0
گیاهان خاص

گیاهان نایاب معمولا زیباترین گیاهان هستند.

این گیاهان بی نظیر در میان دوستداران گیاهان آپارتمانی مورد پسندترین گیاهان هستند.

بونسای یکی از زیبا ترین و جذاب ترین گیاهان نایاب روی کره زمین است. در این مقاله با انواع آنها آشنا خواهید شد.

بونسای افرا قرمز ژاپنی

افرا قرمز بی‌شک یکی از زیبا‌ترین درخت‌ها در جنگل می‌باشد، از این جهت که برگ‌های آن به رنگ قرمز تیره یا کهربایی هستند و با درختان سبز اطراف خود تفاوت دارند. افرا قرمز یک بونسای بی نظیر است و در کشور ژاپن یکی از محبوب‌ترین انواع بونسای می‌باشد. اگر می‌خواهید بونسای این درخت زیبا را پرورش دهید، باید حتماً از بذر اصلاح ژنتیک شده باشد خود به خود و بدون دست کاری به بونسای تبدیل شود پس باید از بذر بونسای افرا قرمز مرغوب استفاده کنید. از آنجایی که ریشه درخت افرا قرمز به صورت فشرده و غیر تهاجمی رشد می‌کند، قابلیت کاشت در گلدان را به راحتی دارد.

بذر بونسای افرا قرمز را برای آماده سازی ۴۸ ساعت در آب ولرم قرار دهید، در حالت معمول 10 روز طول می‌کشد تا دانه افرا جوانه بزند، اما ممکن است این مدت بسیار کوتاه‌تر هم باشد. لازم است آن‌ها را چک کنید تا خاک مرطوب باشد.

بذر بونسای افرا قرمز یکی از صادرات مهم بذر از ژاپن است زیرا این بونسای زیبا نظر همگان را به خود جلب می‌کند. دقت داشته باشید که بونسای افرا قرمز با این همه زیبایی در منزلتان چگونه خواهد درخشید.

بونسای افرا سبز جنگلی

می‌خواهیم یکی از زیبا‌ترین و شگفت انگیز‌ترین بونسای‌ها را به شما معرفی کنیم. افرا سبز! می‌توانید بذر اصلاح ژنتیک شده بونسای افرا سبز (جنگلی نایاب) را از فروشگاه‌ باغ بذر خریداری کنید و پس از آماده سازی در گلدانی مناسب بکارید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افرا سبز این است که این گیاه در فصل پاییز تغییر رنگ نمیندهد. بونسای افرا سبز در کشور ژاپن که مهد پرورش بونسای است طرفداران زیادی دارد و همان‌ طور که گفتیم این محبوبیت به خاطر تغییر رنگ افرا در خزان می‌باشد.

برای کاشت بذر را در خاک معمولی قرار دهید تا بذر شکافته شده وجوانه از آن بیرون بزند. یکی از نکات مهم درباره نگهداری افرا سبز این است که گیاه میتواند در فضای باز هم باشد و در معرض نور آفتاب قرار بگیرد. البته بهتر است در روز‌های خیلی گرم و از خشک شدن خاک و سوختن برگ‌های افرا جلوگیری کنید.

به طور کلی بونسای افرا سبز جنگلی برای محیط منزل است. همچنین بونسای افرا سبز نباید در جریان باد‌های تند زمستانی قرار بگیرد. برای آبیاری بذر بونسای افرا سبز (جنگلی نایاب) از آب معمولی استفاده کنید و یا اینکه آب را بجوشانید و پس از سرد شدن به گیاه بدهید.

 

برای خرید بذر انواع بونسای کلیک کنید

بونسای سرو نقره ای

سرو نقره‌ای یا سرو آریزونا نوعی درخت بومی ایالات متحده است و در بیابان‌ها و با شرایط سخت رشد می‌کند. گاهی عمر این نوع از سرو به هزاران سال می‌رسد. همان‌ طور که از ویژگی‌های این درخت متوجه شدید، نگهداری و پرورش آن آسان است برای همین در حال حاضر بذر بونسای سرو نقره‌ای در بازار گل و گیاه در دسترس قرار گرفته و محبوبیت فراوانی دارد. بونسای سرو نقره‌ای بسیار خاص و متمایز است کمی به تصویر دقت کنید، این بونسای حالت آبشاری به خود می‌گیرید که بسیار زیبا است.

بذر بن سای

 

بونسای گل کاغذی ( گیاهان نایاب )

گل کاغذی یکی از گیاهان نایاب و محبوب‌ترین درخت‌ها مخصوصاً در شرق است به طوری که در بسیاری از فیلم‌های بالیوودی این درخت زیبا را در حال برگ‌ریزان دیده‌اید. در ایران گل کاغذی در مناطق جنوب و بیشتر نقاط به وفور می‌روید نکته جالب درباره درخت گل کاغذی این است که در‌ واقع چیزی که به عنوان گل رنگارنگ بر روی شاخه‌های این درخت می‌شناسیم، برگ‌های آن است. برگ‌های گل کاغذی به رنگ قرمز، صورتی، ارغوانی و … می‌توانند باشد و در کنار آن‌ها گل‌های ریز سفید رنگی می‌روید، البته گل کاغذی دارای برگ سبز هم هست. بذر بونسای گل کاغذی نیز محبوبیت زیادی دارد چرا که باوجود گل‌های رنگارنگ جذابیت بونسای آن واقعاً منحصر بفرد است.

بونسای پائولینا سلطنتی

بونسای پائولینا سلطنتی فوق العاده زیبای و تو دل برو است. و این نژاد به این دلیل که در روزگاران گذشته شاهان و شاهزادگان این تو درخت را به دلیل زیبایی بی نظیرش در حیاط کاخ و قصر های سلطنتی خود می کاشتند.

بذر بونسای پائولینای سلطنتی

چندین قرن پیش از این در باغ‌های سلطنتی اروپایی برای تزیین از درختی به نام پائولینا استفاده می‌شد. این درخت دارای برگ‌های قلبی شکل و سبز است و گل‌های زیبایی به رنگ بنفش دارد. گل‌ها تقریباً تمام سطح شاخه را می‌پوشانند و تنه قوی و تیره رنگ درخت زیبایی آن را چند برابر می‌کند. از آنجایی که پائولینا در کاخ‌های سلطنتی کاشته می‌شد، به پائولینای سلطنتی مشهور شد. البته در کشور ما این درخت زیبا را به نام پرنسس نیز می‌شناسند. همچنین در سال‌های اخیر بذر بونسای پائولینای سلطنتی در بازار گل و گیاه موجود می‌باشد.

 

بونسای گل نرگس

اگر دوست دارید که یک بونسای پر از گل در خانه پرورش دهید، بهترین گزینه انتخاب بذر بونسای گل نرگس است. این بونسای پر از گل، هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد. البته نگهداری آن تا حدودی با بونسای‌های دیگر تفاوت دارد، اما مطمئن باشید وقت و هزینه‌ای که برای پرورش بونسای گل نرگس صرف می‌کنید ارزش نتیجه نهایی را دارد. این گیاه زیبا در بهترین شرایط نگهداری از اواخر زمستان تا اوایل بهار شکوفه می‌دهد که شامل گل‌های صورتی یا بنفش تیره است. تمام سطح شاخه بونسای پر از گل‌های زیبا می‌شوند و همین خصوصیت ارغوان را به گیاهی رویایی و شاعرانه تبدیل می‌کند.

بونسای سرو کوهی

مشخصات گیاهی سرو کوهی یا جونیپر(bonsai Juniper): این گونه از درخت زیبا داشته .بونسای فوق با نام سروکوهی (جونیپر) یکی از پرطرفدارترین گونه ها می باشد که در برابر خشکی و شرایط آب و هوایی حساسیت کمی نشان می دهد و گزینه بسیار مناسبی برای بن سای می باشد.این درخت در سراسر نیمه کره شمالی بصورت گسترده ای در مدیترانه و سایر کشورها پراکنده است و به وفور میتوانید ببینید. درخت از نظر ظارهی دارای برگ های سوزنی شکل زیبا داشته و در تمام فصول همیشه سبز می باشدمشخصات بن سای سرو کوهی یا جونیپر(bonsai juniper):بن سای جونیپر مورد فروش حدود 8 الی 9 سال سن داشته آرایش بسیار زیبایی دارد دقیقا طبق عکس ارتفاع از گلدان تا بالا حدود 30 سانتی متر از خاک تا نوک گیاه حدود 23 سانتی متر عرض خود گلدان نیز حدود 25 سانتی متر می باشد

بذر بن سای چیست؟

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا