0
خواص جعفری برای پوست و مو

خواص جعفری برای پوست و مو شامل چه مواردی میشود؟جعفری گیاهی دارویی است که تقریباً در هر نقطه ای از سال می توانید آن را داشته باشید. این گیاه در برابر بیماری ها بسیار عالی است، اگرچه عمدتاً به عنوان ادویه یا چاشنی غذا استفاده می شود. جعفری خواص دارویی فوق العاده ای دارد که همه باید درباره آن بدانند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل خواص جعفری برای پوست و مو بپردازیم، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همینطور میتوانید از دیگر بخش های سایت ما که شامل بذر صیفی جات میشود نیز استفاده کنید.

فواید جعفری برای پوست

بسیاری از خواص جعفری برای مراقبت از پوست مشخص نشده است، اما این ها برخی از فواید جعفری برای پوست است:

  • کاهش چین و چروک، خطوط ریز و جای زخم

ویتامین C به طور طبیعی در بدن وجود ندارد و ما باید آن را از طریق غذا به اندازه کافی دریافت کنیم و جعفری حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که از درون پوست را تغذیه می کند تا خطوط ریز، چین و چروک و جای زخم را کاهش دهد.

خوردن جعفری باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می شود و باعث تکثیر و ترمیم سلول ها می شود که منجر به رشد سریع سلولهای جدید پوست می شود.

خرید بذر سبزیجات خارجی

  • بهبود پوست

جعفری حاوی بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می شود که برای ترمیم پوست بسیار مفید است. بنابراین خوردن جعفری خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد، با چین و چروک مبارزه می کند و روند بهبود را تسریع می کند.

  • رفع سریع کبودی و سیاهی اطراف چشم

جعفری سیاهی دور چشم را از بین می برد زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C، کلروفیل و ویتامین K است که به روشن شدن ناحیه زیر چشم و کاهش پف کردن کمک می کند.

  • ضد باکتری و قارچ

روغن‌های ضروری (به ویژه اوژنول) موجود در جعفری دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند که به درمان آکنه، جوش‌ها، عفونت‌های پوستی و پاکسازی منافذ کمک می‌کنند.

از مصرف مستقیم روغن جعفری روی صورت خودداری کنید زیرا می تواند پوست شما را بسوزاند، بنابراین روغن جعفری را با روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن بادام رقیق کنید و سپس آن را به مدت 30 دقیقه به صورت خود بمالید و بگذارید بماند و سپس بشویید.

مخلوط جعفری با سرکه سیب، آب سیب و روغن درخت چای نیز می تواند به حفظ طراوت پوست و درمان مشکلات پوستی کمک کند.

بیشتر بخوانید:خواص سبزیجات را بیشتر بدانید

  • حفظ طراوت پوست

خوردن مقدار زیادی جعفری به تعادل ترشح سبوم اضافی در پوست های چرب کمک می کند و همچنین به پاکسازی منافذ کمک می کند که تنها منجر به آکنه می شود و روی موجود در جعفری التهاب پوست را کنترل کرده و با کاهش آن ترمیم می کند.

  • باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود

جعفری حاوی تعداد زیادی آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب رادیکالهای آزاد محافظت می کند و علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.

فواید جعفری برای مو

  • درمان ریزش مو

جعفری سرشار از مواد مغذی مهمی است که باعث کمبود مواد مغذی می شود که منجر به ریزش مو می شود. جعفری به طور سنتی به عنوان یک مقوی و ضد عفونی کننده برای پوست سر استفاده می شده است که به کنترل ریزش مو کمک می کند و همچنین حاوی ماده ای به نام اپی ژنین است که آنتی اکسیدان فلاونوئیدها است. ریزش مو را با تنظیم ژن ها کنترل کنید، جایی که می توانید یک مشت جعفری را مخلوط کرده و 100 میلی لیتر آب اضافه کنید، مخلوط را روی پوست سر مرطوب قرار دهید، موهای خود را در یک حوله بپیچید و بگذارید یک ساعت بماند، سپس با شامپو بشویید.

  • رنگ طبیعی مو را حفظ کنید

جعفری حاوی مقدار زیادی مس است که به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند، زیرا می توان از آن به صورت موضعی استفاده کرد یا مقدار زیادی از آن را در رژیم غذایی مصرف کرد.

  • تقویت رشد مو

جعفری برای رشد مو بسیار مفید است زیرا مالیدن دانه های خشک جعفری به پوست سر و ماساژ پوست سر با آن به تحریک گردش خون کمک می کند که رشد مو را تحریک می کند و برای رسیدن به موهای بلند و براق، این روش هفته ای دو بار تکرار می شود.

  • موهای صاف ابریشمی داشته باشید

برای درمان جعفری و موهای صاف می توانید از موهای صاف و یکدست استفاده کنید و در قابلمه آب بجوشانید و کمی جعفری به آن اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد سپس برگ ها را خارج کرده و خوب مخلوط کنید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا