0
تراریوم ابی

نگهداری تراریوم

امروزه افراد زیادی هستند که خوشبختانه به تراریوم علاقه نشان میدهند اما دانشی از نگهداری این باغ شیشه ای ندارند. ما در این مقاله به شما عزیزان توضیحات کافی راجب نگهداری تراریوم میدهیم. تا به راحتی از پس این کار بر بیایید با ما همراه باشید تا انتهای مقاله.

ما تا حد امکان به سولات خیلی از شما عزیزان هم در مقاله پاسخ داده ایم.

راهنمای آبیاری و چگالش تراریوم


سوال بسیاری از افراد اغلب این است که آبیاری تراریوم چه زمانی باید صورت بگیرد و به چه نحوی. و افرادی هستند که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی راجب آبیاری تراریوم، با ابیاری نا مناسب به راحتی تراریوم خود را از بین میبرند. بیایید بحث کنیم که چگونه گیاهان تراریوم را آبیاری کنیم و برای این منظور به چه ابزاری نیاز داریم.

خب بهترین وسیله برای آبیاری تراریوم استفاده از آب پاش است. منظور از آب پاش ، آبپاشی است که آب را به صورت اسپری به تراریوم بپاشد.

نحوه ی آبیاری تراریوم


نکته اصلی که باید برای آبیاری گیاهان در تراریوم شما رعایت کنید این است که هرگز به سطح گیاهان یا برگهای آنها را مستقیم هدف آبپاشی قرار ندهید. این کار به راحتی می تواند گیاهان شما را بشکند یا از بین ببرد و یا موقعیت و طرح آنها را خراب کند. روش صحیح آبیاری ، اسپری آب را به کناره های گیاهان و خاک بپاشید و هر بار باید چک کنید تا میزان مرطوب بودن آن بررسی شود.

تراکم در نگهداری تراریوم


اطمینان حاصل کنید که گیاهان تراریوم خود را هنگامی که روی سطح شیشه بخار وجود دارد آبیاری نکنید. این به این دلیل است که گیاهان تنفس می کنند و در طول فتوسنتز باعث ایجاد تراکم می شوند که میزان گرمای داخل تراریوم را نیز افزایش می دهد (به ویژه تراریوم های بسته). این بدان معنی است که این میعان در نهایت به خاک بخار روی شیشه نشت می کند و دوباره آن را آبیاری می کند.

اگر اشتباه کرده اید و مقدار زیادی آب روی خاک ریخته اید ، باید هرچه سریعتر این مشکل را برطرف کنید. برای جذب آب اضافی از خاک می توانید از حوله های کاغذی استفاده کنید. گزینه دیگر قرار دادن تراریوم زیر آفتاب برای تسریع روند تبخیر آب است.

شما همیشه باید تراریوم بسته خود را با باز کردن درب هوا و بیرون آمدن هوا و از بین رفتن تراکم آن تهویه کنید. آبیاری نیز به نوع ظرف بستگی دارد ، به عنوان مثال شما نباید خیلی زیاد تراریوم کاسه ماهی بسته خود را آبیاری کنید ، اما شما باید مرتباً به تراریوم کاسه ماهی باز آب دهید.

آبیاری تراریوم در فصول مختلف


آبیاری تراریوم شما به فصل نیز بستگی دارد. از زیاد آب دادن به تراریوم خود خوداری کنید و همیشه تصمیم خود را بر اساس مرطوب یا خشک بودن خاک بگیرید. به یاد داشته باشید که تراریوم ها هیچ سیستم زهکشی ندارند و آب اضافی آن قابل حذف نیست پس حواستان باشد زیاد اب داخل تراریوم نریزید .

بدون نشت آب ، خاک را مرطوب نگه دارید. این به سالم ماندن تراریوم کمک می کند ، اما آبیاری بیش از حد به گیاهان باعث آسیب ریشه ، پوسیدگی و از بین رفتن گیاهان می شود.

مکان نگهداری تراریوم

تراریوم خود را خیلی به منابع گرما نزدیک نکنید
گرمای تولید شده توسط رادیاتور یا دریچه گرمایش می تواند گیاهان شما را به سرعت از بین ببرد. اگر تراریوم خود را روی رادیاتور یا منبع گرمایی دیگر قرار دهید ، بیشتر گیاهان تراریوم زنده نخواهند ماند.

حذف گیاهان زائد در نگهداری تراریوم


اگر یک گیاه تراریوم به نظر می رسد ممکن است بیمار باشد ، در حال مرگ است یا رشد نمی کند ، بلافاصله آن را از بین ببرید زیرا مشکلات آن می تواند گیاهان دیگر را آلوده کند .

برای حذف گیاه از یک بیل کوچک ، ابزار تراریوم ، چوب های خرد شده یا قاشق بلند استفاده کنید ، مراقب باشید که ریشه گیاهان دیگر مزاحم نشود.

تمام این نکات برای نگهداری تراریوم لازم و ضروری است.

به گیاهان تراریوم کود و مکمل ندهید


اکثر گیاهان تراریوم نیازی به کوددهی ندارند. شما می خواهید گیاهان تراریوم را کوچک نگه دارید و از رشد آنها جلوگیری کنید ، بنابراین به آنها غذا ندهید زیرا گیاهان به سرعت از فضای محدود خود رشد می کنند.

انتخاب گیاهان اشتباه


اگرچه رشد تقریباً هر چیزی در تراریوم امکان پذیر است ، اما انتخاب گیاهانی که در نوع تراریوم ایجاد شده رشد کنند بسیار مهم است .اگر تراریوم بسته طراحی می کنید ، گیاهانی را انتخاب کنید که محیط مرطوب را ترجیح دهند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که گیاهان را با همان نور مورد نیاز ترکیب کنید. گیاهان کم نور به طور کلی بهترین کارایی را دارند.

این توضیحات برای تراریوم باز و تراریوم بسته است. با مطالعه مقاله نگهداری تراریوم دیگر مشکلی با تراریوم خود نخواهید داشت.

برای دیدن و خرید تراریوم های باغ بذر کلیک کنید

مقاله نگهداری تراریوم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا