0
نحوه کاشت پیچک گل کاغذی

نحوه کاشت پیچک گل کاغذی

پیچک گل کاغذی با رنگ درخشانی که دارد و بالا رفتن از دیوار زیبایی خاصی ایجاد می‌کند. گل کاغذی یک درخت پر گل و شکوفه است که در مناطق گرمسیر کوه‌ها و استراحتگاه ساحلی می رویید. گل کاغذی به عنوان یک پیچک سخت و سریع رشد شناخته شده که رنگ‌های مختلفی را در تمام طول سال نمایش می‌دهد. این نوع گل در هنگام بالا رفتن از دیوار بسیار زیبا به نظر می رسد و به عنوان پوشش زمینی در دامنه و تپه‌ها پراکنده می‌شود.

 

باغ بذر واردکننده بهترین بذر پیچک گل کاغذی ، با کیفیت ترین بذر های پیچک را از ما بخواهید. با ما همراه باشید با مقاله نحوه کاشت پیچک گل کاغذی

معرفی مختصر پیچک کاغذی

 

پیچک کاغذی یکی از گل‌ و‌ ‌گیاهان پر طرفدار در ایران است که در رنگ‌های مختلف نمایش داده می‌شود. این گل زیبا  به دو صورت گلدانی و فضای سبز باغچه نگهداری می‌شود. این نوع گل برای ساخت بونسای بسیار مناسب  بوده و با هرس و سیم بندی می‌توان آن را بونسایی زیبا تبدیل نمود.

پیچک کاغذی در منطق گرمسیری به خوبی رشد می‌کند و در زمان گل‌دهی گل‌های کوچک آن به وسیله کاسبرگ‌های رنگی نمایش داده می‌شود. کاسبرگ‌های پیچک کاغذی بیشتر به رنگ زرد، نارنجی، صورتی، بنفش و ارغوانی روشن است. گل‌های پیچک کاغذی کوچک و‌ لوله ای شکل هستند که انتهای آنها به صورت ستاره است.

 

نحوه کاشت پیچک گل کاغذی

 

پیچک کاغذی در مناطق گرمسیری رشد می‌کند در صورتی که در مناطق سردسیر زندگی می کنید می توانید برای کاشت پیچک کاغذی از گلدان استفاده کنید. ریشه گل کاغذی فضای کمی را اشغال می‌کند که این عمل بر روی میزان‌ شکوفه گیاه تاثیر می‌گذارد. برای کاشت این گیاه از خاک گلدان خوب و زهکشی استفاده کنید که مقدار زیادی پیت ماس نداشته باشد. زیرا پیت ماس رطوبت خاک را حفظ کرده و باعث پوسیدگی ریشه گل می‌شود.

 

در مرحله اول برای کاشت پیچک گل کاغذی ابتدا ظرفی را انتخاب کنید که دارای سوراخ تخلیه باشد در غیر این صورت گیاه دچار پوسیدگی خواهد شد. اگر میخواهید با بوگی درب ظرف را بچینید و سپس ریشه‌های گیاه را لایه‌های نازک و کم عمق خاک قرار دهید.

 

مراحل دوم نحوه کاشت پیچک گل کاغذی کود را به آن اضافه کنید، این گل را باید به اندازه کافی آبیاری کرد تا خاک آن مرطوب بماند در صورت تثبیت بعد از خشک بودن انتهای خاک را آبیاری کنید. در صورتی که سمتی از خاک خشک باشد گیاه شکوفا می‌کند و رشد آن افزایش می‌یابد.

 

پیچک کاغذی به آبیاری کمی نیاز دارد به طوری آب را روی گیاه بریزید تا به آرامی به ریشه گیاه نفوذ کند. گیاه باید در مقابل آفتاب قرار دهید این امر باعث رشد بیشتر گیاه می‌شود. در فصل تابستان و شکوفایی باید هر دو هفته به گیاه کود دهید همچنین از غذای گیاهی محلول در آب برای تقویت گیاه استفاده کنید.

 

نحوه نگهداری و مراقبت از پیچک کاغذی

 

برای اینکه گل همیشه شاداب باشد و رشد‌ خوبی داشته باشد به‌ نور کامل و آب کافی نیاز دارد. بهترین محل برای این گیاه باغچه است که گرما را به خوبی دریافت می‌کنم. برای نگهداری این گیاه در فصل زمستان بهتر است از پارچه و پتو برای پوشاندن آن استفاده کنید تا سرما به آن آسیبی وارد نکند.

نحوه کاشت پیچک گل کاغذی در فصل زمستان می‌توانید گل‌های کاغذی را در داخل گلدان و درون خانه نگهداری کنید و در فصول‌ سرد سال گیاه را محیط گرم منتقل کنید. گل کاغذی گیاهی است که به آب دهی بالایی نیاز دارد و می‌تواند کم آبی را به خوبی تحمل کند. آب دادن خوب به گیاه در فصل تابستان باعث رشد بهتر گیاه می‌شود، این گیاه اصلا دوس ندارد دائما در خاک خیس بماند به همین دلیل باید به موقع آبیاری شود.

 

بهترین زمان برای کوددهی گل کاغذی فصل بهار و ‌تابستان است. ریشه‌های این گیاه فضای کمی را اشغال می‌کند بهتر است آن را در گلدانی بکارید که خیلی بزرگ نباشد. برای نگهداری گیاه به هرس کردن آن باید بسیار توجه کنید هرس کردن گل کاغذی نیاز به دقت و ‌مهارت کافی دارد در صورتی که در زمان مناسب هرس نشود ساقه‌های آن دچار خارهای بلندی می‌شود. برای هرس کردن صحیح باید در فصل رشد ساقه‌های گیاه حدود یک سانت هرس نمود تا گل کاغذی تشویق به رشد ساقه ها و دادن گل‌های بیشتر شود.

گل کاغذی برای اینکه به رشد خوبی برسد‌ نیاز به استراحت دارد که این استراحت در زمستان‌ها انجام می‌شود. برای نگهداری گلدان گل کاغذی در فصل زمستان از مکان‌های تاریک و کمی سرد استفاده کنید تا گیاه به استراحت خود بپردازد.

آفت و شته‌ها در اوایل فصل بهار به گیاه آسیب وارد می‌کنند بهترین راهکار برای مبارزه انها تمیز کردنشان با آب است. ممکن است کرک ابریشم به این گیاه آسیب وارد کند که بیشتر به رنگ سبز، قهوه‌ای و زرد هستند. پیچک کاغذی هر چه بلندتر باشد نیاز بیشتری به تکیه گاه دارد. برای تکیه گاه گل کاغذی می‌توان از دیوار، نرده، درختان و بست‌های پلاستیکی و غیره استفاده‌ نمود.

 

نکات مهم در کاشت بذر پیچک گل کاغذی

 

پیچک کاغذی ازگیاهان تیره‌ای آمریکای جنوبی است که بیشتر به رنگ‌های صورتی، نارنجی، بنفش و سفید هستند. برای نگهداری این گیاه باید به نکات مهمی توجه کنید از جمله:

تکثیر

این گیاه را می‌توان به راحتی از طریق خوابانیدن تکثیر نمود. گل کاغذی به نور و حرارت ۵۰ تا ۷۰ درصد احتیاج دارد.

نور

گل کاغذی باید در معرض نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد، بهتر در فصل تابستان آن را بیرون از خانه نگهداری کنید.

آب

گل کاغذی را باید زمستان‌ها تقریبا خشک و‌در تابستان‌ها مرطوب نگه داشت. این نوع گل در شرایط سخت‌تر گل‌دهی بهتری دارد.

دما

این گیاه مقاومت بالایی دارد و دمای بین ۶ تا ۸ درجه سانتی گراد دوام دارد. در فصل بهار زمانی که دما بالای ۱۰ درجه نرسیده باید مواظب گل دهی آن باشید.

خاک و کود

در تابستان هر هفته باید به گیاه کود مایع دهید.

برای خرید و دریافت مشاوره در خصوص نگهداری گل و‌ گیاه با مشاورین باغ بذر در ارتباط باشید.

 

مقاله: نحوه کاشت پیچک گل کاغذی

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا