0
انواع هویج

درباره هویج

انواع هویج
هویج یک محصول فصل خنک است که در بهار رشد می کند. آنها منبع عالی ویتامین A هستند و به یک وعده غذایی رنگ می دهند. آنها را می توان به صورت پخته یا خام سرو کرد.

این سبزی محبوب شیرینی طبیعی دارد – به خصوص هویج خانگی، زیرا قندی که هویج را شیرین می کند، با بالا رفتن سن در فروشگاه های مواد غذایی با فیبر جایگزین می شود.

 

انواع هویج سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، آنها می توانند به حمایت از عملکرد سیستم ایمنی بدن، کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بهبود زخم و سلامت دستگاه گوارش کمک کنند.

خرید بذر سبزیجات 

در این مقاله با مواد مغذی موجود در هویج و فواید آن برای سلامتی بیشتر آشنا شوید. ما همچنین به نکاتی برای افزودن هویج به رژیم غذایی و هرگونه اقدامات احتیاطی توجه می کنیم.

هویج (Daucus carota) یک سبزی ریشه است که اغلب ادعا می شود غذای سالمی کامل است.

ترد، خوشمزه و بسیار مغذی است. هویج منبع خوبی از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین K1، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است (منبع مورد اعتماد 1).

آنها همچنین دارای تعدادی فواید سلامتی هستند. آنها یک غذای مناسب برای کاهش وزن هستند و با کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت چشم مرتبط هستند.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان های کاروتن آنها با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

هویج در رنگ های مختلفی از جمله زرد، سفید، نارنجی، قرمز و بنفش یافت می شود.

هویج نارنجی رنگ روشن خود را از بتا کاروتن، آنتی اکسیدانی که بدن شما به ویتامین A تبدیل می کند، می گیرد.

این مقاله هر آنچه که باید در مورد هویج بدانید را به شما می گوید.

انواع هویج از نظر ارزش غذایی

محتوای آب هویج از 86 تا 95 درصد متغیر است و بخش خوراکی آن از حدود 10 درصد کربوهیدرات تشکیل شده است (1 Trusted Source، 2 Trusted Source).

هویج حاوی چربی و پروتئین بسیار کمی است (منبع مورد اعتماد 3).

حقایق تغذیه ای برای دو هویج خام کوچک تا متوسط (100 گرم) عبارتند از:

کالری: 41
آب: 88%
پروتئین: 0.9 گرم
کربوهیدرات: 9.6 گرم
شکر: 4.7 گرم
فیبر: 2.8 گرم
چربی: 0.2 گرم

انواع هویج از نظر رنگ

هویج بنفش

هویج یکی از سبزیجات خوشمزه و پر طرفدار است که به رنگ های مختلف از جمله سفید، نارنجی، زرد، بنفش و سیاه در طبیعت یافت می شود.

هویج بنفش یکی از انواع هویج است که حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین ها بوده و به دلیل خواص ضد التهابی قوی که دارد به سلامت قلب کمک می کند، باعث لاغری و کاهش وزن شده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

بد نیست بدانید که هویج بنفش تنها پوسته ی بنفش رنگ دارد و قسمت میانی آن به رنگ نارنجی یا زرد می باشد.

هویج زرد

هویج زرد ایرانی با نام هویج وحشی، زردک و نرگسی هم شناخته می‌ شود. علاوه بر طعم خوبی که دارد، دارای خواص دارویی بسیار زیادی است.

هویج زرد گیاهی علفی دارای غده زیرزمینی خوراکی است که می ‌توان آن را خام یا خرد شده یا رنده ‌شده در سالاد استفاده کرد و بیشتر در پخت سوپ ‌ها و خورش ‌ها کاربرد دارد.

برگهای این گیاه ظاهری شبیه به سبزی جعفری و گشنیز دارد که به طور مستقیم از غده زیرزمینی گیاه منشعب می ‌شود. ساقه این گیاه نیز علفی، استوانه ‌ای مانند و به رنگ سبز است.

هویج قرمز

هویج قرمز نوعی سبزی است که غده زیر زمینی آن خوراکی است. غده زیرزمینی این گیاه باریک، دراز و به رنگ قرمز می‌باشد. پوست نازکی دارد. درونی کاملاً قرمز دارد. معمولاً این گیاه را با پوست مصرف می‌کنند.

برای پخت و پز و تهیه سالاد از آن استفاده می‌شود. رشد سریعی دارد طوری که بعد از دو تا سه ماه قابل برداشت می‌باشد. شاخه‌های علفی این گیاه از غده زیرزمینی هویج منشعب می‌شود. برگ‌های این گیاه بیشتر شبیه سبزی جعفری است. در هویج قرمز نوعی رنگدانه طبیعی به نام کالدیکوین وجود دارد، که این ماده در گوجه‌فرنگی و هندوانه نیز وجود دارد.

 

هویج ارگانیک در مقابل رشد معمولی

انواع هویج در کشاورزی ارگانیک از روش های طبیعی برای رشد محصول استفاده می کند.

مطالعاتی که هویج‌های ارگانیک و معمولی را با هم مقایسه کردند، تفاوتی در میزان کاروتنوئیدها یا محتوای آنتی‌اکسیدانی و کیفیت آن‌ها پیدا نکردند (38 منبع معتبر، 39 منبع مطمئن، 40 منبع معتبر، 41 منبع معتبر، 42 منبع معتبر).

با این حال، هویج های معمولی دارای بقایای آفت کش هستند. اثرات بلند مدت مصرف آفت کش های درجه پایین بر سلامتی مشخص نیست، اما برخی از دانشمندان نگرانی هایی را ابراز کرده اند.

 

کاشت انواع هویج

کاشت انواع هویج :  کاشت هویج های خود را در ردیف هایی بکارید که 1 تا 2 فوت (31-61 سانتی متر) از هم فاصله دارند. بذرها باید در عمق 1/2 اینچ (1 سانتی متر) و 1 تا 2 اینچ (2.5-5 سانتی متر) از هم کاشته شوند. هنگامی که هویج را در باغ پرورش می دهید، منتظر خواهید بود تا بوته های هویج خود ظاهر شوند. هنگامی که ارتفاع گیاهان به 4 اینچ (10 سانتی متر) رسید، گیاهان را به فاصله 2 اینچ (5 سانتی متر) از هم نازک کنید. ممکن است متوجه شوید که برخی از هویج ها در واقع به اندازه کافی بزرگ هستند که می توانید بخورید. هنگام کاشت هویج در باغ، مطمئن شوید که برای هر نفر 5 تا 10 فوت (1.5-3 متر) ردیف بکارید تا هویج کافی برای استفاده در سفره داشته باشید. شما حدود 1 پوند 0.5 کیلوگرم هویج را در یک ردیف 1 فوت (31 سانتی متری) خواهید داشت. شما می خواهید هویج خود را عاری از علف های هرز نگه دارید. این امر به ویژه هنگامی که آنها کوچک هستند مهم است. علف های هرز مواد مغذی را از هویج می گیرند و باعث رشد ضعیف هویج می شوند.

چگونه هویج را برداشت می کنید؟

هویج پس از کاشت به طور مداوم رشد می کند. همچنین بلوغ آنها زیاد طول نمی کشد. شما می توانید اولین محصول را در اواسط بهار پس از پایان تهدید یخبندان شروع کنید و به کاشت بذرهای جدید هر دو هفته یکبار برای برداشت مداوم تا پاییز ادامه دهید. برداشت هویج می تواند زمانی آغاز شود که به اندازه انگشت باشد. با این حال، اگر باغ را به خوبی مالچ پاشی کنید، می توانید اجازه دهید تا زمستان در خاک بمانند. برای بررسی اندازه هویج خود، به آرامی مقداری کثیفی را از بالای ریشه پاک کنید و اندازه ریشه را بررسی کنید. برای برداشت، هویج را به آرامی از روی خاک بردارید.

 

اینستاگرام باغ بذر

مقاله : انواع هویج

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

0

بالا