0
خرید نهال اینترنتی

خرید نهال اینترنتی سالم ، سنگ بنای کشاورزی پایدار


کشاورزی پایدار نوعی کشاورزی منطبق بر منافع انسان و کارایی بیشتر در استفاده از منابع است . مهم ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی در برنامه چهارم توسعه ، پایداری تولیدات کشاورزی بر مبنای دانایی است و یکی از پنج محور مصوب جهت گیری های پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی ، حفظ ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی است که تولید نهال سالم و ساماندهی نهالستان های کشور نقش مهمی در این زمینه دارد . مصرف سالانه نهال در کشور 40 میلیون اصله است . تاکنون بیش از 1000 نهالستان فعال در کشور شناسایی شده است.

در ادامه مقاله خرید اینترنتی نهال اورده شده که:

حدود 750 نهالستان استاندارد لازم و گواهی سلامت دریافت کرده اند . از 20 میلیون اصله نهال شناسایی شده کشور ، 12 میلیون نهال شناسنامه دار شده اند . از گونه های مختلف نهال های کشور ، فقط تعداد محدودی در سطح انبوه تولید می¬شوند . تأسیس شهرک¬های تولید نهال ، ضمن کاستن از هزینه ها ، در تولید نهال سالم و استاندارد نقش مهمی ایفا خواهد کرد . تولید نهال استاندارد و کیفی ، اولویت بخشی به تولید نهال بومی و محلی، احداث نهالستان در ارتفاعات ، توجه به فضاهای بذرگیری و باغ بذر با هدف جمع آوری بذرکافی

برای خرید و دیدن انواع نهال کلیک کنید

خرید نهال اینترنتی

نهال چیست ؟

نهال یک اسپوروفیت جوان است که از رویان گیاهی از یک دانه رشد می کند. رشد نهال با جوانه زدن بذر شروع می شود. یک نهال جوان معمولی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: ریشه (ریشه جنینی)، هیپوکوتیل (شاخه جنینی)، و لپه (برگ بذر). دو دسته از گیاهان گلدار (آنژیوسپرم ها) با تعداد برگ های بذرشان متمایز می شوند: تک لپه ها (تک لپه ای) دارای یک لپه تیغه ای شکل هستند، در حالی که دو لپه ها (دو لپه ای) دارای دو لپه گرد هستند. ژیمنوسپرم ها تنوع بیشتری دارند. به عنوان مثال، نهال کاج تا هشت لپه دارد. نهال برخی از گیاهان گلدار اصلا لپه ندارد. گفته می شود که اینها آکوتیلدون هستند.

ساقه قسمتی از جنین بذری است که در شاخه رشد می کند و اولین برگ های واقعی گیاه را می آورد. در بیشتر دانه ها، به عنوان مثال در آفتابگردان، ساقه یک ساختار مخروطی کوچک و بدون ساختار برگ است. رشد ساقه تا زمانی که لپه ها در بالای سطح زمین رشد نکرده باشند اتفاق نمی افتد. این جوانه زنی اپیژال است. با این حال، در دانه هایی مانند لوبیا، یک ساختار برگ روی شاخه در دانه قابل مشاهده است. این دانه ها با رشد ساقه از طریق خاک و لپه ها در زیر سطح رشد می کنند. این به عنوان جوانه زنی هیپوژیال شناخته می شود. خرید نهال اینترنتی

نهال های شخصی شما مزایای بسیاری را ارائه می دهد:

ارزان تر از خرید نهال های گلخانه ای است.

تعداد بیشتری از بذرها در مقایسه با ارقام استاندارد گیاه در اکثر گلخانه ها موجود است.

این کار در ماههای زمستان که زمین در زیر لایه ای از برف قرار دارد ، کمی باغبانی نیاز دارد.

برنامه ریزی کلیدی برای هر باغ موفق است. اولین قدم تصمیم گیری در مورد رشد و تهیه لیست بذر است. سپس برای ترسیم تختخوابهای باغی خود بسیار مفید است بنابراین شما می دانید که چه تعداد پیوند برای رشد نیاز دارید. تهیه یک برنامه شروع بذر قبل از زمان ، یک راهنمایی را ارائه می دهد ، بنابراین می دانید چه موقع دانه های خود را شروع می کنید.

کیفیت نهال در ( خرید اینترنتی نهال )


کیفیت بالای نهال در نهالستان عامل مهمی در زودباردهی و اندازه درختان در باغ می باشد. کیفیت نهال با میزان رشد پایه، تمایل رقم به تولید شاخه، شرایط آب و هوایی در طول فصل رشد، کارایی تیمارهای مختلف افزایش دهنده شاخه زایی و دوره شروع رشد شاخه های جوان در ارتباط می باشد. تعداد شاخه های جانبی فرصتی را برای تشکیل ساختار خوب درخت در آینده فراهم می سازد. به علاوه ارتفاع، محل و زاویه باز شاخه ها عملکردهای بیشتر و بهتری را نتیجه می دهد. درختان با قطر بزرگ تر، بیشتر رشد کرده و عملکردهای بالاتری در چهار تا پنج سالگی نسبت به درختان با قطر کوچک تر دارند.

تعداد زیادی از ارقام تجاری برای خرید نهال اینترنتی، شاخه جانبی کمی را به واسطه غالبیت انتهایی قوی ایجاد می کنند. سربرداری با کاهش غالبیت انتهایی، سبب تحریک به رشد جوانه هایی می گردد که ممکن است برای همیشه خفته بمانند. از طرفی سربرداری همیشه برای افزایش شاخه زایی نتایج رضایت بخشی را به دلیل توسعه تعداد کم شاخه و زاویه بسته ایجاد شده در بر ندارد و کاربرد تنظیم کننده های رشد ممکن است الزامی باشد.

بنزیل آدنین یکی از تنظیم کننده های رشد می باشد که به عنوان عامل شاخه زا در نهالستان ها و باغات جوان بکار می رود. سیتوکینین ها از جمله بنزیل آدنین به تنهایی یا در ترکیب با جیبرلین ها به منظور غلبه بر غالبیت انتهایی و افزایش توسعه شاخه های جانبی استفاده می گردند. روش استفاده و غلظت مواد شیمیایی برای دست یابی به نتایج قابل قبول فیزیولوژیکی در درختان میوه مختلف اهمیت دارد. در این مقاله، با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت نهال، به بررسی روش های افزایش تولید شاخه جانبی نهال در نهالستان پرداخته شده است.

انتخاب و خرید نهال اینترنتی درخت مرغوب و مناسب

برای خرید اینترنتی نهال و احداث باغ بعد از شناخت کامل از شرایط محیطی آن منطقه، عوامل اقتصادی، نوع و رقم میوه باید نسبت به تهیه و خرید نهال درخت اقدام کرد. نهالی که بدون شناخت این عوامل خریداری شود ممکن است که نتیجه دلخواه شما را به همراه نداشته باشد.

یکی از اقدامات مهم در احداث باغ و تولید محصول با کیفیت و مرغوب این است که حتما از نهال با کیفیت، قوی، سالم، اصلاح شده و پر محصول آن میوه استفاده کنید. زیرا در غیر این صورت احداث باغ و سرمایه ای که خرج کرده اید بیهوده خواهد بود.

درختی که از یک نهال نامرغوب، بی کیفیت و ناسالم تولید می شود، بسیار ضعیف است و میزان و کیفیت محصول تولید شده از آن نیز در مقایسه با درخت مرغوب همان رقم بسیار متفاوت و کمتر خواهد بود.

مقاله : خرید اینترنتی نهال

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا