0
میوه های خاص

در دنیا میوه های زیادی وجود دارد که بعضی از آن ها به خاطر خصوصیاتی که داردند به آنها میوه های خاص گفته میشود.

در این مقاله چندین میوه خاص را به شما معرفی میکنیم . با ما همراه باشید.

باغ بذر فروشگاه واردات بذر های نایاب و کمیاب از آمریکا ، اروپا و آسیای شرقی

بذر انگور ردکارنت (انگور فرنگی)

انگور رد کارنت یا انگور فرنگی قرمز جزء میوه های خاص و یک گیاه بومی مناطق شرقی و مرکزی اروپا است و البته در بیشتر قاره آسیا هم رشد می‌کند. انگور رد کارنت ترش مزه است و برای تهیه دسر، مربا، شیرینی و … از آن استفاده می‌شود. بسیاری از افراد بوته‌های انگور ردکارنت را برای تزیین باغ یا باغچه به کار می‌برند زیرا میوه‌های آن بسیار قرمز بوده و در تضاد با برگ سبز بوته، جلوه خاصی دارند. اگر به انگور رد کارنت علاقه دارید، می‌توانید بذر انگور ردکارنت (انگور فرنگی) را از بازار گل و گیاه تهیه کرده و پس از آماده سازی در باغچه یا گلدان پرورش دهید.

فواید ردکارنت ( میوه های خاص )

ردکارنت یا انگور قرمز از خانواده انگور فرنگی است و بومی اروپای غربی است ، اما امروزه به طور گسترده ای در سراسر جهان گسترش یافته است از جمله ایران . در صورت مصرف مرتب ، ردکارنت با كاهش در بروز بسياري از بيماري هاي مزمن ، يعني بيماري هاي قلبي عروقي ، ديابت و سرطان مرتبط است (Zdunić et al.، 2016). یک تحلیل مقایسه ای از محتوای آنتوسیانین درباره ردکارنت نجام شده است ، و تفاوت های قابل توجهی به ویژه در مورد مقدار پیدا شد همکاران  با این حال ، در مورد مشخصات آنتوسیانین ، برای همه انواع انتخاب شده آب های ردکارنت ، فراوانترین آنتوسیانین را برای بدن دارد.

رز بری ( میوه های خاص )

بذر رز بری را می‌توانید در گلدان بکارید و شاهد شکوفه دهی آن باشید. رزبری گلدانی به صورتی است که بوته آن چندان انبوه نیست و در گلدان‌های متوسط قابل پرورش است. به طور کلی رز بری یا همان تمشک در رنگ‌های مختلفی در طبیعت دیده می‌شود و مخصوصاً در مناطقی که رطوبت و بارندگی زیاد است، تمشک به صورت وحشی رشد می‌کند. اسم رز بری در لیست میوه های خاص قرار دارد.

طعم و مقاومت عالی رز بری در برابر بیماری ، Rospberry را به یکی از موارد مورد علاقه باغبانی ارگانیک تبدیل می کند. این تمشک که رشد سریعی دارد ، توت های قرمز و بزرگی با طعم شیرین و شدید ، بدنی دارد. رقم پائیزه در اواخر تابستان و پاییز محصول پرباری تولید می کند. رز بری روشن و آبدار هستند ، دارای گوشت خوشمزه و سفتی هستند که برای تهیه مربا و مواد غذایی ، غذاهای پخته شده و بستنی خانگی مناسب هستند. قد گیاهان 2 فوت است که بالغ 30 سانتی متراست، مقاوم و در مناطقی که آفتاب کامل یا سایه جزئی دارند ، بهترین عملکرد را دارند.. یک نوع کاملاً سازگار ،رز بری در هر جایی حتی در مناطق جنوب عملکرد خوبی خواهد داشت. این خود گرده افشان است ، رز بری در برابر پوسیدگی ریشه تحمل می کند و در برابر کپک خاکستری مقاومت بسیار خوبی دارد.

بذر بلک بری (گلدانی)

بلک بری نوعی توت سیاه است ( میوه های خاص ) که طعم بی‌نطیری دارد البته نباید آن را با شاه‌توت اشتباه گرفت. بلک بری دانه‌های منسجم‌تری دارد و شکل کلی آن گردتر از شاه‌توت می‌باشد. بلک بری در همه ی مناطق ایران رشد می‌کند می‌توان بذر آن را به راحتی در مناطق نیمه سردسیری و معتدل هم کاشت و پرورش داد. یکی دیگر از نکات مثبت درباره بلک بری این است که بوته کوتاهی دارد و می‌تواند در گلدان هم رشد کند. بذر بلک بری (گلدانی) را تهیه کنید و در باغچه، گلخانه یا گلدان پرورش دهید.

همچنین این گیاه چندان توقع بالایی ندارد و در انواع خاک‌ها می‌تواند رشد کند. بلک بری گلدانی نسبت به نوع خود در بین رزبری‌ها و توت‌های دیگر، رشد بیشتری داشته و سریع‌تر بار می‌دهد.

بذر توت فرنگی آناناسی

توت فرنگی آناناسی معمولاً به رنگ سفید و با دانه‌های قرمز رشد می‌کند. البته گاهی این توت فرنگی به رنگ قرمز نیز موجود است. توت فرنگی اناناسی طعم بهتری نسبت به توت فرنگی‌های معمولی دارد، برای همین توصیه می‌کنیم تجربه پرورش این توت فرنگی را از دست ندهید. بذر توت فرنگی آناناسی را از بازار گل و گیاه تهیه کنید.

بذر توت فرنگی آناناسی پس از حدود1 تا 3 هفته جوانه می‌زند. پس صبر و حوصله داشته باشید و از بذر‌ها به خوبی نگهداری کنید. پس از مشاهده جوانه‌ها تکه نایلون را از روی گلدان بردارید، ولی همچنان رطوبت خاک را به روش قبلی حفظ کنید. وقتی که نهال‌ها ۴ یا ۵ برگ دادند، آن‌ها را میتوانید به باغچه یا گلخانه ببرید.

میوه های خاص گلدانی

برای خرید بذر میوه های خاص کلیک کنید

بذر توت فرنگی وسکا

توت فرنگی وسکا نوعی توت فرنگی وحشی است که در آمریکای شمالی و اروپا می‌روید. البته بذر توت فرنگی وسکا در حال حاضر کاشت هم می‌شود و در بازار وجود دارد. این نوع توت فرنگی به صورت کلی شبیه به توت فرنگی‌های معمولی است و تنها در شکل برگ‌ها و ارتفاع ساقه تفاوت دارد. برای همین اگر تجربه کاشت توت فرنگی داشته باشید می‌توانید به راحتی نوع وسکا را هم پرورش دهید.

بذر توت فرنگی وسکا را تهیه کنید و ۲۴ ساعت در آب بخیسانید تا پوست دانه‌ها نرم شده، زودتر جوانه بزنند. خاکی که بافت آن معمولی باشدخاک معمولی را فراهم کرده و بذر توت فرنگی وسکا را در آن بکارید. بهتر است از گلدان برای این کار استفاده کنید.

میوه های خاص و نایاب

کرنبری (زغال اخته آمریکایی)

کرنبری نوعی میوه شبیه به زغال اخته است که جزء میوه های خاص در مناطق مختلفی از جهان رشد می‌کند. یکی از انواع آن که قابل کشت در گلدان و باغچه می‌باشد، کرنبری آمریکایی می‌باشد. این گیاه به صورت بوته بوده و در فصل بهار شکوفه می‌دهد. این شکوفه‌ها در اواخر تابستان تا اوایل پاییز تبدیل به میوه می‌نشینند. بذر کرنبری (زغال اخته آمریکایی) را می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین یا بازار گل و گیاه خریداری کنید.

بذر کرنبری (زغال آمریکایی) نیاز دارد تا زمان جوانه‌زنی در محیط با مقداری نور ولی به دور از نور مستقیم آفتاب قرار داشته باشد. بنابراین اگر دانه در گلدان کاشته شده است، باید در کنار پنجره‌ای نورگیر قرار بگیرد. کرنبری به زمانی حدود 15 روز نیاز دارد تا جوانه بزند. پس باید صبر و حوصله داشته باشید و در تمام این مدت رطوبت خاک را مد نظر بگیرید. وقتی جوانه‌ها رشد کردند و گیاه به نهال تبدیل شد، بخش بزرگی از کار انجام شده است. بهتر است در آخرین دوره سرمای زمستان دانه را بکارید. در بهار سال آینده کرنبری شکوفه می‌دهد و در پاییز به میوه می‌رود.

میوه های خاص و کمیاب

بذر کیوی سرخ

یکی از میوه های خاص کیوی سرخ است .کیوی سرخ میوه‌ای دقیقا مانند کیوی معمولی بوده با این تفاوت که داخل میوه کمی قرمز است و طعم بهتر و شیرین‌تری دارد. کیوی سرخ در  همه ی مناطق به خوبی رشد می‌کند و برای همین می‌توانید بذر کیوی سرخ را خریداری کرده و این گیاه را در ایران پرورش دهید. از آنجایی که کیوی سرخ نیاز به فضای متوسطی برای رشد دارد، بهتر است آن را در گلخانه یا باغچه  یا گلدان بکارید.

بذر‌ها را به مدت ۲۴ ساعت در آب بخیسانید و صبر کنید تا پوسته دانه‌ها کمی نرم شود. بذر ها را بردارید و آن را پر از خاک معمولی کنید و آن را بکارید.

در تمام این مدت، میزان رطوبت خاک را چک کنید و اگر لازم است با اسپری آب آن را مرطوب نمایید.وقتی نهال به ۴ یا ۵ برگ رسید، آن را به باغچه منتقل کنید. همچنین نهال برای 1 یا 2 ساعت در روز به نور مستقیم نیاز دارد.

میوه های خاص

مقاله : میوه های خاص

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا