0
نگهداری افرا

نگهداری بونسای چگونه انجام میشود؟ یکی از بی نظیرترین درختان بونسای افرا ژاپنی است. افرا سبز ژاپنی دارای برگهای سبز است که در طول پاییز تغییر رنگ می دهند. اگر در آب و هوای نرمال و آفتابی نگهداری شود ، برگها ممکن است کمی بسوزند. درختان بونسای افرا ژاپنی یا Acer Palmatum به دلیل داشتن برگهای منحصر به فرد از نظر بونسای بسیار گرانبها هستند.

 

درختان ژاپنی افرا سبز برگریز هستند و در طول زمستان کمی برگهای خود را از دست می دهند. درخت بونسای افرا سبز ژاپنی 2-3 ساله است و در یک گلدان متوسط قرار می گیرد. گلدان ممکن است بسته به موجود بودن متفاوت باشد

 

برای خرید بذر بونسای افرا بر روی آن کلیک کنید.

از درختان افرا ژاپنی به راحتی می توان مراقبت کرد. با این حال ، به دلیل پهن بودن آنها ، آنها را به علاقه مندان متوسط و پیشرفته توصیه می کنیم.

نگهداری بونسای افرا

بونسای اگر درست و حسابی رسیدگی شود و به موقع آب  دهی شود گیاهی بی نظیر خواهد بود. نگهداری بونسای به دلیل زیبایی شگفت انگیزی که دارد، اکثر افرادی که به پرورش بونسای عشق می ورزند نگهداری بونسای برایشان جالب خواهد بود نگهداری بونسای به دلیل زیبایی و برگ های زیادی که دارد در خانه می تواند روحیه خانواده را افزایش داده و همچنین میزان  تمیزی هوای منزل را بالا ببرد پس ما به شما  پیشنهاد نگهداری انواع بونسای را می دهیم پس همین حالا دست به کار شوید .

 

بونسای به دلیل داشتن مدل خاص خود به بیننده خود واقعا حس خیالی می دهد .برای نگهداری بونسای که در نوع و رنگ های مختلف وجود دارد باید  اطلاعاتی نظیر میزان نور دریافتی و دمای محل نگهداری و تغییر محل گیاه را در طول رشد بدانید.

 

نحوه نگهداری بونسای افرا

برای نگهداری بونسای باید شرایطی که در این مقاله اوردیم کامل مطالعه کنید. در نگهداری بونسای باید نهایت دقت و اطلاعات کافی را داشته باشید چرا که نگهداری  بونسای افرا با سایر گیاهان بونسای به علت رشد زیاد فرق می کند.

محل نگهداری بونسای افرا

بهترین محل برای پرورش بونسای در محیط های باز و داخل منزل است ولی در پاییز و زمستان  که دما به زیر صفر درجه می رسد باید محل نگهداری آن را تغییر دهیم تا برگ های آن نریزد ( اگر درمنزل باشد نیاز نیست جایش تغییر کند)  و این نکته را هم اشاره کنیم  که می توان بونسای را در اتاق روشن  و در کنار پنجره هایی که از ان آفتاب به داخل اتاق تابیده می شود نیز قرار داد.

 

برای خرید بذر صیفی جات بر روی آن کلیک کنید.

آیا محیط نگهداری از بونسای باید رطوبتی باشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، بله رطوبت هوا هم برای حفظ سلامتی بونسای مخصوصا در فصل زمستان بسیار مهم است. یکی از روش‌های خوب حفظ رطوبت بونسای،‌ استفاده از جزیره است. جزیره را خودتان به‌راحتی می‌توانید درست کنید.
در سینی یا ظرف کم‌عمقی که بزرگ‌تر از اندازه بونسای است، یک یا چند لایه سنگ کوچک بگذارید تا تمامی سطح سینی را بپوشاند. حالا روی آن آب بریزید. جزیره‌ شما آماده است. کافیست گلدان بونسای را روی آن بگذارید.

 

این آب کم‌کم بخار می‌شود و رطوبت هوای اطراف بونسای را حفظ می‌کند. یادتان باشد که باید به مقداری آب بریزید که کف گلدان با آب تماس نداشته باشد چون باعث پوسیدگی ریشه و از بین رفتن بونسای شما خواهد شد.

آیا باید گلدان یا خاک بونسای را عوض کنیم؟

بونسای اصولا زمانی که ریشه‌شان همه گلدان را پر کند زمان عوض کردن گلدان‌شان فرا رسیده است. بنابراین در چنین شرایطی باید گلدان آن بزرگ‌تر کرده و مقداری خاک مناسب نیز به آن اضافه کنید. فقط نکته‌ای که دراین باره باید به آن توجه کنید این است که، بهتر است گلدان بونسای را در وسط تابستان یعنی ماه مرداد عوض کنید.
در مورد عوض کردن خاک بونسای نیز باید بگوییم، خاک بونسای شما زمانی باید عوض شود که خاک آن ضعیف شده باشد.

جالب است بدانید تقریبا بیش‌تر درختان برگ‌ریز (خزان دار) هر دو تا سه سال یک‌بار و گیاهان همیشه‌سبز هر چهارپنج سال یک بار نیاز به تعویض گلدان دارند.

همینطور میتوانید از دیگر بخش های سایت ما که شامل خرید بذر میوه های گلدانی میشود نیز استفاده کنید.

خاک مناسب برای رشد بونسای

خاک های مخصوص گیاه بونسای را می توان از فروشگاه های گل و گیاه تهیه کرد ولی اگر کسی بخواهد خودش هم میتواند  خاک مناسب را برای کشت بونسای تهیه کند میتواند  با خاک های سبک مخلوط هوموس و در صورت داشتن کمپوست با آن خاک مخلوط کند ولی در صورت نداشتن کمپوست می تواند یک دهم اندازه خاک برگ سایر گیاهان را با خاک مخلوط  و سپس اقدام به کشت بن سای افرا کند. بهترین نوع خاک برای درختچه بونسای خاک بونسای میباشد.

 

نور دریافتی گیاه بونسای افرا 

گیاه بونسای خیلی به نور وابسته نیست و به نور زیاد احتیاج ندارد اندازه نور دریافتی باید به حدی باشد که مشکلی برای برگ هایش پیش نیاید در صورت رسیدن نور خیلی زیاد هم برگ های آن می سوژد پس بستگی به نوع گیاه می توانید در بعضی مواقع گیاه را به سایه منتقل کنید. پس به این ترتیب باید نور ملایم را برای بونسای فراهم کنید نه زیاد نه کم

 

آبیاری درختچه بونسای افرا

برای نگهداری بونسای افرا به علت داشتن شاخ و برگ زیاد و سر سبز بودن باید به طور منظم و روزانه آبیاری شود در فصل هایی که گرما و تبخیر آب زیاد هست هر صبح گیاه بونسای را آبیاری و سپس در عصر هم بررسی کنید اگر خاک گیاه خشک شده باشد دوباره آبیاری کنید در فصل زمستان و پاییز به علت پایین بودن تبخیر آب گیاه را دو روز در میان آبیاری کنید. بونسای اگر به موقع آبیاری شود فوق العاده زیبا میشود.

 

دمای مناسب برای پرورش بونسای 

دمایی که گیاه بونسای در آن خیلی خوب رشد می کند دمای معمولی داخل خانه است.

 

مه پاشی گل بونسای 

گیاه بونسای را باید حداقل روزی یک بار آب پاشی کنید. همچنین آبی که برای آب یاری استفاده می کنید باید فاقد کلر و افزودنی های دیگر باشد برای خارج کردن کلر آب می توان اب را حداقل دو ساعت در ظرفی  نگه داشت تا کلر اب از بین برود.

 

کود دهی گیاه بونسای

برای کود دهی بونسای از کود های مخصوص گیاه بونسای  استفاده کنید  این کود را می توانید از گل فروشی ها خرید کنید و کود دهی را از فصل بهار شروع و تا اوایل پاییز ادامه دهید  هر ماه حداقل یکبار به گیاه کود بدهید  و در دادن کود به گیاه افرا احتیاط کنید اگر کود زیاد به بونسای بدهید باعث از بین رفتن ریشه و سوختن ان می شود.

 

هرس بونسای

بهترین زمان برای هرس بونسای اخرای زمستان هست اگر در تابستان اقدام به هرس بکنید باعث رشد شاخه های نابجا و از زیبایی درخت بونسای می کاهد .

تعویض گلدان های بونسای افرا

برحسب رشد گیاه می توان آن را عوض کرد بهتر هست از هر یک الی سه سال گلدان گیاه بونسای افرا تعویض شود.

آفات و بیماری های گیاه بونسای

مهمترین و خطرناکترین افاتی که ادامه حیات بونسای را تهدید می کند شته و مگس سفید هست که برای از بین بردن آن می توان از افت کش ها  استفاده کرد به هنگام سم پاشی بونسای احتیاط لازم را انجام دهید و در هوای ازاد سم پاشی کنید چرا که سم ها برای انسان خطرناک هستند .

شما عزیزان با فهمیدن 10 راز برای نگهداری بونسای در خانه اماده پرورش بونسای های زیبا هستید.

 

 

شما الان می توانید با خرید بذر از فروشگاه اینترنتی باغ بذر به پرورش بونسای بپردازید.

درخت بونسای افرا یکی از زیباترین گیاهان خزان دار هست که به علت رشد سریع و داشتن برگ های رنگین طرفدارن زیادی دارد برای نگهداری بونسای باید مهارت های لازم را کسب کنید و وقت کافی برای آن اختصاص دهید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا