0
گل کاغذی

پرورش گل کاغذی

چگونه می توان گل کاغذی پرورش داد و از آن مراقبت کرد
هیچ چیز مانند پیچک گل کاغذی با رنگ درخشان و بالا رفتن از دیوار یا بالای درختکاری که دارد حس زیبایی ایجاد نمی کند. در اینجا نحوه کاشت و رشد این گیاه گرمسیری آورده شده است.

گل کاغذی یک درخت پر گل و شکوفا است که در کوههای استراحتگاه ساحلی و صحرا از سن دیگو به میامی صعود می کند. اگر به یک منطقه گرمسیر با اقیانوس های رنگی نیاز دارید که بتواند در برابر گرما و خشکی مقاومت کند ، گیاه شماگل کاغذی است.

 

گل کاغذی به عنوان یک پیچک سخت و سریع رشد می کند و نمایشی جذاب از رنگ در تمام طول سال را به نمایش می گذارد. این گل ها ماشین های گل دهنده ای هستند که در هنگام بالا رفتن از دیوار بسیار زیبا به نظر می رسند ، به عنوان پوشش زمینی در دامنه تپه ها پراکنده می شوند ، با هرس می شوند و در ظروف رشد می کنند. در اینجا آنچه شما باید در مورد پرورش گیاه بوگنویلا بدانید آورده شده است

شکوفه ها

شکوفه های گل کاغذی به رنگ های بنفش ، قرمز ، نارنجی ، سفید ، صورتی و زرد دیده می شوند. اما آن شکوفه ها در واقع شکوفه نیستند. ساختارهای کاغذ مانند یک برگ اصلاح شده به نام bract است که گلهای واقعی بوگنویلا را پنهان می کند: شکوفه های کوچک و شیپوری به رنگ بنفش و زرد.

خاک باید خاک خوب زهکشی شده باشد. آنها دوست ندارند خیلی طولانی خیس بمانند و می توانند در خاک سنگین دچار پوسیدگی ریشه شوند. آنها خاک ریز و سست را دوست دارند.

بذر گل کاغذی را چگونه بکاریم

توپ ریشه را با احتیاط اداره کنید. ریشه گیاه گل کاغذی نازک است و در حین پیوند به راحتی آسیب می بیند.

بعد از کاشت آب دهید و سپس هفتگی تا زمان استقرار گیاه آب دهید. پس از تثبیت (که به طور کلی یک تا دو سال طول می کشد) ، آبیاری آن را متوقف کنید ، مگر در مواقع خشکسالی شدید. بوگنویلا دوست دارد خشک باشد.

پرورش گل کاغذی در گلدان ها

بذر گل کاغذی را چگونه بکاریم


اگر آنقدر خوش شانس نیستید که در مکانی زندگی کنید که گرمسیر است. نگران نباشید شما میتوانید گیاه گل کاغذی پرورش دهید ، خبر خوبی وجود دارد: بوگنویلا در ظروف عالی عمل می کند. در حقیقت درخت انگور وقتی ریشه های آن کمی شلوغ شود بیشتر شکوفا می شود ، بنابراین قرار دادن بوگنویلا در گلدان آن را به یک ماشین گل دهی تبدیل می کند. هنگامی که برودت زمستان از راه می رسد ، بوگنویلای گلدان خود را به داخل خانه بیاورید و آن را کنار پنجره آفتابی قرار دهید تا گرما برگردد. در اینجا آنچه شما باید در مورد پرورش گیاه بوگنویلا در گلدان بدانید آورده شده است.

 

از یک خاک گلدان خوب زهکشی استفاده کنید که مقدار زیادی پیت ماس نداشته باشد. پیت ماس رطوبت را حفظ می کند و ممکن است باعث پوسیدگی ریشه بوگنویل شود. یک مخلوط گلدان برای کف دست یا کاکتوس ایده آل است.

ظرفی را انتخاب کنید که دارای سوراخ های تخلیه باشد. در غیر این صورت ، در نهایت با بوگنویلای مرده از پوسیدگی ریشه مواجه خواهید شد.

اگر می خواهید با بوگی در ظرف ظرف بچینید ، وقتی آن را گلدان کردید این کار را انجام دهید. قرار دادن بعداً ممکن است به ریشه های گیاه آسیب برساند که نازک و کم عمق است.

گیاه بوگنویلا را اغلب به اندازه کافی آبیاری کنید تا خاک مرطوب بماند تا زمانی که خاک آن ثابت شود. پس از تثبیت ، فقط در صورت خشک بودن انتهای خاک آبیاری کنید. اگر خاک کمی در سمت خشک باشد ، بوگنویلا شکوفا می شود.

نکته مثبت: گل کاغذی آبیاری عمیق نادر را به آبیاری کم عمق معمولی ترجیح می دهد. آب را روی گیاه بریزید تا حفره های ته گلدان تمام شود.

 

مطمئن شوید گلدان گیاه بوگنویلا کاملاً آفتاب زده است. آفتاب بیشتر = شکوفه های بیشتر. این گیاه حداقل روزانه به شش ساعت آفتاب مستقیم احتیاج دارد تا شکوفا شود.

در فصل شکوفایی هر دو هفته یک بار کود دهید. بوگنویلا در گلدان ها یک غذای سنگین است. از یک غذای گیاهی محلول در آب که با نیمی از قدرت مخلوط شده است استفاده کنید تا گلها ادامه یابد.

مطمئن شوید گلدان گیاه گل کاغذی کاملاً آفتاب زده است. آفتاب بیشتر = شکوفه های بیشتر. این گیاه حداقل روزانه به شش ساعت آفتاب مستقیم احتیاج دارد تا شکوفا شود.

در فصل شکوفایی هر دو هفته یک بار کود دهید. گل کاغذی در گلدان ها یک غذای سنگین است. از یک غذای گیاهی محلول در آب که با نیمی از قدرت مخلوط شده است استفاده کنید تا گلها ادامه یابد.

سایز گلدان گل کاغذی

ریشه‌های گیاه گل کاغذی دوست ندارد فضای بسیار بزرگی داشته باشد باشد برای همین ممکن است گاهی این گیاه در گلدان بزرگ به اندازه کافی گل ندهد.
این گیاه زمانی گل بیشتری می‌دهد که ریشه‌هایش کمی در هم تنیده شده باشند. پس بهتر است به فکر گلدانی باشید که خیلی بزرگ نباشد.

 

کاشت مجدد

بهتر است هیچوقت گیاه را از خاک در نیاورید به جای دیگر منتقل نکنید. گل کاغذی اصلا دوست ندارد که ریشه‌هایش دست‌کاری شود.
اگر می‌خواهید گیاه را به جای دیگری منتقل کنید بهتر است یک گیاه جدید بخرید اما اگر مجبور به انتقال گیاه هستید باید این کار را در نهایت حوصله و صبر انجام دهید زیرا ریشه‌های این گیاه بسیار حساس هستند.

کاغذی در چه فصلی گل می‌دهد؟

روش کاشت گل کاغذی در باغچه

فصل کاشت گل کاغذی در باغچه

خواستگاه اصلی کاغذی، محیطی است که در آن طول روز و شب تقریبا با هم برابر است. او در چنین مناطقی (مانند سنگاپور، برزیل، کنیا و …) می‌تواند در تمام طول سال به گلدهی بپردازد. اما در کشور ما، بهترین شرایط برای گلدهی او هنگامی فراهم می‌شود که طول روز و شب تا حد ممکن با هم برابر شود. (در بهار یا پاییز) اگر در مناطق سردسیری زندگی می‌کنید، پاییز برای گلدهی او بیش از حد سرد خواهد بود؛ مگراینکه در خانه یا گلخانه‌های گرم از کاغذی نگهداری کنید. در این صورت می‌توانید در آبان و آذر نیز از گل‌‌های زیبای او لذت ببرید. پس بسته به اینکه در چه آب و هوایی هستید، فصل مطلوب برای گلدهی او نیز تغییر می‌کند. گرمای هوا به تنهایی دلیل کافی برای گلدهی نخواهد بود. برای مثال، کاغذی نمی‌تواند در تابستان‌های جنوب فلوریدا گل بدهد، چون با اینکه هوا کاملا گرم است، اما طول روز از شب بسیار بیشتر است و بارش نیز در آن منطقه زیاد است. اگر شما نیز در چنین آب و هوایی زندگی می‌کنید، باید در فصل پاییز منتظر گلدهی کاغذی خود باشید!

تکثیر گل کاغذی

زمان پیوند گل کاغذی

پیوند گل کاغذی

تکثیر از طریق قلمه :

  • از روش های رایج تکثیر گل کاغذی است .
  • از شاخه های چوبی استفاده کنید .
  • از شاخه های جوان و سبز استفاده نکنید چراکه سخت ریشه دار خواهند شد .
  • بهترین فصل قلمه گیری بهار و تابستان می باشد .
  • برش به صورت مورب باشد .

قلمه هایی به طول ۱۰ سانتی متر از گیاه مادر جدا کرده و زیر بند برش بزنید .  برگ ها را تا  جایی که در درون خاک قرار میگیرند را جدا کنید و قلمه ها را به هورمون ریشه زا  ( IBAو NAA  با غلظت معمولی بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم در لیتر ) آغشته کرده و در بستر مناسبی از ترکیبات ماسه + کمپوست + خاکبرگ بکارید . قلمه ها  را دور از نور مستقیم خورشید و در محیطی روشن و پرنور قرار دهید .

بهتر است از یک پلاستیک شفاف استفاده کنید و روی قلمه ها را بپوشانید و به وسیله ی قیچی چند سوراخ به منظور تهویه مناسب روی پلاستیک ایجاد کنید و در دمای ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید . برای مرطوب شدن خاک آن ها را آبیاری کنید . حتی می توان بر روی قلمه ها  در این مرحله آب غبارپاشی کرد . قلمه ها بعد از ۵ الی ۱۰ هفته ریشه خواهند زد . این گیاه جدید را می توان در گلدان و یا با کاشت در باغچه نگهداری کرد .

نگهداری گل کاغذی در حیاط

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا