0
پیچک ها

پیچک ها یک گیاه رونده و موچسب هستند که میتوانند روی دیواره های ساختمان ها بچسبند و تمام دیوار را با گل های زیبایی که دارند پوشش دهند. و نمای رویایی به ساختمان یا دیوار و حائل باغ های شما بدهند.

چرا از پیچک ها استفاده کنیم؟

پیچک می تواند یک گیاه آپارتمانی شگفت انگیز و روشن ایجاد کنند. پیچک می تواند طولانی و سرسبز رشد کند و کمی از فضای طبیعی را به داخل بیاورد. پرورش پیچک در داخل منزل آسان است به شرطی که بدانید چه چیزی گیاه پیچک را خوشحال می کند. بیایید کمی بیشتر در مورد پیچک و مراقبت مناسب از گیاه پیچک صحبت کنیم.

ارقام پیچک های انگلیسی متداول ترین نوع پیچک است ، هر یک از انواع گیاهان داخل پیچک ها نیز در چندین رقم مختلف وجود دارد. این بدان معنی است که بسته به میزان علاقه خود به رنگ (انواع سایه های سبز یا متنوع با رنگ های سفید ، زرد ، خاکستری ، سیاه و کرم) ، شکل برگ و عادات رشد ، پیچک ها بستگی دارد که می توانید برای خانه انتخاب کنید.

معرفی و انواع پیچک ها

پیچک بوستون

پیچک بوستون در همه ی مناطق به خوبی رشد می‌کند. به شرطی که مراقبت‌های لازم را انجام دهید. این پیچک رونده و خزنده است یعنی هم به صورت عمودی از دیوار یا داربست بالا می‌رود و هم قسمت‌هایی از آن بر روی خاک رشد می‌کند و انبوه می‌شود. برگ‌های آن سبز بوده و در اواخر تابستان تا اوایل پاییز گل می‌دهد. گل‌های این پیچک ها بسیار زیبا هستند و برای همین چنین نامی برای آن در نظر گرفته شده است.

برای خرید بذر گل بر روی آن کلیک کنید.

بذر پیچک بوستون را تهیه کرده و پس از آماده سازی بکارید. توجه داشته باشید که پیچک بوستون یک گیاه خزان شونده نیست یعنی در فصل پاییز برگ ریزان ندارد و به خواب نمی‌رود. بذر را در گلدان مناسبی در عمق خاک بکارید و برای چند هفته در محیطی مناسب قرار دهید. سپس خاک گلدان را به طور مرتب با اسپری آب مرطوب کنید تا دانه کم کم از خواب بیدار شود و جوانه بزند.

بذر پیچک بوستون وقتی جوانه زد و تا زمانی که چند برگ داد، باید در خاک مرطوب باشد.  سپس گیاه آماده است که به باغچه منتقل شود. جایی را برای کاشت نهال انتخاب کنید  این گیاه در انواع خاک می‌تواند رشد کند، اما بهترین آن ترکیبی از خاک باغچه، شن و خاک برگ یا خاک معمولی است. بهتر است خاک مرطوب باشد. اما برای آبیاری دقت کنید که خاک کمی خشک شود.

پیچک بوستون

پیچک گل کاغذی

پیچک گل کاغذی با گل های بنفش برای تزئین سر در باغ ها و دیوار به کار می‌روند همچنین با ساخت داربست مناسب می‌توان از آنها به عنوان دیوار حائل طبیعی استفاده کرد. گل پیچک ها انواع مختلفی دارد، یعنی همه آن‌ها گیاهانی رونده هستند؛ ولی ممکن است در ساقه، شکل برگ و گل‌ها متفاوت باشند با این حال رفتار‌های مشابهی دارند. اگر یک پیچک زیبا برای تزیین باغ می‌خواهید، بذر گل پیچک (گل کاغذی) را انتخاب کنید. این پیچک زیبا تقریباً در تمام فصول سال دارای گل است البته در مناطق با آب و هوای مرطوب و گرم بهتر رشد می‌کند

گل رز رونده

پیچک ناقوس

پیچک ناقوس گیاهانی چند ساله و لطیف هستند اما بیشتر باغبانان پس از عبور از خطر یخبندان در بهار ، آنها را مانند دیگر گیاهان می کارند و آنها را می کارند. نور کافی خورشید و خاک مرطوب و غنی از عوامل اصلی رشد آنها است.

عادت دنباله دار و شکوفه های پربار آنها را به کاندیداهای عالی برای باغ ها تبدیل می کند. گیاهان زنگوله ای نیز تا حدی مقاوم در برابر خشکسالی هستند ، بنابراین می توانید آنها را در باغ صخره ای قرار دهید. اگر از پیچک ناقوس به عنوان پوشش زمین استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که گیاهان بسیار مقاومی هستند ، بنابراین به اندازه کافی کاشت کنید تا از پوشش کافی اطمینان حاصل کنید.

پیچک ناقوس

پیچک رینجرز

گل پیپ هلندی رینجنز یک گیاه همیشه سبز است.

این گیاه میتواند به ارتفاع 2 تا 10 متر رشد کند و رشد سریعی دارد. گلهای بسیار زیبا و معطری دارد .

برگ های این گیاه قلبی شکل بوده که نزدیک به هم رشد میکنند و در کنار هم به صورت یک توده متراکم هستند.این گیاه دارای میوه های کپسول مانند است که میوه بعد از بلوغ قهوه ای رنگ میشوند ، درون میوه ها چندین بذر موجود است . گل ها زمینه زرد _ کرمی دارند و بر روی گلبرگ ها رگه های قرمز ارغوانی و بنفش وجود دارد.

پیچک رینجرز

پیچک های کالیکو

شاخ و برگ برگهای سبز روشن به شکل قلب و با حاشیه برگ کامل است. برگها به طور متناوب در امتداد ساقه ها چیده می شوند ، به طول تقریبی 15 سانتی متر و عرض 11 سانتی متر هستند.

گلهای بزرگ (15 سانتیمتر عرض ، 30 سانتیمتر قد) دارای شکلی غیر معمول و مانند کیسه هستند. گلها به رنگ بنفش مایل به قرمز و دارای رگه هایی سفید و خالص مانند و گلو زرد است. برخلاف A. grandiflora که گل های بزرگی نیز تولید می کند ، بوی خوبی ایجاد می کند.

پیچک کالیکو رشد سریعی دارد باید در شرایط باروری کاشته شود.

پیچک های نیلوفر

بذر پیچک نیلوفر پنج رنگ ( آبی،صورتی،بنفش،قرمز،سفید)
پیچک‌ها انواع مختلفی دارند که احتمالاً شناخته‌ترین نوع آن‌ها برای شما پیچک‌ های همیشه سبز می‌باشد که گل‌هایی به رنگ آبی، صورتی، بنفش، قرمز یا سفید می‌دهد. گل‌های پیچک دارای یک گلبرگ شیپوری بوده و داخل آن پرچم‌های ریز وجود دارد. گل‌های پیچک هنگام طلوع آفتاب باز شده و در غروب آفتاب بسته می‌شوند و معمولاً معطر نیستند. این گل جزو گیاهان رونده‌ می‌باشد که بهتر است روی داربست یا دیوار قرار بگیرد. برای همین گزینه مناسبی برای تزیین دیوار یا ایجاد حائل طبیعی برای باغ‌ها به شمار می‌روند.

در این مقاله با موضوعات زیر اشنا شدید 


انواع پیچک گرمسیری
درخت پیچک
گیاه پیچک
انواع گیاه پیچک
انواع پیچک در خوزستان

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا