0
نگهداری گل در خانه

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

نگهداری گل های آپارتمانی

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

نگهداری و پرورش گل و گیاه آپارتمانی به شرایط خاصی نیاز دارد که می توان با مطالعه  مقاله فوق به فوت و فن آن پی برد.

گیاهان اپارتمانی به شرایط خاصی نیاز دارند که مهمترین ان ها دما، نور، هوا و کیفیت خاک بستگی دارد لازمه نگهداری گل در منزل مطالعه دقیق نحوه پرورش گل و گیاه در منزل هست.

افرادی که در خانه به پرورش گل و گیاه آپارتمانی مشغول هستند دارای روحیه بالایی نسبت به بقیه افراد دارند با مطالعاتی که انجام شده  نسبت به بقیه افراد طول عمر بیشتری و از سلامتی کاملی برخوردار هستند.

برای خرید بونسای آماده کلیک کنید

یکی از اجزای اصلی نگهداری گل و گیاه در آپارتمان می توان به میزان رطوبت  و دما اشاره کرد هر گیاهیی شرایط خاص نگهداری خود را دارد و باید برای نگهداری انواع گل و گیاه اب و هوایی که ان گیاه دوست دارد را شبیه سازی کرد.

وسایل لازم برای نگهداری گل و گیاه در منزل

تجهیزاتی که برای نگهداری گل و گیاه استفاده می شود  عبارتند از لامپ های مخصوص شبیه ساز نور خورشید، گل دان مناسب و مکان مناسب.

انتخاب گونه مناسب گل و گیاه

ابتدا باید تصمیم بگیرید  که چه نوع گیاهیی می خواهید پرورش دهید  و یا در کجا می خواهید آن را قرار دهید. باید با شرایطی که داریم نوع گیاه را انتخاب کنیم که مثلا گیاهی با نور دریافتی زیاد و منزل ما با نورگیری کم اصلا سازگار نیست باید خودتان امکان سنجی را انجام دهید تا گیاه مورد نظر را برای پرورش انتخاب کنید.

پرورش گل و گیاه آپارتمانی

نکاتی راجب پرورش گل و گیاه آپارتمانی

آبیاری گل و گیاه اپارتمانی

همیشه باید در ابیاری گل و گیاه در منزل رطوبت  خاک گلدان مدنظر باشد نباید طوری اب داده شود که از ته گلدان اب خارج شود چرا که مواد آلی خاک از بین می رود  یا برعکس  اگر آبیاری به اندازه لازم انجام نشود ریشه های گیاه خشک شده و گیاه از بین میرود  و باعث بد شدن شکل ظاهری گل و گیاه می شود.

علائم کم آبی در گیاهان اپارتمانی

گیاهانی که در منزل نگهداری می شوند  اگر اب کمتری داده شود دچار علائم زیر می شود: رشد ضعیف برگ ها، پژمرده شدن گل ها و برگ ها و زرد شدن برگ ها

علائم آبیاری زیاد در گیاهان آپارتمانی

وجود قارچ در روی سطح خاک گلدان، وجود اب در کف گلدان

نور مناسب برای گل و گیاه در منزل

هرگیاهی برای رشد  به نور نیاز دارد و نور دریافتی هر گیاه بستگی به خاصیت ان گیاه دارد گیاهانی هستند که در روز باید چهار ساعت نور دریافت کنند  و در مقابل گیاهنی هم هستند که باید در بیست و چهار ساعت بیشتر از یک ساعت نور دریافت نکنند.

انواع کود برای گل و گیاه آپارتمانی

نحوه انتخاب کود بر پرورش گل و گیاه آپارتمانی تاثیرگذار است. شما می توانید از کود های طبیعی استفاده کنید  اگر هم بیشتر استفاده کنید به ریشه گیاه شما اسیب نمی زند  مانند برگ سایر گیاهان یا پهن حیوانات  ولی در پهن حیوانات نباید افراط و تفریط کرد چرا که باعث خرابی گیاه و خاک می شود  در مقابل کود های طبیعی کودهای شیمیایی قرار دارند کود های شیمیایی دستورالعمل دارند و اگر از مقدار دستورالعمل بیشتر استفاده شود باعث خشک شدن گیاه می شود .

مناسب ترین کود برای گیاهان خانگی پوتاز و کود آن می باشد کود پوتاز  بریا اکثر گیاهانی که  برگ های سبز رنگی دارند مناسب هست و شما می توانید این نوع کود را تهیه و با استفاده از دستورالعمل ان به گیاه از این کود بدهید این کود باعث سبز شدن و بهتر شدن رشد گل و گیاه می شود.

جا به جا کردن گیاهان آپارتمانی

اگر به گل و گیاهان اپارتمانی خوب رسیدگی کنید  بعد از مدتی باید گلدان ان را عوض کنید چرا که همه جای گلدان را ریشه گرفته و ریشه گیاه قادر به رشد نیست  و گیاه رفته رفته شکل ظاهری خوب خود را از دست می دهد پس باید دست به کار شویم  و گیاه را به گلدانی بزرگتر انتقال دهیم.

شما می توانید همین حالا با مراجعه به قسمت فروشگاه  باغ بذر، بذر مناسب گیاهان آپارتمانی را خریداری و اقدام به نگهداری و پرورش گل و گیاه در خانه   را شروع کنید.

 

مقاله: پرورش گل و گیاه آپارتمانی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا