0
در زمستان چه میوه ای بکاریم

در زمستان چه میوه ای بکاریم ؟

آشنایی با بهترین میوه های زمستانی

با فرارسیدن سرما و برف تا جایی که امکانپذیر هست باید توجه داشت که کمتر درگیر بیماریهای شایع فصل زمستان شویم به این منظور پیشنهاد می شود با میوه های این فصل بیشتر آشنا شویم که در این مطلب برای آشنایی بیشتر خوانندگان و مشتریان  مستر میوه فروشگاه اینترنتی باغ بذر به برخی از این میوه ها اشاره میکند. البته لازم به توضیح است که میوه های این فصل نسبت به باقی فصول از تنوع کمتری برخوردارند اما در این بین سبزی و میوه های بسیار سالمی دیده می شوند که در ادامه معرفی می گردند.

این سوال که در زمستان چه میوه ای بکاریم؟ ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول کرده ما در این مقاله کامل میوه های زمستانی توضیح میدهیم

رد کارنت ( انگور فرنگی )

انگور رد کارنت یا انگور فرنگی قرمز یک گیاه بومی مناطق شرقی و مرکزی اروپا است و البته در بیشتر قاره آسیا هم رشد می‌کند. انگور رد کارنت ترش مزه است و برای تهیه دسر، مربا، شیرینی و … از آن استفاده می‌شود. بسیاری از افراد بوته‌های انگور ردکارنت را برای تزیین باغ یا باغچه به کار می‌برند زیرا میوه‌های آن بسیار قرمز بوده و در تضاد با برگ سبز بوته، جلوه خاصی دارند. اگر به انگور رد کارنت علاقه دارید، می‌توانید بذر انگور ردکارنت (انگور فرنگی) را از بازار گل و گیاه تهیه کرده و پس از آماده سازی در باغچه یا گلدان پرورش دهید.

خرید بذر میوه های زمستانی

انگور بلک کارنت (انگور فرنگی)

انگور بلک کارنت (انگور فرنگی) میوه‌ای به رنگ سیاه است که ترش مزه می‌باشد. طعم خوب این میوه و ظاهر جذابی که بوته آن به همراه میوه‌ها دارد، برای تزیین باغ و باغچه هم مناسب است. این گیاه بومی منطقه شرق و مرکز اروپا بوده و در بخش‌هایی زیادی از آسیا نیز مشاهده می‌شود. می‌توان انگور سیاه فرنگی را در همه ی مناطق میتوان کاشت همچنین از آنجایی که  بوته آن چندان طولی ندارد در گلدان هم رشد می‌کند. بنابراین می‌توانید به راحتی این انگور را در مناطق مختلف ایران پرورش داد.

اگر به انگور فرنگی سیاه یا بلک کارنت علاقه دارید، می‌توانید بذر انگور بلک کارنت (انگور فرنگی) را از بازار گل و گیاه تهیه کرده و پس از آماده سازی در گلدان یا باغچه بکارید.

در زمستان چه میوه ای بکاریم

سیلور بری

بذر سیلو ربری
یک میوه ی خوشمزه دیگر، از خانواده پر طرفدار بری ها

خال های نقره ای روی پوست میوه

مقاوم به سرما و یخبندان

دارای طعمی دلچسب و خوشمزه

مصارف: تازه خوری ، مربا ، آبگیری و..

میوه ای بسیار خوشمزه و غنی از لیکوپین حتی بیشتر از گوجه

در زمستان چه میوه ای بکاریم ؟

رز بری (گلدانی)

بذر رز بری را می‌توانید در گلدان بکارید و شاهد شکوفه دهی آن باشید. رزبری گلدانی به صورتی است که بوته آن چندان انبوه نیست و در گلدان‌های متوسط قابل پرورش است. به طور کلی رز بری یا همان تمشک در رنگ‌های مختلفی در طبیعت دیده می‌شود و مخصوصاً در مناطقی که رطوبت و بارندگی زیاد است، تمشک به صورت وحشی رشد می‌کند. در کشور های اروپایی و آمریکایی انواع میوه رز بری طرفداران زیادی دارد و از آن برای تولید مربا، شربت‌ها، طعم دهنده‌های بستنی و دسر، سس و تهیه غذا‌های مختلف استفاده می شود. رنگ تمشک می‌تواند سیاه، قرمز تیره، قرمز روشن، زرد، بنفش باشد و اندازه آن از ۲ سانتی‌متر تا ۷ سانتی‌متر متغیر است.

کرنبری (زغال اخته آمریکایی)

کرنبری نوعی میوه شبیه به زغال اخته است که در مناطق مختلفی از جهان رشد می‌کند. یکی از انواع آن که قابل کشت در گلدان و باغچه می‌باشد، کرنبری آمریکایی می‌باشد. این گیاه به صورت بوته بوده و در فصل بهار شکوفه می‌دهد. این شکوفه‌ها در اواخر تابستان تا اوایل پاییز تبدیل به میوه می‌نشینند. بذر کرنبری (زغال اخته آمریکایی) را می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین یا بازار گل و گیاه خریداری کنید.

کیوی سرخ (پرورش خانگی)

کیوی سرخ میوه‌ای دقیقا مانند کیوی معمولی بوده با این تفاوت که داخل میوه کمی قرمز است و طعم بهتر و شیرین‌تری دارد. کیوی سرخ در  همه ی مناطق به خوبی رشد می‌کند و برای همین می‌توانید بذر کیوی سرخ را خریداری کرده و این گیاه را در ایران پرورش دهید. از آنجایی که کیوی سرخ نیاز به فضای متوسطی برای رشد دارد، بهتر است آن را در گلخانه یا باغچه  یا گلدان بکارید.

بلوبری آمریکایی

بلوبری آمریکایی یا بلوبری پابلند آمریکایی یک گیاه سردسیری و نیمه سرد سیری و معتدل است است که نکات مثبت زیادی درباره کشت آن وجود دارد. همان‌ طور که از نام این نوع بلوبری مشخص است، بومی آمریکای شمالی می‌باشد و در آب و هوای کوهستانی به صورت وحشی می‌روید. بلوبری آمریکایی یک درخت یا درختچه است که ارتفاع آن از ۱۰ سانتی‌متر تا1 متر متغیر است. ارتفاع درختچه بلوبری پابلند به وضعیت خاک، آب و هوا و میزان آبیاری بستگی دارد. اگر به این میوه خوشمزه علاقه‌مند هستید، می‌توانید بذر بلوبری آمریکایی را تهیه کرده و در باغچه یا گلخانه و یا داخل گلدان پرورش دهید.

توت فرنگی وسکا

توت فرنگی وسکا نوعی توت فرنگی وحشی است که در آمریکای شمالی و اروپا می‌روید. البته بذر توت فرنگی وسکا در حال حاضر کاشت هم می‌شود و در بازار وجود دارد. این نوع توت فرنگی به صورت کلی شبیه به توت فرنگی‌های معمولی است و تنها در شکل برگ‌ها و ارتفاع ساقه تفاوت دارد. برای همین اگر تجربه کاشت توت فرنگی داشته باشید می‌توانید به راحتی نوع وسکا را هم پرورش دهید.

مقاله : در زمستان چه میوه ای بکاریم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا