0
گل آپارتمانی

گل آپارتمانی روشی امتحان شده و واقعی برای آوردن رنگی زنده به خانه و آوردن طبیعت به داخل است. ناگفته نماند ، گیاهان راهی عالی برای تصفیه هوای خانه شما هستند.

گیاهان کوچک ، مانند گیاهان آبدار و گیاهان هوازی ، برای افزودن سبزی به میز کار یا منازل مناسب هستند. گیاهان کمی بزرگتر مانند کاملیا می توانند فضای کف را اشغال کنند.

بهترین قسمت در مورد اکثر گل آپارتمانی قرار دادن آن در گلدان کوچک این است که تقریباً در هر جای خانه شما جای می گیرند. حتی می توانید خلاقیت به خرج دهید! به این فکر کنید که برخی گیاهان زیبا را در مکان های غیر منتظره مانند نزدیک پنجره حمام خود ، در یک گلدان آویز یا حتی روی دیوار خود با یک باغچه دیواری عمودی آویزان کنید.

دلیل استفاده از گل آپارتمانی

از تصفیه هوا گرفته تا ایجاد احساس خوشامدگویی و زنده بودن در آپارتمان ، دلایل زیادی برای نگهداری گیاهان در دکوراسیون منزل وجود دارد. با این حال ، برای بسیاری از ما ، زنده نگه داشتن این نمونه های گرانبها می تواند یک چالش کوچک اما قانونی باشد – به ویژه هنگامی که فضا و نور طبیعی خورشید محدود باشد . برای اینکه مراقبت و نگهداری از زندگی سبز را کمی ساده تر کنیم ، این لیست از گیاهان خاص و بسیار مقاوم را برای ساکنان آپارتمان مانند خودتان تهیه کرده ایم.

خرید بذر گل آپارتمانی


گیاهان هوازی گیاهان جالبی هستند زیرا برای زنده ماندن به خاک نیاز ندارند. اگر به دنبال یک گیاه کوچک هستید و نمی خواهید با گلدان یا خاک کنار بیایید ، اینها عالی هستند. اگر می خواهید گیاه هوازی خود را در تراریوم قرار دهید ، مطمئن شوید که دارای دهانه ای است بنابراین عمر گیاه زیاد می شود.

1: گل استئوسپرموم

گل استئوسپرموم با نام‌های دیزی آفریقایی، داوودی آفریقایی و مینای آفریقایی شناخته می‌شود. این گل زیبا از رده آفتابگردان‌ها بوده و در رنگ‌های مختلفی از جمله زرد، سفید، بنفش روشن و تیره، صورتی و … در طبیعت وجود دارد. استئوسپرموم گیاه بومی قاره آفریقا است که توسط انسان‌ها به مناطق دیگر دنیا انتقال داده شده است. اگر به این گل علاقه دارید، می‌توانید با تهیه بذر اورجینال گل استئوسپرموم آن را در منزل خود پرورش دهید.

گل استئوسپرموم

2: گل انمون

گل انمون که با نام‌هایی مانند آلاله پرپر یا آلاله پرپر ایرانی نیز شناخته می‌شود، گلی مانند گل رز است که گلبرگ‌های آن کوچکتر بوده و وقتی کاملاً شکوفا شوند، کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. آلاله یا آنمون برای دسته گل و سبد هم مناسب است. همچنین اگر به این گل علاقه دارید، می‌توانید بذر اورجینال گل آنمون را خریداری کرده و پس از آماده سازی در گلدان یا باغچه بکارید. گل انمون در فصل بهار و تابستان و پاییز به گل می‌رود و ذاتاً به آفتاب علاقه‌مند است.

برای آماده سازی بذر اورجینال گل انمون، آن‌ها را در آب ولرم حدود ۲۴ ساعت بخیسانید تا پوسته دانه‌ها نرم شوند و کمی ورم کنند. حالا لازم است که خاک مناسبی برای آن تهیه کنید. دانه‌ها را در عمق دو یا سه سانتی‌متری در خاک قرار دهید.

گل انمون

3: گل خشخاش ایسلندی

خشخاش ایسلندی یک گونه چندساله است که در ارتفاع 20 تا 30 سانتی متر رشد می کند و فراوانی شاخه هایی که گل های زیبا در رنگ های پاستیل گرم ایجاد می کنند، تولید می کند. گل ها در طول پاییز،بهار و تابستان شایع هستند. پوسته ایسلند به نظر می رسد برجسته در تخت گل است و یک انتخاب فوق العاده برای گل برش (برای گل برای زندگی طولانی تر، خیساندن گل شاخه بریده شده در آب گرم برای یک دوره کوتاه از زمان). قابل کاشت داخل گلدان

گل خشخاش ایسلندی

4: گل ستاره ای

گل ستاره ای از دسته مینا‌ها است و بومی امریکای شمالی و مکزیک می‌باشد. این گیاه به صورت بوته‌ای رشد کرده و دارای ساقه‌های ظریف اما مقاوم است که برگ‌هایی شبیه به شوید می‌دهد. بر سر شاخه‌ها گلی ۸ برگ می‌روید که ممکن است به رنگ‌های سفید، زرد، صورتی یا بنفش باشد. برای تزیین حاشیه چمن و راهرو می‌توانید از این گل استفاده کنید. بذرگل ستاره ای بنفش را تهیه کرده و در باغچه یا گلدان‌ پرورش دهید.

بذر گل ستاره ای بنفش را در آب بخیسانید و اجازه بدهید ۳ تا ۱۰ ساعت در آب بماند.گلدان را با خاک معمولی پر کنید سپس دانه‌ها را در عمق ۵ میلیمتری در خاک قرار دهید و با استفاده از اسپری آب، خاک را مرطوب کنید. از آنجایی که بذر این گیاه بسیار ریز و سبک است، برای مرطوب نگه داشتن خاک، اسپری را از دور بپاشید تا دانه‌ها حرکت نکنند. دانه‌ها پس از ۱۵ تا ۲۱ روز جوانه می‌زنند و بسیار سریع رشد می‌کنند. وقتی نهال چندین برگ داد، می‌توانید آن را به باغچه یا گلدان دلخواه در فضای باز انتقال دهید.

5: رز رنگین کمان

رز رنگین کمان یکی از زیباترین و بی نظیر ترین نوع رز در جهان است . و بذر این نوع گل هر جایی به فروش نمیرسد .

این نوع گل فوق العاده عطر معطری دارد.

بذر گل بسیار زیبای رز رنگین کمان
یکی از گل‌های نسل تازه رز، رز رنگین کمان است که در کشور هلند برای اولین بار تولید شد. در رز‌های رنگین کمانی یا رز‌های هفت رنگ، چندین رنگ مختلف مانند زرد، آبی، سبز، سفید، صورتی، نارنجی و بنفش وجود دارند. می‌توانید بذر گل بسیار زیبای رز رنگین کمان را از بازار‌های آنلاین گل و گیاه خریداری کرده و با کمی دقت در خانه پرورش دهید. قطعاً پرورش چنین رز زیبایی برای دوستداران گل و گیاه بسیار هیجان برانگیز است.

خرید بذر گل کمیاب

6: رز ژولیت

رز ژولیت گرانترین و نایاب ترین نوع گل در دنیا است .
قیمت ۱۰۰ شاخه گل رز ژولیت ۳میلیون پوند است
بذر نایاب ترین رز جهان ( رز ژولیت)
یکی از زیبا‌ترین و نایاب‌ترین انواع رز در جهان، رز ژولیت این است. این گل زیبا برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در یک نمایشگاه گل و گیاه در شهر چلسی رونمایی شد و البته طرفداران زیادی پیدا کرد. اگر به تصاویر این رز زیبا نگاه کنید، متوجه دلیل این محبوبیت خواهید شد. چنانچه دوست دارید رز ژولیت را خودتان پرورش دهید، می‌توانید از بذر نایاب‌ترین رز جهان (رز ژولیت) استفاده کنید.

مقاله : گل آپارتمانی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا