0
بونسای ادنیوم

بونسای ادنیوم معروف به گل صحرا درخت کوچک آبدار و بومی آفریقا و عربستان است. که دارای برگهای گوشتی است و یک پایه پیازی ایجاد می کند. هنگامی که به میزان کافی از نور خورشید برخوردار می شود گل های بزرگ صورتی و سفید یا قرمز تولید می کند.

بونسای ادنیوم به عنوان یک گیاه زینتی محبوب میان دوست داران این نوع بونسای است اما اغلب به عنوان بونسای دیده نمی شود. در شرایط مناسب و با مراقبت مناسب ، میتوانید یک بونسای فوق العاده زیبا داشته باشید. بذر بونسای گل صحرا را به راحتی میتوانید در گلدان بکارید و پرورش دهید ، و این باعث می شود. در طول زمستان این گیاه برگهای خود را به جز در مناطق ویژه گرمسیری می ریزد. شیره گل صحرا سمی است.

در این مقاله با روش کاشت و نگهداری بونسای ادنیوم آشنا خواهید شد.

شرایط آب و هوای بونسای ادنیوم

در آب و هوای گرم می توان بونسای ادنیوم را در خارج از خانه نگهداری کرد. در آب و هوای معتدل ، می توان آن را در خارج یا محیط داخل نگهداری کرد . از پاییز تا بهار بونسای به یک مکان گرم در خانه یا گلخانه با نور زیاد نیاز دارد. دما نباید به زیر 5 درجه سانتیگراد برسد. در بیشتر موارد گل رز کویر برگهای خود را در زمستان رها می کند.

انتخاب بذر و کاشت بذر بونسای ادنیوم

ابتدا بذرهای مرغوب و با کیفیت را تهیه کنید. سپس آن را در سینی یا گلدان مناسب بکارید. از خاک باغچه یا خاک کاشت مناسب استفاده کنید. آن را در زیر نور خورشید نگه دارید و به طور مرتب آب بپاشید. همچنین از آبیاری زیاد خودداری کنید زیرا بذرها ممکن است به آسانی پوسیده شوند. معمولاً جوانه زدن بذرها حداکثر حدود ده روز طول می کشد.

کاشت جوانه بونسای ادنیوم بعد از رشد بذر

نهال ها را بعد از یکی دو ماه در گلدان های پر از ماسه و خاک مناسب بکارید. از کودهای آلی مانند کود گاو یا کمپوست میتوانید استفاده کنید . به خصوص شن و کود را در نسبت 3: 1 مخلوط کنید. افزودن شن و ماسه رودخانه به تخلیه مناسب آب گلدان کمک می کند. معمولاً انسداد آب باعث خراب شدن سریعتر ریشه ها می شود. علاوه بر این گیاه را به طور منظم در معرض نور خورشید و آب قرار دهید.

مطمئناً گیاه در عرض یک سال شروع به شکوفایی می کند. در همین حال بزرگتر می شود و به شکل های خاصی می رسد. سپس گیاه را به گلدان بزرگتر انتقال دهید.

آبیاری:

بونسای ادنیوم فقط باید هر 7 تا 10 روز آبیاری کنید.

زمان کود دهی:

از بهار تا پاییز ماهی یکبار از کود با نصف قدرت توصیه شده استفاده کنید

هرس

می توانید بونسای ادنیوم را در طول سال هرس کنید. گلها در شاخه های جدید ظاهر می شوند ، بنابراین هرس را به خوبی انجام دهید. هرس شاخه زدایی بیشتر را تحریک کرده و در نتیجه جوانه های گل بیشتری رشد می کند. شاخه های بلند را کوتاه کرده و قسمتهای آسیب دیده را قطع کرده و برشهای تمیز درست بالای گره برگ یا محل اتصال ایجاد کنید. برای جلوگیری از شیره سمی ، هنگام کار روی گیاه بهتر است دستکش بپوشید.

آفات و بیماری ها:

شته ها ، شپشک ها و کنه های عنکبوتی ممکن است به بونسای ادنیوم که در اثر شرایط ضعیف ضعیف شده اند ، حمله کنند. مراقبت خوب از بیشتر آلودگی ها جلوگیری می کند.

برای پرورش و نگهداری بونسای ادنیوم باید ابتدا از سلامت بذر مطمئن شوید تا زحمات و وقت شما بیهوده هدر نرود.

باغ بذر با واردات بذر اورجینال این بونسای کار را برای شما عزیزان بسیار راحت تر کرده است. زیرا این بذر ها اصلاح ژنتیک شده اند و نیاز به سیم کشی و مراقبت خاص ندارد.

برای خرید بذر اورجینال بونسای ادنیوم کلیک کنید

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا