0
ابیاری گیاهان اپارتمانی

ابیاری گیاهان اپارتمانی

نحوه آبیاری گیاهان داخل منزل در هنگام تعطیلات

بنابراین شما ابیاری گیاهان اپارتمانی برنامه های تعطیلات خود را تنظیم کرده اید و اکنون وقت آن است که قبل از رفتن به خانه چمدان ها را ببندید و آماده سازی های نهایی را انجام دهید. در مورد همه گیاهان خانگی خود قصد انجام چه کاری را دارید؟ شاید شما یک دوست یا همسایه قابل اعتماد داشته باشید که بتواند بیاید و به آنها آب بدهد در حالی که شما رفته اید … یا شاید این کار را نکنید

در این مقاله تعدادی از تکنیک های هوشمندانه برای آبیاری گیاهان داخلی در هنگام تعطیلات به تفصیل آورده شده است. ما در مورد چگونگی راه اندازی این سیستم های ساده آبیاری خودکار توضیح خواهیم داد:

سیستم های فتیله
سیستم های قطره ای
حمام های گیاهی
تشک مویرگی
گلخانه کوچک
گلدان های خودآبی
سیستم های اتوماتیک خانه هوشمند

فروشگاه باغ بذر

ابیاری گیاهان اپارتمانی

برنامه ریزی قبل از سفر برای کمک به گیاهان خانگی در حفظ رطوبت
کمی برنامه ریزی قبل از سفر به شما کمک می کند تا در حالی که غایب هستید گیاهان داخلی خانه شما آب مورد نیاز را تأمین می کنند. چند چیز وجود دارد که می توانید انجام دهید تا گیاهان داخلی خود را برای عدم حضور خود آماده کنید.

گام دیگری که می توانید برای اطمینان از خشک نشدن گیاهان در حین کار بردارید افزایش احتباس آب مخلوط گلدان گیاهان با استفاده از یک لایه نازک از مالچ در بالای خاک گلدان است.

برای این منظور می توان از طیف گسترده ای از مواد استفاده کرد ، از خزه و هسته نارگیل گرفته تا سنگ ، سنگریزه و حتی سنگ مرمر یا پوسته خرد شده پسته. مالچ خود را به طور یکنواخت روی سطح خاک پخش کنید و اجازه ندهید تا در برابر ساقه گیاه جمع شود ، زیرا این امر باعث پوسیدگی آنها می شود.

اگر قصد دارید بیش از یک هفته غایب باشید ، باید نحوه تهیه آب برای گیاهان داخل منزل که به رطوبت زیادی نیاز دارند .

سیستم فتیله ساده

ابیاری گیاهان اپارتمانی

برای ساختن یک سیستم ابیاری گیاهان اپارتمانی فتیله ساده که به طور خودکار یک گیاه گلدان را آبیاری کند ، تمام آنچه شما نیاز دارید یک ظرف برای آب و نوعی مواد جاذب است که می توانید برای یک فتیله استفاده کنید.

برای فتیله می توانید از طناب ، ریسمان و نخ گرفته تا بند لباس و فتیله های شمع استفاده کنید. این ماده می تواند پنبه ، نایلون یا فایبرگلاس باشد ، به شرط آنکه آب را به خوبی جذب کند. اگر هرچه بند ناف است ، آن را ببافید تا یک فتیله ضخیم تر ایجاد شود.

اگر ظرف آب به اندازه کافی نزدیک گیاه قرار گرفته باشد ، ممکن است بتوانید از یک نوار پارچه ای که از روی یک تی شرت قدیمی ، پارچه میکروفیبر ، حوله پارچه ای یا نمدی بریده شده استفاده کنید.

اساساً پنبه بهترین ماده برای جذب آب است ، در حالی که مواد مصنوعی در برابر پوسیدگی مقاومت بیشتری دارند و برای دوره های طولانی مدت گزینه بهتری خواهد بود. بهتر است مواد فتیله را آزمایش کنید تا مطمئن شوید قبل از اینکه به آن بستگی داشته باشد ، به خوبی کار می کند تا آب را به گیاهان خود برساند در حالی که از بین رفته اید.

در مورد ظرف ، شما می توانید تقریباً از هر چیزی که آب را در خود نگه دارد استفاده کنید و می توانید سیستم های جداگانه ای را برای هر گیاه گلدان تنظیم کنید یا از یک ظرف بزرگتر برای چندین گیاه استفاده کنید. شما فقط باید اطمینان حاصل کنید که آب کافی برای مدت زمان تعطیلات خود داشته باشید.

ابیاری گیاهان اپارتمانی

بنابراین ، آنچه انجام می دهید این است که یک سر فتیله را در ظرف آب قرار دهید ، مطمئن شوید که به ته آن می رسد تا در پایان با خشک شدن آب ، خشک نشود و انتهای دیگر را چند سانتی متر درون حفره قرار دهید. خاک گلدان فقط آبیاری شده ، مراقب باشید که ریشه مزاحم نشود.

سیستم های قطره ای آسان

راه اندازی سیستم ابیاری گیاهان اپارتمانی های قطره ای DIY نیز با استفاده از چیزی بیش از بطری های پلاستیکی یا شیشه ای بسیار آسان است.

برای یک گیاه کوچکتر ، بطری پلاستیکی کوچک را تمیز کرده و چند سوراخ کوچک آن را در بالای بطری یا درپوش سوراخ کنید. سپس بطری را با آب پر کنید ، درپوش آن را دوباره بگذارید و به سرعت آن را برعکس کرده و در خاک کاملاً آبیاری کنید. مطمئن شوید که آن را به اندازه کافی فشار دهید تا سوراخ ها توسط مخلوط گلدان پوشانده شوند.

برای گیاهان در ظروف بزرگتر که خاک بیشتری در آنها نگهداری می شود ، می توانید از بطری های اب شیشه ای یا هر نوع بطری دیگری که دوست دارید بدون نیاز به سوراخ کاری استفاده کنید. خطر مسدود شدن دهانه در اثر خاک وجود دارد ، بنابراین بهتر است ابتدا مقداری از غربالگری را به دهانه بطری وصل کنید. در حین مانور معکوس و فرو رفتن باید انگشت شست خود را روی دهانه قرار دهید.

گلخانه مینیاتوری

گلخانه های مینیاتوری ایجاد شده با کیسه های پلاستیکی نه به اندازه یک سیستم خودآبیاری ، بلکه به اندازه یک سیستم بازیافت آب ، تمام رطوبت تولید شده در اثر تبخیر و تعرق خاک گلدان و گیاه را گرفته و اجازه می دهد تا برای استفاده مجدد گیاه دوباره به پایین چکه کند.

برای ایجاد یکی از این مینی گلخانه ها ، به یک کیسه پلاستیکی شفاف نیاز دارید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند راحت روی گیاه قرار بگیرد. همچنین ممکن است برای نگه داشتن کیسه بالا و دور از گیاه به نوعی چوب یا چوب نیاز داشته باشید.

شما به سادگی گیاه سیراب شده را در کیسه قرار داده و پلاستیک را با احتیاط بالا می کشید تا بتوانید آن را با کمی رشته یا ریسمان در بالا ببندید. اگر گیاه پلاستیک را اینجا و آنجا لمس کرد ، نگران نباشید – چیزی که می خواهید از آن جلوگیری کنید ، چسبیدن کیسه به گیاه یا فشار آوردن به آن است. برای اطمینان از عدم وقوع چنین اتفاقی ، کمی کیسه را قبل از بسته شدن در کیسه منفجر کنید.

حمام های گیاهی

برای یک راه حل ابیاری گیاهان اپارتمانی فوق العاده با تکنولوژی پایین ، روش حمام گیاه وجود دارد.

این محلول آبیاری خودکار شامل پر کردن یک سینک یا وان با چندین اینچ آب و تنظیم گیاهان گلدان آبیاری شده در آن است. ممکن است بخواهید حوله یا پارچه دیگری را در وان خود قرار دهید تا از خراشیدن آن محافظت شود. مهم این است که گلدان ها باید سوراخ های زهکشی داشته باشند تا این کار کند.

روش حمام گیاه ممکن است گزینه مناسبی برای گیاهان خانگی کوچکتر باشد ، اما برای گیاهان بزرگ که به سختی بلند می شوند نیست. همچنین اگر وان در محلی مانند حمام بدون پنجره ، جایی که نور کافی برای گیاهان نیست ، کار نخواهد کرد.

مقاله : ابیاری گیاهان اپارتمانی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا