0
کاشت بذر در پاییز

چند ایده خوب برای کاشت بذر در پاییز که می توان ماه به ماه تا پایان آذر ماه در بیشتر مناطق کاشت کرد!

 

با کاشت بذر در پاییز، روی تخت های سالانه خود شروعی جهشی داشته باشید. شما نه تنها در هزینه گیاهان صرفه جویی خواهید کرد، بلکه گیاهانی که دانه های پاییزی دارند زودتر از گیاهان بهاره شکوفا می شوند.

با انتخاب گل هایی که در منطقه شما خوب عمل می کنند، آماده سازی بستر بذر و کاشت در زمان مناسب در پاییز یا زمستان، می توانید حاشیه گل زیبایی ایجاد کنید که سال به سال خود را دوباره بذر می دهد. بسته به موقعیت مکانی شما، ممکن است بتوانید در اواخر فصل نیز از سبزیجات خوشمزه لذت ببرید.

انتخاب گیاهان برای کاشت پاییزه

انتخاب گیاهان برای کاشت بذر پاییزی به منطقه ای که در آن زندگی می کنید بستگی دارد. قبل از شروع بررسی کنید که کدام یکساله، چند ساله، گل‌های وحشی و علف‌ها در منطقه شما عملکرد خوبی دارند.

اگر شک دارید، آن را امتحان کنید! برخی از گل ها در بیشتر مناطق به خوبی عمل می کنند و برای کاشت بذر پاییزه مناسب هستند. این گیاهان شامل موارد زیر است:

 

شهریور (اواخر تابستان)

چغندر، هویج، کاسنی، رازیانه فلورانس، تره فرنگی، شونگیکو
آنتی رینوم، آکوئیلژیا، کاکل ذرت، کیهان، کتان، مرا فراموش نکن، هالی هاک، نستورتیوم، فاسلیا، پیازچه، بادرنجبویه، شیرین مرزنجوش

 

مهر  (اوایل پاییز)

لوبیا، چغندر، کلم بروکلی، کلم بروکسل، کلم، گل کلم، اندیو، کلم پیچ، سرمه، کاهو، مینوتینا، میزونا، پیاز (بورتانا، قطره مروارید)، تربچه، شیسو، اسفناج توت فرنگی، سوئدی
آلسترومریا، آسپرولا، باپتیزیا، بلز ایرلند، سیکلامن، دلفینیوم، لارکسپور، استاک، نخود شیرین، بنفشه
گل همیشه بهار، گشنیز، شوید، گل پامچال، رازیانه، جعفری، ترشک، آویشن

 

آبان  (اواسط پاییز)

سالاد ذرت، شاهی، مسکلون، میبونا، کاهو معدنی، خردل، پیاز، پاک چوی، شلغم
لب گاوچران، صداقت، ویلیام شیرین

 

کاشت مستقیم:

می توانید انواع زیر را مستقیماً در باغ خود بکارید:

 

سبزیجات

آروگولا، چغندر، چغندر، لوبیا پهن، هویج، کاسنی، چوهو، کولارد، سالاد ذرت، شاهی، اندیو، رازیانه فلورانس، کلم پیچ، سرمه، تره فرنگی، کاهو، مسکلونز، میبونا، کاهو معدنی، مینوتینا، میزوم، میزونا، خردل، پاک چوی، تربچه، موشک، شیسو، شونگیکو، اسفناج، سوئدی، شلغم

 

گیاهان

کرفس، گشنیز، شوید، رازیانه، ترشک، آویشن

گل ها

انمون ،گل مغربی ، کاملیا، سلوسیا، نخود شیرین، خشخاش، گل های وحشی

محصولات کود سبز

خردل، مخلوط کود بهاره

 

روش کاشت مستقیم ( کاشت بذر در پاییز )

خاک باغچه را با بیل یا چنگال برگردانید. کلوخه های زمین را بشکنید و چنگک بزنید تا سطحی ریز ایجاد کنید. خاک سست غنی شده با مقادیر متوسط مواد آلی یا کود برای تامین مواد مغذی بهترین است.
اگر در پاییز قبلی اضافه نشده بود، سایر نرم کننده ها مانند پیت ماس، کمپوست یا ماسه و غیره را اضافه کنید.
بذرها را به صورت نازک در ردیف یا در بستر بکارید، سپس با ضخامت بیش از دوبرابر بذر با خاک ریز بپوشانید، محکم بکوبید و بستر را به خوبی مرطوب کنید.
هنگامی که نهال ها حدود 6 سانتی متر ارتفاع دارند یا اولین برگ های واقعی خود را ایجاد می کنند (قابل تشخیص به عنوان برگ های کاشته شده)، ردیف باید به اندازه فاصله مورد نیاز گیاه نازک شود.

 

نحوه کاشت بذر در پاییز

بذرها را می توان در سینی یا گلدان های کم عمق با استفاده از مخلوط گلدانی استریل شده کاشت.
ظرف را به اندازه 2 سانتی متر از لبه پر کنید، سپس با قرار دادن ظرف در سینی آب تا زمانی که سطح مخلوط کمی مرطوب شود یا با آبیاری از بالا، همیشه با استفاده از یک اسپری بسیار ریز، آن را مرطوب کنید.

 

سپس بذر را بکارید. یک قانون کلی این است که بذرها را تا عمقی که بیش از دو برابر قطر آنها نباشد بپوشانید، اما در مورد بذرهای بسیار ریز، هیچ پوششی لازم نیست، زیرا دانه‌ها، وقتی روی سطح مخلوط کاشته می‌شوند، به طور طبیعی به داخل خاک می‌روند. خاک اگر پوشش ترجیح داده می شود، الک را روی سطح ریز مخلوط کنید.

 

ممکن است یک تکه شیشه با چند ضخامت کاغذ روی ظرف قرار داده شود تا از خشک شدن سطح مخلوط جلوگیری شود. هر روز شیشه را بچرخانید تا قسمت خشک آن به سمت پایین باشد.

 

اگر خاک نشانه‌های خشک شدن را نشان داد، یکی از فرآیندهای آبیاری را تکرار کنید و مراقب باشید که خاک سطحی را پاک نکنید.
هر روز علائم جوانه زدن را بررسی کنید و به محض ظاهر شدن نهال ها پوشش را بردارید و گیاهان حساس را به تدریج در معرض نور کامل خورشید قرار دهید.
اگر روی لبه پنجره رشد می کنید، هر روز ظرف را بچرخانید تا رشد یکنواخت حفظ شود و نهال ها به سمت نور متمایل نشوند.
هنگامی که به اندازه کافی بزرگ شدند، نهال ها را در ظرف مناسبی با فاصله تقریباً 4 سانتی متر از هم پیوند دهید. گیاهان را به تدریج در معرض شرایط بیرونی قرار دهید.

در این مقاله به این سولات پاسخ داده شد

زمان کاشت بذر گلهای پاییزی

بذر مناسب برای پاییز

فصل پاییز در باغچه چه بکاریم

در فصل پاییز و زمستان چه بکاری

چه بذرهایی در پاییز بکاریم

مقاله : کاشت بذر در پاییز

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا