0
چگونه باغ را برای پاییز اماده کنیم

چگونه باغ را برای پاییز اماده کنیم ؟

پاییز فرصتی است برای شما که با از بین بردن پوشش گیاهی مرده باقی مانده از تابستان ، مرتب کردن مرزها ، پاکسازی ناودان ها و موارد دیگر است. این فصل همه چیز در مورد چیدن و بسته بندی وسایل قبل از رسیدن زمستان است. در اینجا نکته هایی برتر ما برای استفاده بیشتر از باغ پاییزی خود آورده شده است.

چگونه باغ را برای پاییز اماده کنیم

کمی برنامه ریزی و آماده سازی پاییز می تواند فصل بهار را تغییر دهد. پاییز زمان تمیز کردن تخت ها ، مدیریت خاک ، تهیه خاکشیر و به حداقل رساندن مشکلات در فصل رشد جدید است. همچنین زمان کاشت پیازهای شکوفه زده و بیرون آوردن شکوفه های تابستانی لطیف است. آماده سازی باغچه یکی از آن کارهای نگهداری است که به شما کمک خواهد کرد که یک باغ زیبا و پر آب و هوا را در فصل آینده تضمین کنید. برای زمستان بدون نگرانی و اوقات فراغت بیشتر در بهار ، چند نکته باغ پاییز را دنبال کنید.

چگونه باغ را برای پاییز اماده کنیم ( خرید بذر )

1: تمیز کردن باغ یا باغچه در پاییز


برای جواب به این سوال که چگونه باغ را برای پاییز اماده کنیم؟ قبل از پاییز گذرانی گیاهان حساس ، همه چیز را از گلخانه ، باغ یا باغچه خود خارج کنید ، بقایای گیاهان را بیرون بریزید و تمام مسیرها و مرحله بندی ها ، از جمله داخل شیشه را ضد عفونی کنید. یک محلول داغ ضد عفونی کننده باغ یا مایعات ضد قارچ به جلوگیری از آفات و عفونت های قارچی کمک می کند.

طی چند روز آینده گلخانه خود را تهویه کنید تا کاملاً خشک شود. گلدان ها و سینی های بذر را نیز برای آماده سازی کاشت و کاشت بهار تمیز کنید برای پاییز.

2: مرز گیاهان را جدا و آماده کنید

برای اطمینان از نمایشگر پر جنب و جوش در پاییز ، گیاهان یکساله را حفاری کنید و پسماند آن هارا از زمین خارج کنید، پیچک و گل نیلوفر بکارید. چند ساله گیاهان محو شده را تا سطح 5 سانتی متر از سطح زمین برش دهید ، اما خیلی مرتب نباشید ، به نظر می رسد بسیار زیبا از شبنم پاییزی پوشیده شده و سایه های زیبایی برای زمستان فراهم می کند.

وقتی مرزهایتان تمیز و مرتب شد ، یک لایه ضخیم کمپوست ، تراشه های پوست یا کود خوب پوسیده پخش کنید. نگران حفاری آن نباشید – بگذارید کرم ها کار سختی را برای شما انجام دهند.

3: خارج کردن خزه و چمن های پوسیده از باغچه

کاهگل و خزه را با استفاده از یک چنگک فنر دار برداشته و به انبوه کمپوست اضافه کنید. اگر مقدار زیادی خزه دارید ، ممکن است ابتدا بخواهید از یک قاتل خزه در چمن خود استفاده کنید. پس از آن با یک روکش شنی مسواک بزنید ، و سپس از خوراک چمن پاییزی استفاده کنید تا چمن خود را برای ماه های سرد زمستان آماده کنید.

با ایجاد سوراخ های عمیق با شاخه های چنگال باغچه در فواصل 10 سانتی متر ، زهکشی و هوادهی اطراف مسیرها و مناطق بازی را بهبود ببخشید. پاییز زمان خوبی برای گذاشتن چمن جدید است ، و به آن زمان زیادی برای تأسیس قبل از تابستان آینده می دهید.

4: در باغچه قالب برگ درست کنید


قالب برگ ساختار و مواد آلی را به خاک شما اضافه می کند و راهی عالی برای بازیافت برگهای افتاده است. یک مکان پناه گرفته را انتخاب کنید که منظره باغ شما را خراب نکند و با استفاده از مش سیم و چوب های چوبی ، یک سطل بزرگ بسازید. با برگ پر کنید ، آب بپاشید و بگذارید.

هنگامی که برگ ها به بافتی خرد تبدیل می شوند ، به صورت یک مالچ در سراسر مرزهای خود پخش کنید. بلوط ، توسکا ، راش و ممرز نسبتاً سریع پوسیده می شوند در حالی که چنار ، گردو ، شاه بلوط اسب و شاه بلوط شیرین ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. خرد کردن برگها ابتدا به سرعت بخشیدن کمک می کند ، اما به طور کلی روند کار حدود چند ماه طول می کشد.

5: سطل های کمپوست را پاک کنید

چگونه باغ را برای پاییز اماده کنیم ؟ پاکسازی مرزها و توطئه های سبزیجات همیشه مواد گیاهی زیادی را برای انباشت کمپوست تولید می کند. اکنون زمان ایده آل برای پاکسازی کمپوست سال گذشته و استفاده از آن در اطراف باغ است و فضای برای زباله های امسال فراهم شده است.

اگر کمپوست شما کاملاً آماده نیست ، آن را بچرخانید تا تجزیه بهتر شود و در کنار آن برای مواد آلی تازه یک انبوه جدید ایجاد کنید. هرگز نمی توانید مقدار زیادی کمپوست داشته باشید.

6: برگ های پوسیده را قبل از افتادنم بکنید


برگهای تجزیه کننده آب حوضچه شما را خراب کرده و فیلترهای موجود در پمپ ها را مسدود می کنند. بعداً ، با گرفتن برگهای در حال سقوط قبل از اینکه آنها به حوضچه شما برخورد کنند ، در وقت و تلاش خود صرفه جویی کنید.

تجهیزات باغ را حفظ کنید ( چگونه باغ را برای پاییز اماده کنیم )


قبل از اینکه ماشین چمن زنی خود را در پشت سوله برای زمستان ذخیره نکنید ، ارزش آن را دارد که آن را برای سرویس ارسال کنید تا اطمینان حاصل شود که در بهار سال آینده هنگام نیاز به شرایط مناسب است.

قیچی و محافظ نیاز به تراش دارند – این کار را خودتان انجام دهید یا اگر ترجیح می دهید آنها را بفرستید – در حالی که پیک ، چنگال و سایر ابزارها از یک شستشوی خوب بهره مند می شوند. همه چیز را کاملا خشک کنید و قطعات فلزی را روغن کنید تا از زنگ زدگی جلوگیری کند. دستگیره های چوبی را می توان با روغن بذر تمیز و محافظت کرد – اما پارچه ها را با دقت دور بیندازید زیرا دانه های کتان هنگام خشک شدن می توانند شعله ور شوند.

جمع بندی

برای هوادهی خاک ، خاک خود را با چنگک یا ابزار دستی شل کنید. خاک شما در طی ماه های تابستان از راه رفتن روی آن فشرده می شود. برای شل کردن خاک خود ، یک ابزار باغبانی برداشته و لایه بالایی خاک را حفر کنید.
این کار را هم برای تختخواب باغی و هم تختخواب برجسته انجام دهید.
حرکت در اطراف خاک از بالا به گیاهان جدید شما کمک می کند تا در خاک ریشه بزنند و مواد غذایی بیشتری را از زیر آن دریافت کنند.

خاک را در تخت های کاشت آماده کنید
ساده ترین راه برای تازه سازی خاک باغچه برداشتن لایه مالچ است. اگر هنوز در شرایط خوبی است ، می توانید برای پاییز دوباره از آن استفاده کنید. به احتمال زیاد بسیاری از آن در حال حاضر تجزیه شده است و شما باید کمی بیشتر اضافه کنید. اما قبل از انجام این کار ، می خواهید مطمئن شوید که خاک برای کاشت آماده است.

مقاله: چگونه باغ را برای پاییز اماده کنیم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا