0
خرید بذر سبزیجات در تهران

سبزیجات زمستانی

کاشت سبزیجات در باغ شما غذای مغذی، لذت بخش و ارزانی را به همراه دارد، اما تشخیص اینکه کدام سبزیجات محصول رسیده و خوشمزه به خصوص در زمستان سرد تولید می کنند، دشوار است. ممکن است شما را شگفت زده کند که برخی از بهترین سبزیجات پاییزی و زمستانی که می توانید بکارید در ماه های سرد به بلوغ می رسند، در حالی که برخی دیگر می توانند زمستان را پشت سر بگذارند و به موقع برای برداشت در هوای گرم جوانه بزنند. چه یک شست سبز تأیید شده دارید یا یک تازه کار در باغبانی هستید، پرورش باغی که بتواند دمای پاییز و زمستان را تحمل کند، راهی آسان برای افزایش وعده های غذایی و ارائه یک سرگرمی غنی است.

صیفی جات و سبزیجات زمستانی

جدای از داشتن سبزیجات مناسب پاییزی و زمستانی برای کاشت، اقدامات حفاظتی زیادی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از شکوفایی باغ خود انجام دهید.  هماهنگ کننده تحقیق و آزمایش محصول در شرکت می گوید: “یک گلخانه کوچک یا یک پوشش محافظ گلخانه مانند، می تواند به این گیاهان اجازه دهد در هوای زیر صفر و حتی در هنگام بارش برف خفیف رشد کنند.” این به افراد این امکان را می دهد که بتوانند غذای خود را در طول سال پرورش دهند. در اینجا، کارشناسان بهترین محصولاتی را که می‌توانید به باغ‌های سبزی پاییزی و زمستانی خود اضافه کنید، با وجود هر آب و هوایی که ممکن است پیش بیاید، شرح می‌دهند.

آب‌وهوای سبزی

سیر

سیر یک پیاز مقاوم در برابر یخ زدگی مناسب برای ریشه زایی پاییزی است، سیر را می توان تقریباً شش هفته قبل از انجماد عمیق برای حداکثر رشد کاشت. کار می‌گوید: «زمین باید یخ‌زده و برای کاشت قابل کار باشد. اما پس از آن می تواند زمستان را سخت کند.

سبزی خردل

اجازه ندهید ظاهر ظریف آنها شما را فریب دهد. سبزی خردل پربار و با جوانه زدن سریع می تواند در سرما و دمای چند درجه بالاتر از انجماد در باغ سبزی شما دوام بیاورد. هنگامی که شک دارید، کار پیشنهاد می‌کند که رشد گیاه را در پاییز در داخل خانه آغاز کنید و پس از جوانه‌زنی آن را به بیرون منتقل کنید.

 

تربچه

کار می گوید که تربچه های قوی و ناهموار به آب و هوای آفتابی با دمای واضح تا 50 درجه به زیبایی پاسخ می دهند. این یک سبزی عالی برای کاشت در پاییز در منطقه ای است که در زمستان خیلی سرد نمی شود. اما، این سبزی همچنان می تواند از طریق طلسم های یخبندان شکوفا شود.

 

نخود فرنگی

کار می کند می کند که نخودها می توانند کمتر انجماد را تحمل کنند و از شرایط ملایم تا خنک تر استفاده کنند. سبزیجات غنی از مواد مغذی یک گیاه عالی برای قرار دادن در باغ پاییزی است.

 

کاهو

دمای تند برای کاهوی قوی مناسب است که دانه های آن را می توان در پاییز برای برداشت بین یک تا سه ماه پس از کاشت اولیه کاشت. کار توصیه می‌کند: «اگر دانه‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید کوچک هستند، می‌توانید آن‌ها را با ماسه مخلوط کنید تا دید بهتری داشته باشید. “وقتی دانه ها را در ردیف قرار دهید، می توانید ببینید به کجا می روند.”

 

کلم

هوای سرد به بهترین شکل ممکن از این سبزی برگدار خوشمزه بهره نمی برد و آن را به یک سبزی پاییزی عالی برای کاشت تبدیل می کند. کلم در یخبندان رشد می کند و آماده برداشت در زمستان است. میوچیو می‌گوید: «مناطق مانند کالیفرنیای جنوبی می‌توانند این کارها را از ماه سپتامبر آغاز کنند».

 

کلم بروکلی

میوچیو می‌گوید: «هنگامی که هوای بسیار گرم فرا می‌رسد، سبزیجات [براسیکا] پیچ می‌شوند – که به این معنی است که سبزی دانه تولید می‌کند – که باعث کاهش برداشت می‌شود.» مانند سایر گیاهان این گونه، این سبزی پاییزی دور از گرمای شدید و زمانی که حدود 10 تا 12 هفته قبل از اولین یخبندان کاشته می شود، رشد می کند.

 

کلم پیچ

نور خورشید و خاک مرطوب به رشد کلم پیچ سالم برای برداشت زمستان کمک می کند. با این حال، وقتی سبزیجات پاییزی خود را برای کاشت مانند این و سایر براسیکاها آماده می کنید، باید از آنها در برابر یک حشره خاص محافظت کنید. میوچیو خاطرنشان می کند: برای جلوگیری از تخم گذاری پروانه سفید کوچک کرم کلم روی گیاهان، کافی است گیاهان را با پارچه تابستانی روی حلقه ها بپوشانید. “این یک راه حل آسان و ارگانیک است.”

 

مارچوبه

پس از یک دوره بارداری طولانی، مارچوبه آماده برای برداشت ممکن است تا یک یا دو سال پس از کاشت ظاهر نشود. این گیاه می‌تواند در زمستان‌های متعدد زندگی کند و محصولات تازه تولید کند. تاد کار، سردبیر ارشد سابق باغ در Martha Stewart Living می گوید: «مارچوبه را می توان در پاییز برای برداشت بهاره کاشت. این گیاه در بهار زمانی که بیرون سرد است رشد می کند، زیرا گیاهی چند ساله است.

مقاله بعدی : صیفی جات مقاوم به سرما

مقاله : سبزیجات زمستانی

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا