0
خرید بذر ریحان

خرید بذر ریحان ، کاشت بذر ریحان ، رشد و برداشت

برای خرید بذر ریحان باید چند نکته را رعایت کنید، زیرا امروزه برخی از فروشندگان بذر از اعتماد مشتری سوء استفاده میکنند.

 

ریحان یک گیاه معطر و در هوای گرم است که طعم بسیار خوبی در بسیاری از غذاها دارد -بعد از اینکه خطر یخبندان از بین رفت و خاک گرم شد، بذرها یا نشاها را بکارید و در عرض چند هفته محصول فراوانی به بار خواهد آورد. برداشت برگ ها را ادامه دهید تا گیاه قوی بماند.

خرید بذر ریحان ( درباره ریحان )

رایج ترین نوع ریحان ریحان شیرین است. انواع دیگر شامل ریحان بنفش (کمتر از ریحان معمولی شیرین)، ریحان لیمویی (طعم لیمو) و ریحان تایلندی (طعم شیرین بیان).

رشد ریحان آسان است، اما فقط در تابستان در فضای باز رشد می کند – و تنها زمانی که خاک به خوبی گرم شد – پس بر این اساس برنامه ریزی کنید.

 

فروشگاه اینترنتی باغ بذر 

روش کاشت بذر ریحان

ریحان بهترین رشد را در مکانی دارد که روزانه 6 تا 8 ساعت آفتاب کامل داشته باشد، اگرچه در آفتاب جزئی نیز عملکرد خوبی دارد.

خاک باید نسبتاً حاصلخیز و مرطوب اما دارای زهکشی مناسب باشد. ریحان در ظروف یا تخت های مرتفع بسیار عالی عمل می کند، زیرا زهکشی بهتری را فراهم می کند. PH خاک در حالت ایده آل باید در محدوده 6.0 تا 7.5 (کمی اسیدی تا خنثی) باشد.

اگر قصد آشپزی با این گیاهان را دارید، در خاک تمیز بکارید، از حشره کش ها استفاده نکنید و آنها را دور از خیابان ها و خیابان های شلوغ بکارید تا اگزوز روی گیاهان ننشیند.

 

خرید بذر ریحان

زمان کاشت ریحان

برای جهش در فصل، 6 هفته قبل از آخرین یخبندان بهاری، بذرها را در داخل خانه شروع کنید. (به تاریخ یخبندان محلی مراجعه کنید.)
برای کاشت در بیرون صبر کنید تا خاک حداقل به 50 درجه سانتیگراد (10 درجه سانتیگراد) گرم شود – در حدود 70 درجه سانتیگراد (21 درجه سانتیگراد) برای بهترین رشد. دمای شبانه نباید کمتر از 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) باشد.
با ریحان عجله بدون گرما، گیاه به خوبی رشد نمی کند!

برای خرید بذر ریحان اورجینال و تازه کلیک کنید 

نحوه بذر کاشت ریحان

بذرها را در عمق بیش از 1/4 اینچ بکارید. پس از ظهور نهال ها و داشتن 2-3 جفت برگ واقعی، نهال های نازک را به یک بوته در هر 10 تا 12 اینچ ببرید. قد ریحان باید به حدود 12 تا 24 اینچ برسد.
برای واریته های بزرگتر، آن را با فاصله دورتر از هم بکارید (حدود 16 تا 24 اینچ).

چگونه بذر ریحان را پرورش دهیم

بعد از خرید بذر ریحان اورجینال باید از خاک مطمئن شوید

مطمئن شوید که خاک مرطوب است. گیاهان ریحان رطوبت را دوست دارند.
اگر در یک منطقه گرم زندگی می کنید، از مالچ در اطراف گیاهان استفاده کنید (مالچ به حفظ رطوبت و سرکوب علف های هرز کمک می کند).
در دوره های خشک تابستان، گیاهان را آزادانه آبیاری کنید.

 

پس از اینکه نهال ها شش برگ اول خود را تولید کردند، تا بالای مجموعه دوم هرس کنید. این باعث می شود گیاهان شروع به شاخه شدن کنند و در نتیجه برگ های بیشتری برای برداشت تولید می شود.
هر بار که یک شاخه شش تا هشت برگ دارد.

 

در طول فصل با کود 5-10-5 به مقدار کم کود دهید.
بعد از خرید بذر ریحان و کاشت پس از حدود 6 هفته، ساقه مرکزی را بچسبانید تا از گلدهی زودرس جلوگیری کنید. اگر گلها رشد کردند، فقط آنها را قطع کنید.
اگر قرار است هوا سرد شود یا سرمازدگی ناگهانی نزدیک است، حتماً از قبل ریحان خود را برداشت کنید، زیرا دمای سرد باعث از بین رفتن گیاهان شما می شود.

نحوه برداشت ریحان

به محض اینکه ارتفاع بوته ها به 6 تا 8 اینچ رسید، شروع به چیدن برگ های ریحان کنید.
هنگامی که دما به 80 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد) برسد، ریحان واقعاً شروع به برگ‌ریزی می‌کند.
برداشت را در اوایل صبح، زمانی که برگ‌ها آبدارتر هستند، انجام دهید.
مطمئن شوید که برگ ها را به طور منظم بچینید تا در طول تابستان رشد کنند.
حتی اگر نیازی به برگ زدن ندارید، آنها را برای حفظ گیاه بچینید. آنها را برای استفاده بعدی ذخیره کنید
اگر به طور منظم بچینید، دوازده گیاه ریحان می تواند 4 تا 6 فنجان برگ در هفته تولید کند.

 

نحوه نگهداری ریحان

بهترین روش برای نگهداری ریحان انجماد است. یخ زدن باعث می شود که گیاه بخش خوبی از طعم خود را از دست ندهد. برای انجماد سریع ریحان، برگ‌های کامل یا خرد شده را در کیسه‌های پلاستیکی دربسته بسته بندی کنید، سپس در فریزر قرار دهید.
روش دیگر نگهداری، خشک کردن ریحان است (اگرچه مقداری از طعم آن از بین می رود). برگ ها را از ساقه جدا کرده و در مکانی با تهویه مناسب و سایه قرار دهید. پس از 3 تا 4 روز، اگر گیاهان کاملاً خشک نشدند، آنها را در فر با کمترین درجه حرارت و در حالی که در آن کمی باز است قرار دهید.

اینستاگرام باغ بذر

مقاله : خرید بذر ریحان

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا