0
فروشگاه بذر سبزی

فروشگاه بذر سبزی

در هنگام خرید بذر سبزیجات باید به عوامل مختلفی دقت کنید. قوه نامیه بذرها عامل مهمی در تعیین سلامت بذر است. همچنین فصل کاشت و شرایز اقلیمی از دیگر نکات است که حتما باید در هنگام خرید بذر سبزیجات به آن توجه کنید.

بذر جعفری

سبزی جعفری از جمله سبزیجاتی است که برای همه ی ما ها آشنا است اگر چه کمتر به آن بها داده شده است اما از سبزیجات با اهمیت محسوب می شود. این گیاه نوعی سبزی خوراکی، دارای برگ های شفاف به رنگ سبز تیره است. قامت این گیاه راست ریشه به ارتفاع یک متر هم می رسد. گیاه جعفری بصورت تر و خشک در انواع غذاها بکار برده می شود. این گیاه در مقابل هوای سرد مقاومت بسیار بالایی دارد و امکان کشت آن در هر نوع آب و هوایی وجود دارد اما بهترین نتیجه را در آب و هوای خنک از خود نشان می دهد.

باید بدانید که حساسیت جعفری به خشکی بالا می باشد بنابراین توصیه می کنیم برای اینکه یک محصول شاداب و سرزنده پرورش دهید بطور روزانه آنرا آبیاری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که خاک بستر جعفری همیشه باید رطوبت کافی داشته باشد اما نباید کاملاً خیس باشد.

 

جعفری فرنگی

فروشگاه بذر سبزی

گیاه جعفری فری یا جعفری فرنگی با نام انگلیسی “curly leaf parsley” نسبت به جعفری معمولی دارای برگهای فشرده و تیره تری می باشد.

همچنین سبزی جعفری فری عطر و طعم قوی تری نسبت به گونه معمولی دارد و دارای ساقه های قوی و قطور تری می باشد.

اگر دوست دارید طعمی جدید از سبزیها را امتحان کنید جعفری فری گزینه مناسبی است و حتما نظر شما را جلب خواهد نمود.

بخاطر شکل فشرده و زیبای برگهای جعفری فری ار این این سبزی می توان در تزیین انواع غذا و سالاد نیز استفاده کرد.

جعفری فرنگی برای کاشت در باغچه های کوچک، و گلدانها گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید در خانه و آپارتمان خود در تمام طول سال این سبزی را پرورش دهید.

کشت این گیاه در هر نوع آب و هوایی امکان پذیر است ولی در آب و هوای خنک بهترین نتیجه را می دهد. ( فروشگاه بذر سبزی )

گیاه جعفری در مقابل خشکی حساس می باشد، اما در مقابل سرما بسیار مقاوم است.

زمان کاشت جعفری : در سبزی کاری های بزرگ و در مناطق معتدل در بهار و گاهی نیز در پائیز

 

کرفس

کرفس نوعی سبزیجات است.  این گیاه در آشپزی کاربرد داردو ارتفاع آن تا یک متر می‌رسد.

کرفس دارای مواد معدنی منیزیوم و پتاسیم می‌باشد که برای آرامش اعصاب و بیماری روحی نظیر (Vertigo) مفید است. کرفس همچنین دارای مقدار زیادیویتامین ویتامین k و c است که آنتی اکسیدان بوده، موجب کاهش تورم یاخته‌های بدن، سم‌زدایی و مبارزه با روماتیسم و بیماری‌های سرطانی می‌گردند.

کرفس از معدود سبزیجاتی است که می‌توان آن را هم‌ زمان با میوه و گیاهان دیگر مصرف کرد و باعث راحتی در گوارش می‌گردد. برای نمونه با آب انگور و سیب (برای مبارزه با روماتیسم)، با زنجبیل (برای مبارزه با میگرن و سردرد) و با لیموترش (برای مبارزه با سرماخوردگی و قند بالای خون).

 

فروشگاه بذر سبزی

شاهی

 

شاهي (تره تيزک) از خانواده چليپاييان با نام علمي Lepidium sativum مي باشد. شاهي گياه بومي مديترانه شرقي است.

اين گياه يك ساله و به ارتفاع 20 تا 30 سانتي متر است كه در نواحي مختلف ايران نيز، پرورش مي يابد.

شاهي به عنوان غذا و دارو مصرف مي شود.

سبزي شاهي را خيلي راحت مي توان کاشت و خيلي راحت و سريع آماده برداشت مي شود.

اين گياه براي روش هيدروپونيک (رشد و نمو گياه در آب) نيز مناسب است.

قسمت هاي قابل استفاده شاهي شامل ريشه ها، برگ ها و تخم شاهي مي باشد.

ريشه شاهي نيز مزه تند و تلخي دارد. اين ريشه براي درمان سيفيليس و ناتواني در ادارار کردن مفيد است.

 

 پیازچه

فروشگاه بذر سبزی:  پیاز محصولاتی در فصل سرد است که برای رسیدن به 30 روز یا بیشتر زمان لازم است. به دلیل این نیاز طولانی به فصل رشد و ترجیح آنها برای هوای خنک تر ، کاشت بذر پیاز به طور مستقیم در باغ در بهار ، رسیدن پیازها را به اندازه خوب قبل از رسیدن درجه حرارت گرم دشوار می کند. این بدان معناست که بذرها باید هفته ها قبل از انتقال گیاهان به بیرون باغ آغاز شوند. نهال های پیاز نیز رشد کند دارند. بنابراین ، اگر می خواهید بذر پیاز را در داخل منزل و در زیر چراغ های رشد کند.اما کاشت بذر پیاز در داخل منزل در زیر چراغهای رشد کمتری برای رشد نسبت به سایر سبزیجات نیاز دارد.

این پیاز مقاوم در برابر سرما ، رقم مناسبی برای زمستان گذرانی است و پیازهای سفید خوبی را در بهار می دهد که بیشتر از آنها استقبال می شود. بسیار بزرگ نیست .

 ریحان

 

فروشگاه بذر سبزی:  ریحان ، (Ocimum basilicum) ، بذر ریحان شیرین ، گیاه سالانه از خانواده نعناع (Lamiaceae) نیز نامیده می شود ، که به دلیل برگهای معطر آن رشد می کند. ریحان بومی هندوستان است و به طور گسترده به عنوان گیاه آشپزخانه پرورش می یابد. از برگ ها به صورت تازه یا خشک برای طعم دادن به گوشت ها ، ماهی ها ، سالادها و سس ها استفاده می شود. چای ریحان محرک است.

برگ های ریحان براق و بیضی شکل ، دارای لبه های صاف یا کمی دندانه دار هستند که به طور معمول کمی  سبز و مایل به بنفش هستند. برگها به طور مخالف در امتداد ساقه های مربع قرار گرفته اند. گلهای کوچک به صورت خوشه های انتهایی تولید می شوند و از سفید تا سرخابی رنگ دارند. بذر ریحان کمی حساس به سرما است و در آب و هوای گرم بهترین رشد را دارد. بذر ریحان به ویژه در شرایط رشد و نمو حساس به پژمردگی فوزاریوم ، آفتاب و کپک زدگی است.

اسفناج ( فروشگاه بذر سبزی )

 

اسفناج نوعی سبزی سبز برگ است که از پارس تشکیل شده است.

خوردن اسفناج ممکن است به سلامت چشم کمک کند ، استرس اکسیداتیو را کاهش دهد ، به جلوگیری از سرطان کمک کند و سطح فشار خون را کاهش دهد.

روش های زیادی برای تهیه اسفناج وجود دارد. می توانید آن را کنسرو یا تازه بخرید و به صورت پخته یا خام بخورید. این به تنهایی یا در غذاهای دیگر خوشمزه است.

اسفناج یک غذای فوق العاده است. این ماده با تعداد زیادی ماده مغذی در بسته بندی کم کالری بارگیری می شود. سبزیجات تیره و برگ مانند اسفناج برای سلامت پوست ، مو و استخوان مهم هستند. آنها همچنین پروتئین ، آهن ، ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند. فروشگاه بذر سبزی

از جمله مزایای احتمالی مصرف اسفناج برای سلامتی می توان به بهبود کنترل قند خون در افراد دیابتی ، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود سلامت استخوان و همچنین تأمین مواد معدنی و ویتامین هایی اشاره کرد که می تواند طیف وسیعی از مواد مغذی را فراهم کند.

 

مقاله : فروشگاه بذر سبزی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا