0
ساخت کود طبیعی

ساخت کود طبیعی

باغبانی ارگانیک مانند همیشه محبوب است و روش هایی که ما استفاده می کنیم نقش مهمی در سلامتی ما و کره زمین دارد در این مقاله ساخت کود طبیعی را برای شما توضیح خواهیم داد.

کودهای کاملاً طبیعی و مختلفی وجود دارد که می توانید در باغچه یا خاک گلدان استفاده کنید. برخی از این کودها را می توان در خانه با استفاده از وسایل رایج از شربت خانه یا حیاط خانه تهیه و جمع آوری کرد. در اینجا 7 کود DIY مورد علاقه ما برای انواع نیازها آورده شده است.

من هرگز طرفدار مواد شیمیایی در محیط نبودم. در واقع ، من هر زمان که بتوانم ارگانیک می کنم و این شامل کودهایی است که در باغ های سبزیجات و گل های خود استفاده می کنم. نکته مهم در مورد کودهای آلی این است که شما نگران سبزیجات خود که حاوی مواد شیمیایی مضر هستند نگران نباشید – به علاوه ، این باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

دیدن محصولات باغ بذر

علف های هرز

بسیاری از علفهای هرز که در باغهای خود پیدا خواهید کرد دارای مقدار زیادی نیتروژن هستند و کود عالی ایجاد می کنند. مشکل این است که ، به محض کشیدن علف های هرز ، مطمئناً نمی خواهید آنها را دوباره در باغ قرار دهید ، زیرا هر بذر جوانه می زند و علف های هرز جدید ایجاد می کند. راه حل؟ چای علف های هرز درست کنید. برای انجام این کار ، یک سطل پنج گالنی بیش از 1/4 پر از علف های هرز که کشیده اید پر کنید. سپس سطل را در بقیه راه با آب پر کنید ، و بگذارید علف های هرز به مدت یک یا دو هفته خیس بخورند. هنگامی که آب خوب و قهوه ای شد (مانند چای) ، این چای علف های هرز را روی باغ های خود بریزید.

ساخت کود طبیعی با برگ های درخت


به جای اینکه برگ های پاییز را کیسه کنید و آنها را در حاشیه خود قرار دهید ، آنها را برای باغچه های خود جمع کنید. برگها غنی از مواد معدنی کمیاب هستند ، کرم های خاکی را به خود جذب می کنند ، رطوبت را حفظ می کنند و به سبک شدن خاکهای سنگین کمک می کنند. از برگها می توانید به دو روش استفاده کنید: یا آنها را داخل خاک خود بچرخانید (یا برگهای خرد شده را در خاک گلدان مخلوط کنید) ، یا از آنها به عنوان مالچ استفاده کنید تا گیاهان شما کوددهی شود و علف های هرز پایین بماند.

پوسته تخم مرغ


اگر تا به حال از آهک در باغ خود استفاده کرده اید ، می دانید که فواید زیادی دارد – به طور عمده ، به کاهش اسیدیته خاک برای گیاهانی که اسید دوست ندارند ، کمک می کند و کلسیم زیادی را برای گیاهان تأمین می کند. یک ماده مغذی ضروری است. آهک به خودی خود کودی کاملاً طبیعی است که می توانید در مرکز باغ خریداری کنید ، اما اگر ترجیح می دهید مقداری پس انداز کنید ، راهی ارزان تر برای دریافت مزایای مشابه وجود دارد. به راحتی پوسته های تخم مرغ را از آشپزخانه خود بشویید ، پس انداز کنید و آنها را له کنید تا در باغ خود استفاده کنید. مشخص می شود که پوسته تخم مرغ 93٪ کربنات کلسیم است که نام علمی آهک است

ساخت کود طبیعی پوست موز

ما موز بخاطر پتاسیم آنها می خوریم و گل رز ها نیز عاشق پتاسیم هستند. به راحتی پوست ها را در یک سوراخ در کنار بوته گل رز دفن کنید تا بتوانند به طور طبیعی کمپوست کنند. با رشد گل سرخ ، پوست ها را در لایه بالایی خاک دفن کنید. هر دوی این روش ها ، پتاسیم مورد نیاز برای رشد مناسب گیاه را فراهم می کنند

آب آکواریوم


برای ساخت کود طبیعی با اب آکواریوم ، اگر آکواریوم یا کاسه ماهی دارید که هر چند هفته یکبار تمیز می کنید ، آب را برای استفاده در باغ خود ذخیره کنید. همانطور که می دانید به دلیل هدر رفتن ماهی ، آب آکواریوم به مرور زمان کدر ، بدبو و کثیف می شود. همین ضایعات باعث می شوند که آب آکواریوم برای گیاهان شما بسیار مفید باشد و کود طبیعی و مواد مغذی به خاک شما اضافه شود.

آب آکواریوم همچنین دارای مقدار زیادی نیتروژن ، یکی از حیاتی ترین مواد مغذی برای گیاهان سالم است.

قبل از اینکه هر یک از این کودها را در کل باغ خود امتحان کنید ، ابتدا آن را روی چند گیاه آزمایش کنید. هر خاک ، گیاه و باغی نیازها و کمبودهای مختلفی دارد و در نتیجه واکنش بهتری به انواع مختلف کود نشان می دهد. با آزمایش غذای گیاهی خانگی خود ابتدا می توانید دریابید که کدام یک برای شرایط شما مناسب است.

کود حیوانی


اصلی ترین و م موثرترین کود طبیعی موجود: کود دامی. اجداد ما از زمانی که بشر کار خود را شروع کرده است از کود حیوانی به عنوان غذای گیاهی خانگی (یا ساخته حیوانات) استفاده می کنند.

بدیهی است که هزینه ای غیر از هزینه نگهداری و تغذیه حیوانات ندارد. به هر حال شما برای این هزینه ها نیز هزینه می کنید ، مردم فقط برای ساختن کود کمپوست حیوانات ندارند!

چه مرغ ، گاو ، بوقلمون ، خرگوش یا سایر دام های خانگی پرورش دهید ، کود آنها مزایای بسیار خوبی برای باغ شما خواهد داشت.

بخاطر داشته باشید ، لازم است کود را حدود 6 ماه خشک کرده و پیر کنید قبل از افزودن کود به باغ خود. همچنین ، از زباله های حیوانات خانگی خانگی یا حیوانات گوشت خوار استفاده نکنید ، زیرا ممکن است این مواد حاوی انگلی و باکتری های مضر باشند.

ساخت کود طبیعی خاکستر شومینه


خاکستر شومینه کربنات کلسیم و پتاسیم را به گیاهان می رساند. تمام کاری که شما باید انجام دهید افزودن خاکستر به بستر باغ و سپس ماساژ آن در خاک است. بهتر است این کار درست قبل از کاشت انجام شود تا در هنگام ماسک کردن خاکستر در خاک ، خطر ناکامی گیاهان و آسیب رساندن به آنها را نداشته باشید.

این مواد و موارد دیگر را در کودهای آلی و اصلاحات خاک بازیافت کنید:


یونجه ، پوست موز ، لوبیا ، آبجو (غلات مصرف شده) ، گل گاوزبان ، بوراکس ، آب میوه ، کف قهوه ، کمپوست ، گیاهان پوششی و کودهای سبز ، پوسته سخت پوستان ، پوسته تخم مرغ ، نمک اپسوم ، ماهی ، علف ، مو ، برگ ، کود (مرغ ، گاو ، بز ، اسب ، خرگوش ، گوسفند) ، شیر ، پوسته آجیل ، غذای حیوانات خانگی ، سوزن کاج و کاه ، آب باران ، غبار سنگ ، جلبک دریایی ، جلبک دریایی ، ادرار (هشدارها نیز) ، علف های هرز ، خاکستر چوب و گیاه و ریخته گری کرم.

مقاله: ساخت کود طبیعی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا