0
شرایط پرورش و کاشت بذر بادمجان نخودی

پرورش بادمجان نخودی چگونه است؟ شرایط کاشت بذر بادمجان نخودی چگونه است؟در این مقاله میتوانید با این بذر آشنا شوید و در مورد نحوه کاشت و پرورش آن نیز مطالعه فرمایید.

همینطور میتوانید از دیگر بخش های ما که شامل خرید بذر صیفی جات میشود نیز استفاده کنید.

بادمجان نخودی چیست؟

بادمجان نخودی که به بادمجان نخود فرنگی هم معروف است جزء گونه های وحشی بادمجان است. که این گونه از بوته های بزرگی تشکیل شده است. که معمولا در محیط طبیعی خود تا ارتفاع 5 متر رشد می کند. و برخلاف اسم و تصوری که داریم میوه ای بسیار کوچکی است که به رنگ سبز روشن در زمان برداشت میوه در می آید.

و جالب است که این میوه به سه رنگ مختلف در می آید که در اولین مرحله ای که به رنگ سبز درآید برداشت می شود. که پس از رشد بیشتر رنگ سبز تغییر کرده و به رنگ قرمز در می آید. که از نظر زیبایی می توان گفت که زمانی که به رنگ قرمز در می آید بسیار زیبا تر دیده می شود. میزان رشد این گیاه به گونه ای است که در طول یک سال هم در زمستان و هم در تایستان رشد می کند.

یکی از کاربرد های این گیاه این است که به علت رشد زیاد گیاه امکان پیوند زدن این گیاه بر میوه های دیگر است. به گونه ای که میوه هایی که رشد کمتری دارند و یا به صورت بوته ای هستند را می توان بر روی این گیاه پیوند زد که این کار باعث رشد چند برابر گیاه می شود.

مزایاهای بادمجان نخودی چیست؟

این میوه ارزشمند و کمیاب خواص بسیاری دارد که در لیست زیر برای خلاصه تر شدن مطلب قرار داده ایم.

  1.  درمان تب
  2. درمان سرفه
  3. درمان آسم
  4. درمان بیماری های قفسه سینه
  5. درمان گلودرد
  6. درمان روماتیسم
  7. درمان معده درد
  8. درمان سوزاک
  9. ضد میکروب

در لیست زیر تمامی مزایا های و موقعیت هایی که استفاده می شود را گفته ایم.

در کشور های شرقی بیشتر از هر جایی این گیاه را می توانید پیدا کنید. در کشور تایلند نسبت به کشور های دیگر بیشتر کشت می شود. و به خاطر خاصیت هایی که این گیاه دارد از این گیاه تقریبا در تمامی دارو های تایلند استفاده می شود. و این را هم در نظر بگیرید که این گیاه بسیار مفید و تا به حال هیچ گونه ضرری از آن دیده نشده است.

بیشتر بخوانید:نحوه کاشت بذر گوجه خوشه ای

بذر بادمجان نخودی چگونه است؟

بادمجان نخودی از بذر تکثیر می شود و به همین علت تمامی محل هایی که این میوه را کاشت می کنند حتما از بذر برای تکثیر آن استفاده می کنند.

بذر این میوه در درون خود میوه قرار دارد  و به صورت دانه های سفید و کوچکی است که بذر های آماده کاشت این گیاه را می توانید از فروشگاه های گل و گیاه معتبر خریداری کنید.

نحوه تشخیص دادن سالم بودن بذر چیست؟

در مرحله اول باید از فروشگاه اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به خرید کنید. در لیست زیر مواردی که حتما باید در هنگام خرید دقت کنید قرار گرفته است.

  1. بوی بذر
  2. شکل ظاهری بذر
  3. رنگ بذر
  4. تاریخ و میزان تازگی بذر
  5. قوه نامیه بذر

حتما در خرید بذر به موارد بالا دقت کنید تا بذری با کیفیت عالی بتوانید بخورید.

شرایط پرورش و کاشت بذر بادمجان نخودی به چه صورتی انجام می گیرد؟

  • روش کاشت مستقیم (در خاک)

در این روش شما باید در اوایل فصل بهار محیط و محل کاست خود را آماده کنید. که پیشنهاد ما به شما استفاده از خاک نرم است. سپس بذر ها را به روش عمودی بکارید و تا زمان جوانه زنی بذر به صورت مداوم آب دهید و اجازه ندهید آب خاک خشک شود.

  •  روش کاشت غیر مستقیم (در نشاء)

در این روش شما نسبت به محیط خود می توانید بذر را در هفته هی آخر زمستان بکارید. مانند روش قبلی از خاک نرم استفاده کنید. البته باید این را هم در نظر بگیرید که پس ار شد گیاه که تقریبا پس ار به ارتفاع رسیدن 12 سانتی متر می توانید به خاک اصلی منتقل دهید و از نشاء خارج کنید. بذر خود را در عمق تقریبا 5 سانتی متری بکارید نا به خوبی بتواند رشد کند.

دمای محیط برای رشد خوب گیاه بین 30 تا 33 درجه است. که در این دما باید تقریبا 8 ساعت در روز آفتاب مستقیم داشته باشد. و در ضمن به صورت منظم و متوسط بعد از بلند شدن و رسیدن به 12 سانتی متری آب دهید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا