0
فلفل های خاص

در جهان گونه های زیادی فلفل خاص وجود دارد که در این مقاله چند نمونه از این فلفل ها را به شما عزیزان معرفی میکنیم .

باغ بذر وارد کننده بذر اورجینال فلفل های خاص .

انواع فلفل های خاص

برای سفارش بذر فلفل های خاص کیلیک کنید فروشگاه باغ بذر

فلفل مینیاتوی ( فلفل های خاص )

فلفل مینیاتوری دلمه های پر از هوموس ، میان وعده هایی عالی هستند که درست در دهان شما قرار می گیرند. آنها از طعم و عطر خاصی دارند و برای همه غذا ها مناسبن  ، فاقد گلوتن ، بدون مغز و بدون قند تصفیه شده هستند.

من طرفدار پر و پا قرص غذاهای مغذی آسان هستم. این مینی فلفل های مینیاتوری فاقد گلوتن ، فاقد قند و فاقد سموم تصفیه شده هستند. مهمانان شما از این لقمه های کوچک شایان ستایش پر از هوموس خامه ای که با عطر و طعم فلفل سوخاری می ترکد ، دیوانه خواهند شد.

فلفل مینیاتوری در کف دست شما قرار می گیرند و در رنگ های قرمز ، نارنجی و زرد پر جنب و جوش قرار دارند. برای تهیه این دستور ساده آنها را در فر تفت می دهید ، از آنها برای تهیه هوموس استفاده کنید و سپس فلفل های تریبلی را با هوموس پر کنید. در صورت تمایل تزئین کنید و سرو کنید!

فلفل اوجی دوسی ( گونه فلفل های خاص )

معرفی فلفل اوجی دوسی

این فلفل با گل های زرد‌رنگ از دسته فلفل چیلی، تند، خوشمزه و درختی بوده که از بومیان پرو محسوب می شود. البته برای اولین بار تجارت آن از برزیل آغاز شده است. برای رسیدن میوه های این گیاه باید 90 روز منتظر باشید. در اصطلاح به این فلفل ها، ستاره دریایی گفته شده که قطری در حدود 5 سانتی متر دارند. مانند گوجه فرنگی، بادمجان و دیگر صیفی‌جات این دسته، فلفل های ستاره ای نیز گرما دوست بوده و نسبت به سرما حساس هستند. تمامی نیازهای فلفل مانند دیگر صیفی‌جات نامبرده است اما به دلیل آنکه گرما و خشکی را بیشتر تحمل می کنند، منجر به تند شدن برخی از انواع آن می شود. توصیه می کنیم به دلیل ساقه های نرم و شکننده فلفل، آن ها را به یک تکه چوب ببندید.

فلفل اوجی دوسی

چه موقع باید بذر فلفل زرد کاشت

8-10 هفته قبل از آخرین سرمازدگی بهاری خود بذر را در داخل خانه شروع کنید.
فلفل زرد به یک دوره رشد (60 تا 80 روز) نیاز دارد ، بنابراین بهتر است آنها را در داخل خانه شروع کنید.

انتخاب و آماده سازی بذر فلفل زرد برای کاشت

گیاهان فلفل برای تولید بزرگترین و سالم ترین میوه هستند ،برای کاشت محلی را انتخاب کنید که توسط درختان یا سایر گیاهان باغ سایه بان نشود.
خاک باید مناسب باشد .
قوام خاک در جایی بین ماسه ای و لومی اطمینان حاصل می کند که خاک به خوبی تخلیه شده و به سرعت گرم می شود.

یک هفته قبل از انتقال فلفل به باغ ، کود را در خاک باغچه خود وارد کنید.
از کاشت فلفل های خاص در مکانهایی که اخیراً سایر اعضای خانواده گل شبدر را پرورش داده اید – مانند گوجه فرنگی ، سیب زمینی یا بادمجان – خودداری کنید زیرا این امر می تواند فلفل را در معرض بیماری قرار دهد.

فلفل دلمه رنگی

فلفل دلمه رنگی

بسیاری از مردم تعجب می کنند که چرا فلفل دلمه ای سبز ، قرمز ، نارنجی و زرد در فروشگاه های مواد غذایی همان قیمت را ندارند. حتی برخی معتقدند از آنجا که طعم آنها یکسان است ، باید قیمت آنها یکسان باشد.

در حقیقت ، رنگهای مختلف طعم یکسانی ندارند – و همچنین ارزش غذایی یکسانی ندارند. فلفل دلمه ای از جهات بیشتری نسبت به رنگ متفاوت است و اینکه شما چه فلفلی را انتخاب می کنید باید به آنچه که می خواهید از آن خارج شود بستگی دارد.

چرا آنها به رنگ های مختلفی آمده اند؟

شاید در بعضی از مواقع این سوال را داشته باشید که آیا رنگهای مختلف فلفل دلمه ای از یک گیاه است؟  دو عامل عمده وجود دارد که رنگ فلفل را تعیین می کند:

زمان برداشت / درجه رسیدن

گونه ای

همه فلفل دلمه ها سبز شروع می شوند و با بلوغ تغییر رنگ می دهند. اگر چیده نشود ، بسته به نوع آن یک فلفل سبز ممکن است زرد ، نارنجی یا قرمز شود. هر چه میوه روی روی بوته بیشتر بماند ، شیرین تر شده و ارزش غذایی بیشتری پیدا می کند. از آنجا که هنگام چیدن کمتر رسیده می شود ، ماندگاری فلفل سبز بیشتر است اما از ماده مغذی کمتری نسبت به فلفل های رسیده به رنگ دیگری برخوردار است.

فلفل دلمه ای سبز

مردم بیش از هر رنگ دیگری فلفل های خاص سبز خریداری می کنند – احتمالاً به این دلیل است که ارزان ترین فلفل هستند.
همه فلفل دلمه های زرد ، نارنجی و قرمز قبل از رسیدن سبز هستند.
از آنجا که قبل از رسیدن آنها برداشت می شود ، فلفل سبز غلظت مواد مغذی بالایی ندارد و به اندازه دیگران شیرین نیست.

فلفل دلمه ای زرد ، نارنجی و قرمز

فلفل دلمه ای زرد ، نارنجی و قرمز از فلفل دلمه ای شیرین و تلخ است.
ماندگاری فلفل های غیر سبز کوتاه تر است و به طور معمول گران ترند.
فلفل دلمه ای قرمز 11 برابر بتاکاروتن ، دو برابر ویتامین C و 10 برابر بیشتر از فلفل دلمه ای سبز دارد که زودتر برداشت می شود.

فلفل قرمز ایتالیایی

بذر فلفل قرمز ایتالیایی اورجینال

بهار بسیاری از باغداران را برای پیدا کردن سبزیجات و فلفل های خاص جالب و خوشمزه برای کاشت ، کاتالوگ بذر را با تب و تاب اسکن می کند. پرورش فلفل دلمه ای ایتالیایی جایگزینی برای فلفل دلمه ای ایجاد می کند ، که اغلب دارای نوعی تلخی است که می تواند کام را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین انواع شیرین فلفل دلمه ای ، طعم دهنده های خوش خیم فلفل دلمه ای ایتالیایی به صورت یکپارچه به انواع مختلفی از غذاها تبدیل شده و به صورت خام خوشمزه مصرف می شوند. به علاوه ، رنگ های روشن آنها حواس را تقویت می کنند و صفحه زیبایی ایجاد می کنند.

فلفل شیرین ایتالیایی چیست؟ انتخاب فلفل مناسب باغچه شما اغلب به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. فلفل تند جای خود را دارد اما بر بسیاری از دستور العمل ها غلبه می کند. این همان جایی است که فلفل ایتالیایی می تواند برتر باشد. فلفل دلمه ای ایتالیایی چیست؟ فلفل در واقع یک میوه است و یک سبزی نیست. استفاده از فلفل دلمه ای ایتالیایی می تواند بسیاری از میوه های دیگری را که در پخت و پز استفاده می شوند پر کند. عطر و طعم ملایم آنها یادداشت های تند ، طعم های شیرین را به خود می گیرد یا به غذاهای خوش طعم میل می کند.

مراقبت از فلفل های خاص شیرین ایتالیایی این فلفل ها برای میوه دادن به حداقل 8 ساعت آفتاب در روز نیاز دارند. در ابتدا ، گیاهان ممکن است برای جلوگیری از آسیب حشرات و آفات به پوشش های ردیفی نیاز داشته باشند. هنگامی که گیاهان شروع به شکوفایی می کنند ، پوشش را بردارید تا گرده افشان ها وارد شوند و کارهای خود را انجام دهند. یک لباس برتر از کمپوست می تواند مواد معدنی ضروری را منتقل کرده ، رطوبت را حفظ کرده و از برخی علف های هرز جلوگیری کند. علف های هرز رقابتی را از بستر دور نگه دارید ، زیرا آنها مواد مغذی و رطوبت گیاهان را می ربایند. کلسیم و فسفر از مواد مغذی مهم برای تشکیل میوه هستند. بیشتر اطلاعات فلفل شیرین ایتالیایی شته ها و سوسک های کک را به عنوان آفات اولیه حشرات ذکر می کنند. برای ایمن نگه داشتن میوه ها در خوردن میوه ها و به حداقل رساندن سمیت شیمیایی در باغ سبزیجات از کنترل آفات ارگانیک استفاده کنید.

مقاله فلفل های خاص

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا