0
بذر کدو

بذر کدو
آیا می دانستید که کدو تنبل تقریباً 5000 سال است که در آمریکای شمالی رشد می کند؟ پرورش این گیاه بومی بسیار سرگرم کننده است.

دو شرط برای پرورش این کدو در زمستان وجود دارد: 1) داشتن فضای مناسب برای رشد آنها (به طور ایده آل 1000 فوت مربع برای هر بوته) و 2) داشتن یک فصل رشد طولانی (معمولا 75 تا 100 روز بدون سرما). پرورش دهندگان در مناطق شمالی نیاز به کاشت تا اواخر ماه مه دارند. در ایالت های جنوبی، تا اوایل جولای بکارید.

 

کدو
رشد کدو آسان و سرگرم کننده است – فقط به آنها یک موقعیت آفتابی، آب و پناهگاه در برابر بادهای سرد بدهید. یکی از زیباترین دیدنی های پاییز، کدو های رنگارنگی است که در زیر نور آفتاب می رسند.  می‌توان از میوه‌ها برای تهیه سوپ دلچسب استفاده کرد و برشته‌شده خوشمزه هستند.

چگونه بذر کدو را بکاریم

کدو تنبل را بهتر است از بذر در داخل خانه کشت کنید، اما می‌توان آن را بعداً در فضای باز در مکانی سرپوشیده نیز کاشت.

در داخل خانه بذر کدو را بکارید

برای محصولات اولیه یا در مناطق سردسیر، بذرها را از اواسط تا اواخر آوریل در داخل گلدان های 7.5 سانتی متری (3 اینچی) بکارید. بذرهای مسطح را در کنار آنها به عمق 1 سانتی متر (½ اینچ) بکارید و در دمای 18 تا 21 درجه سانتی گراد (65 تا 70 درجه فارنهایت) نگهداری کنید.

اگر فضایی برای پرورش نهال کدو تنبل در داخل خانه ندارید، اغلب می توانید گیاهان جوان را در بهار در مراکز باغ خریداری کنید.

میتوانید بذر کدو را در فضای باز بکارید

همچنین می توانید بذرها را مستقیماً در فضای باز و جایی که می خواهید گیاهان شما رشد کنند بکارید. در اواخر ماه مه یا اوایل ژوئن، دو یا سه بذر در هر سوراخ کاشت، به عمق 3 سانتی متر (1 اینچ) بکارید. با کلوش، شیشه یا ورقه پلاستیکی بپوشانید. پس از جوانه زنی به مدت دو هفته یا تا حد امکان آن را در جای خود بگذارید. نهال ها را نازک کنید و تنها قوی ترین آنها را برای رشد باقی بگذارید.

پرورش بذر کدو

کدو به یک موقعیت گرم و آفتابی، پناهگاه در برابر بادهای سرد و خاک نگهدارنده رطوبت نیاز دارد.

در اواخر ماه مه، شروع به سفت کردن گیاهان پرورش یافته در داخل خانه کنید تا آنها را با شرایط بیرونی سازگار کنید. این کار را با جابجایی آنها در یک قاب سرد به مدت یک هفته انجام دهید. اگر قاب سرد ندارید، گیاهان را در روز به فضای باز منتقل کنید، سپس آنها را در شب به مدت یک هفته بیاورید. هفته بعد، آنها را در تمام روز و شب در یک مکان سرپناه رها کنید. آنها را در اوایل ژوئن، زمانی که خطر سرمازدگی از بین رفته است، بکارید.

بذر کدو ستاره ای

کدو ستاره ای یک نوع کدوی بومی آمریکا است. کدو ستاره ‌ای بسیار مقاوم است و دارای ظاهری گرد شبیه بشقاب پرنده و لبه‌های دالبری شکل است و بهتر است وقتی نرسیده و جوان است خورده شود چون در این مرحله نیاز به هیچ پوست‌گیری و برشی ندارد (معمولا غدایی مانند دلمه از آن تهیه می‌شود). این نوع کدو سرشار از منیزیم، نیاسین و ویتامین‌های آ و ث است. متعلق به تیره کدوییان گیاهی است، علفی، یکساله، با ساقه کرکدار و خزنده، ریشه محکم و برگهای پنج لبی. گلها زرد رنگ می‌باشند. در فرآیند رشد گیاه، ابتدا گلهای نر به صورت دسته‌ای و سپس گلهای ماده ظاهر می‌شوند و میوه‌هایی به پنج رنگ قرمز، نارنجی، زرد، سبز و سفید می‌دهد.

کدو عمامه

این یکی از دیدنی نوع کدو ها است: نیمه پایینی نارنجی روشن اغلب با رنگ سبز رگه زده و روی آن یک گره تاپ سبز و کلاه مانند قرار دارد. این میوه در واقع به قدری زیباست که اغلب به عنوان تزئین محصول مورد استفاده قرار می گیرد ، اما همچنین باعث می شود غذای خوبی با طعمی شبیه کدو حلوایی داشته باشد.

دستورالعمل کاشت: بذر کدو عمامه را در گلدان یا باغچه در اواخر بهار در گلخانه بکارید، سپس با احتیاط از آن مراقبت کنید و پس از از بین رفتن خطر یخ زدگی در یک مکان آفتابی بکارید. 30 سانتیمتر بین هر بذر کدو عمامه فاصله بگذارید. کدو سبز را بگذارید تا روی گیاه رنگ بگیرد. به محض ضربه زدن توخالی به نظر می رسد ، رسیده می شود: بعد از چیدن کدو میتوانید از ان  برای چندین ماه در یک مکان خشک نگهداری کنید.

 

فروشگاه باغ بذر 

کدو اسپاگتی

کدو حلوایی اسپاگتی پخته به تنهایی غذای عالی درست می کند یا با سس ماکارونی خانگی عالی سرو می شود یا در کنار دستور تهیه  مرغ سرو می شود.

این سبزیجات ساده در کربوهیدرات بسیار کمتر از ماکارونی است (البته) و عطر و طعم کمی با شکلی دارد که رشته های اسپاگتی را تقلید می کند. این سبزیجات دقیقاً مانند خوردن یک کاسه رشته فرنگی مورد علاقه شما است ، اما یک جایگزین بسیار خوشمزه است.

کدو سفید

کدو سفید همانطور که از نامش پیداست نام نوعی کدو از خانواده کدو تنبل به شمار می رود که به رنگ سفید است و ظاهری شبیه به گل دارد. این نوع کدو به صورت پهن، کروی و کشیده استوانه‌ای مانند است که درشتی و قطر آن بسته به زمان کاشت و برداشت بین 4 تا 40 سانتیمتر است. ظاهر زیبایی دارد طوری که از دور خودنمایی می‌کند. از این نوع کدو در برخی از دسرها استفاده می‌کنند. بذر کدو رشد فوق ‌العاده سریعی دارد و پس از گذشت 40 تا 50 روز قابل برداشت و استفاده می‌شود. خواص بسیاری دارد.

اما این کدوها در زمان رشد کامل بسیار شیرین و ترد هستند. برای همین مزه عالی که دارند در ساخت انواع دسر ها، کیک ها وشیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کدو زرد

کدو زرد مانند سایر کدو سبز ها شکل گرفته اما دارای رنگ زرد و طلایی زرد است و طول برداشت آن معمولاً14 سانتیمتر هستند. آشپزها می توانند بذرها را توخالی و کدو زرد را پر کرده و یا آنرا خرد کرده و به برشهای دیگر کدو سبز اضافه کنند تا رنگ بیشتری در بشقاب تابستانی داشته باشد.

 

ارقام کدو زرد مانند این نوع از کاروتنوئیدها غلظت بالاتری نسبت به نمونه های سبز خود دارند. بدن ما این کاروتنوئیدها را به ویتامین A ، یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل می کند ، بنابراین این یک نوع مواد مغذی و بسته بندی شده برای انتخاب است. نوار طلا را می توان رنده کرد و به خمیر اضافه کرد ، به صورت مارپیچ تهیه کرد و ماکارونی درست کرد ، یا به صورت تکه پیتزا برش داد.

اینستاگرام باغ بذر 

مقاله بذر کدو

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا