0
کاشتن بری ها در زمستان

کاشتن بری ها در زمستان

آیا می توان زغال اخته را در زمستان کاشت؟

 

انواع توت های مغذی که می توانند مستقیماً از گیاه خورده شوند یا در پخت و پز استفاده شوند. بومی آمریکای شمالی، این گیاهان به سرما مقاوم هستند و بسته به گونه و رقم، در مناطق سختی گیاهان وزارت کشاورزی ایالات متحده 4 تا 8 رشد می کنند.

فروشگاه باغ بذر 

زمان کاشت

طبق گفته های گسترش و توسعه دانشگاه ایالتی آیووا، زغال اخته باید در زمستان کاشته شود. با این حال، کاشتن بری ها در زمستان زمان کاشت بسته به آب و هوا متفاوت است. توسعه تعاونی  برای کسانی که در ایران زندگی می کنند کاشت را در اواخر زمستان پیشنهاد می کند. به طور کلی، به محض اینکه زمین به راحتی قابل کار شد، می توانید زغال اخته بکارید. زغال اخته می تواند به راحتی در دوره های یخبندان زنده بماند، اما برای تولید حداکثر میوه به یک دوره بدون یخ زدگی در حدود 140 روز نیاز دارد.

 

مکان کاشت

کاشتن بری ها در زمستان: موقع کاشت زغال اخته، مکان به همان اندازه مهم است. اگرچه آنها در سایه جزئی رشد می کنند، اما گیاهان در نور کامل خورشید عملکرد بهتری دارند. آنها همچنین به مکانی نیاز دارند که به خوبی زهکشی کند. به گفته دانشگاه کرنل، بوته های تازه کاشته شده اغلب از استرس رطوبتی رنج می برند. اگر گیاهان در خاک بیش از حد مرطوب بنشینند، حتی ممکن است دچار پوسیدگی ریشه شده و در نهایت بمیرند. به این دلایل، از کاشت زغال اخته در فرورفتگی یا هر منطقه دیگری که ممکن است آب جمع شود، خودداری کنید. تخت های مرتفع معمولاً خوب کار می کنند. زغال اخته را حتی می توان در ظروف نیز پرورش داد.

 

کاشتن بری ها در زمستان

خسارت زمستان

کاشت بوته زغال اخته در اواخر زمستان – و حتی اوایل بهار – خطر آسیب دیدن در اثر یخ زدگی دیررس را دارد. این معمولا اجتناب ناپذیر است. در بیشتر موارد، زغال اخته در اثر سرما آسیب جدی نمی بیند. رشد لطیف جدید بهار، با این حال، ممکن است در قسمت هایی از گیاه آسیب دیده یا از بین برود. اگر این اتفاق افتاد، قسمت های آسیب دیده گیاه را هرس کنید. با گرم شدن هوا، رشد جدید جایگزین رشد آسیب دیده ظاهر می شود.

 

با این حال، اگر گل ها آسیب ببینند، گیاه در نواحی آسیب دیده میوه نمی دهد. به همین دلیل، اگر در آب و هوای مستعد یخبندان های دیررس زندگی می کنید، رقمی را انتخاب کنید که دیرتر در بهار شکوفا شود. “برکلی” رقمی است که دیرتر شکوفا می شود و در دماهای گرمتر منطقه 8 USDA رشد می کند.کاشتن بری ها در زمستان

 

توت های فراوان خود را دوست دارید، اما نگران هستید که سختی زمستان چه چیزی را به همراه داشته باشد؟ خب، نگرانی شما به جاست. در حالی که توت ها می توانند در دماهای سرد تحمل کنند و رشد کنند، شما نمی خواهید تا حد مرگ منجمد شوند. علاوه بر این، گیاهانی که در گلدان رشد می‌کنند نسبت به گیاهانی که در زمین رشد می‌کنند مستعد سرما هستند – ریشه‌های آنها کمتر محافظت می‌شوند و بیشتر مستعد آسیب هستند. با این حال، با یک برنامه بقا خوب، تلاش های شما مثمر ثمر خواهد بود. در اینجا چند تاکتیک برای محافظت از گیاهان توت در زمستان وجود دارد.

 

آنها را با هم نگه دارید

کاشتن بری ها در زمستان : گلدان‌ها را به‌صورت گروهی محکم در مقابل یک ساختمان محافظت‌شده حرکت دهید تا کمی گرما حفظ شود.

 

آنها را هیدراته نگه دارید

بسیاری از درختچه های توت در زمان خواب زیاد تشنه نیستند، اما حداقل یک بار در ماه گلدان ها را بررسی کنید و اگر خاک خشکی با عمق بیش از یک اینچ پیدا کردید، کمی آبیاری کنید. اگر آنها پوشیده از برف باشند، گیاهان رطوبت کافی دریافت خواهند کرد.

 

برای برخی از انواع، آنها را خنک نگه دارید

کاشتن بری ها در زمستان:  بیشتر بوته های توت به سرما مقاوم هستند و برخی مانند زغال اخته در واقع “نیاز سرمایی” برای کمک به میوه دهی در بهار دارند. اگر گلدان‌های شما سبک وزن هستند، یا دارای قدرت هرکول هستند، و توت‌های شما در مناطق USDA 5 و پایین‌تر رشد می‌کنند، گلدان‌ها باید به یک مکان محافظت‌شده (اما گرم نشده) مانند گاراژ، سوله یا گلخانه منتقل شوند.

 

به آنها خانه جدید بدهید

اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید و نمی‌توانید گلدان‌های خود را به مکان‌های سرپناه‌تری منتقل کنید، نوزادان گیاه شما در برابر یخ زدگی آسیب‌پذیر هستند. پیشنهاد می کنیم گیاهان خفته را برای زمستان به طور موقت به زمین منتقل کنید، فقط یک بار به آنها آبیاری کنید و سپس در بهار آنها را بردارید و دوباره در گلدان خود بکارید.

 

آنها را کوتاه نگه دارید

کاشتن بری ها در زمستان:  هنگامی که برداشت به پایان رسید و گیاهان خوابیدند، هرس های تمیز خود را بیرون بیاورید و ساقه های آسیب دیده یا مرده را جدا کنید و حدود یک سوم ساقه های جانبی را هرس کنید.

 

اینستاگرام باغ بذر

 

مقاله : کاشتن بری ها در زمستان

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا