت برتر خاک آنها را تولید کنید. نیاز به مشاوره دارید؟ وب سایت باغ بذر ما ایده ها ، اطلاعات و تجربیات عملی لازم برای انجام صحیح کار را ارائه می دهد.

تعیین سلامت خاک

برای اماده سازی خاک برای کاشت از حدود 17 عنصری که برای رشد گیاه ضروری است ، نیتروژن ، فسفر و پتاسیم مهمترین آنها هستند (به شماره چه چیزی است مراجعه کنید؟). آنها به عنوان عناصر اولیه یا درشت مغذی شناخته می شوند زیرا گیاهان آنها را بیشترین مقدار از خاک می گیرند. کودهایی که حاوی هر سه این عناصر غذایی هستند دارای کودهای کامل هستند ، اما به معنای مطلق به سختی کامل هستند. کلسیم ، منیزیم و گوگرد که به عنوان مواد مغذی ثانویه شناخته می شوند ، برای بسیاری از گیاهان نیز مهم هستند. عناصر کم مصرف یا ریز مغذی شامل بور ، مس ، منگنز آهن و روی هستند. برخی از ریز مغذی های گیاهی عملکردهای خاصی مانند کبالت دارند که در بیشتر گیاهان استفاده نمی شود اما به حبوبات در رفع نیتروژن کمک می کند. یکی دیگر از اجزای مهم خاک شما تعادل اسید-قلیایی یا خواندن pH آن است. همه این موارد ضروری – و بافت مناسب – باعث ایجاد خاک سالم می شود.

آزمایش کردن


یکی از راه های اماده سازی خاک برای کاشت و تعیین اینکه مواد معدنی در خاک شما کم یا زیاد است ، آزمایش آن است. خدمات محلی تعاونی محلی اغلب آزمایشات خاک کم هزینه را ارائه می دهند. این آزمایشات معمولاً سطح pH خاک ، منیزیم ، فسفر ، کلسیم ، پتاسیم و گاه نیتروژن را اندازه گیری می کنند. آنها همچنین ممکن است ریزمغذی های خاک را گزارش دهند ، اما این برای باغبانی که مواد آلی زیادی به خاک خود اضافه می کند ضروری نیست. برای یک آزمایش کم فشرده ، نسخه ای از خودتان مانند Rapitest Soil Test Kit را انتخاب کنید و شیمی ساده و ارزشمند خود را انجام دهید.

بهبود خاک باغ


افزودن مواد آلی به صورت کود کمپوست و کود پیر ، یا استفاده از مالچ یا محصولات پوششی رو به رشد (کودهای سبز) ، بهترین روش برای تهیه خاک برای کاشت است. افزودن کودهای شیمیایی فقط برخی مواد مغذی را دوباره پر می کند و برای حفظ خاک خوب و خنک کننده کاری نمی کند. مواد آلی به تأمین هر آنچه گیاهان شما نیاز دارند کمک می کند.

هوا اماده سازی خاک برای کاشت


درست مثل انسان ، گیاهان هم به زمین برای فتوسنتز و هم در خاک به هوا نیاز دارند. هوای موجود در خاک نیتروژن جو را در خود نگه می دارد که می تواند به فرم قابل استفاده برای گیاهان تبدیل شود. اکسیژن خاک نیز برای بقای ارگانیسم های خاک که به نفع گیاهان است بسیار مهم است.

خاک خوب فضای مناسبی بین ذرات خود برای نگهداری هوای مورد استفاده گیاهان فراهم می کند. خاکهای رسی سیلتی و سنگین دارای ذرات کوچکی هستند که به هم نزدیک هستند. این خاکهای متراکم هوای کمی دارند. خاکهای شنی مشکل مخالف دارند. ذرات آنها بیش از حد بزرگ و از هم فاصله دارند. مقدار زیاد هوا در خاک شنی منجر به تجزیه سریع مواد آلی می شود.

افزودن مواد آلی ، به ویژه کمپوست ، به تعادل در تامین هوا کمک می کند (خاک مناسب حدود 25٪ هوا است). همچنین سعی کنید در تخت ها قدم نگذارید و از تجهیزات سنگینی که می توانند خاک را فشرده کنند استفاده نکنید. اگر خاک خیلی مرطوب است از کار دادن آن خودداری کنید.

آب برای اماده سازی خاک برای کاشت


همه اشکال زندگی ، از جمله گیاهان و ارگانیسم های خاک ، به آب نیاز دارند ، اما نه زیاد یا خیلی کم. خاک سالم باید حدود 25٪ آب باشد.

در خاکهایی که فضای منافذ زیادی ندارند (خاکهای شنی) ، آب به سرعت تخلیه می شود و گیاهان نمی توانند از آن استفاده کنند. در خاک متراکم ، لجن یا خاک رس ، خاک مملو از آب می شود زیرا تمام فضای منافذ با آب پر می شود. این باعث خفه شدن ریشه های گیاهان و ارگانیسم های خاک می شود.

بهترین خاک ها دارای فضای منافذی کوچک و بزرگ هستند. افزودن مواد آلی (زیر را ببینید) بهترین راه برای بهبود ساختار خاک شما از طریق تشکیل سنگدانه ها است. علاوه بر این ، مواد آلی آب را نگه می دارند تا گیاهان بتوانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

بهسازی خاک اماده سازی خاک برای کاشت


تقریباً می توان با افزودن مواد آلی ، خاک خاک باغچه را بهبود بخشید تا خاک بیشتر کار کند. مواد آلی:

خاک رس محکم را سست می کند
به شن و ماسه کمک می کند تا آب بیشتری نگه دارد
خاک را آسان تر می کند
مواد مغذی را اضافه می کند

خاک ماسه ای


اماده سازی خاک برای کاشت : خاک شنی اجازه می دهد هوا زیادی به ریشه گیاه برسد. مشکل این است که ، خاک به سرعت تخلیه می شود ، هر دو رطوبت و مواد مغذی را از دست می دهد. با افزودن کمپوست و برگ های خرد شده به طور منظم و در طول زمان ، آن را آباد کنید. شما همچنین می توانید با پیت ماس تقویت کنید.

علف های هرز


اماده سازی خاک برای کاشت به روش های مختلفی برای جلوگیری از علف های هرز در خاک وجود دارد. یکی از این روش ها ، یعنی خراش دادن کمی خاک با یک وسیله باغی برای از بین بردن علف های هرز در حال ظهور است. این کار باید به طور منظم انجام شود – قبل از اینکه علف های هرز بتوانند سیستم ریشه ای معروف خود را توسعه دهند – و با احتیاط هنگام کار در اطراف گیاهان جوان گیاهی. بعد از جوانه زدن سبزیجات ، می توانید گیاهان را مالچ کنید یا Preen for Vegetables پخش کنید ، که باعث می شود بذرهای دیگر جوانه نزنند.

بذر اورجینال


سعی کنید از دانه تازه برای بهترین جوانه زنی استفاده کنید. میزان جوانه زنی هر ساله برای اکثر بذرها کاهش می یابد ، بنابراین در صورت استفاده از بذرهای مسن تر ، کاشت بیش از حد توصیه شده را برنامه ریزی کنید. بذرهای بزرگتر را می توان به راحتی با دست کاشت ، در حالی که بذرهای کوچکتر اغلب با یک دستگاه پخش بذر پراکنده می شوند. ردیابی بذرها و نگهداری آنها در جای خود آسان تر است ، اگر ردیف های کمی تورفتگی تهیه کنید مانند موارد نشان داده شده. با دانه های بسیار کوچک ، ممکن است کمی ماسه بکارید ، بنابراین می توانید ببینید که بذرها را کجا کاشته اید.

مقاله : اماده سازی خاک برای کاشت

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا