0
کاشت سبزی در زمستان

کاشت سبزی در زمستان : صرف نظر از جایی که زندگی می کنید، چند محصول وجود دارد که می توانید روی آنها برای تحمل دمای خنک تر، یخبندان و حتی گاهی برف حساب کنید.

کاشت سبزیجات زمستانی در باغچه

داشتن یک باغ سبزی پر رونق نیازی به پایان زمستان ندارد. با کمی برنامه ریزی و آماده سازی، اگر در آب و هوای گرم تری در جنوب زندگی می کنید، می توانید سبزیجات را در ماه های زمستان یا حتی در طول سال به خوبی پرورش دهید.

سبزیجاتی که اکنون می توانید بکارید، تنها در صورتی شیرین تر و خوشمزه تر می شوند که از سرما عبور کنند!

هنگامی که یخبندان با بسیاری از این سبزیجات فصل سرد تماس پیدا می کند، به طور طبیعی به سرما واکنش نشان می دهند و قند اضافی تولید می کنند که می تواند طعم برخی از سبزیجات تلخ تر را نسبتاً شیرین کند.

زمان کاشت سبزی خوردن در زمستان

همین حالا برای داشتن باغی که همیشه در پاییز/زمستان می خواستید آماده شوید! با این محصولات، ترس از آسیب دیدن یا از بین رفتن گیاهان خود را کنار بگذارید. وقتی هوای زمستان فرا می رسد، این سبزیجات خوب عمل می کنند و در واقع رشد می کنند!

در اینجا لیستی از سبزیجات مقاوم به سرما که باید در زمستان امسال بکارید آمده است ( کاشت سبزی در زمستان )

سبزی هایی که در زمستان میتوان کاشت

برای دیدن و خرید بذر سبزیجات کاشت زمستان کلیک کنید

 

1 : بروکلی

یکی از نمونه های کاشت سبزی در زمستان کلم بروکلی است یک محصول سالانه فصل سرد است که نسبت به یخبندان و یخ زدگی خفیف مقاوم است و اغلب نادیده گرفته می شود و بیش از حد پخته می شود. کلم بروکلی به گرما حساس است، اگر هوا خیلی گرم باشد، به سرعت گل می دهد و سر خوراکی تولید نمی کند، به دلیل هوای خنک تر قابل پیش بینی، در پاییز و زمستان بهترین رشد را دارد. برای جلوگیری از انتشار ریشه چاقو و سایر بیماری های منتقله از خاک، ریشه های براسیکا را کمپوست نکنید. برخی از باغبانان هیچ بخشی از گیاه را کمپوست نمی کنند. همچنین، قرار دادن گیاهان براسیکا را در باغ خود بچرخانید تا حداقل برای 3 سال متوالی در یک شعاع 10 فوتی قرار نگیرند.

کاشت سبزی در زمستان

 

2 : کلم بروکسل

این گیاه در برابر یخبندان مقاومت می کند و می توان آن را تا زمانی که یخ زدگی شدید برداشت کرد. بهترین کیفیت جوانه ها در روزهای آفتابی همراه با یخبندان های خفیف در شب تولید می شود

 

کاشت سبزی در زمستان ( سبزی فصل سرد )

3 : هویج


هویج می تواند به عنوان نمونه ای کاشت سبزی در زمستان در دمای پایین تا 15 درجه فارنهایت زنده بماند، اما دوره های طولانی سرما منجر به ریشه های بلند و رنگ پریده می شود.هویج خاک سست و غنی را دوست دارد. سعی کنید آنها را در بهار امسال در محلی که قبلا سیب زمینی رشد می کرد یا چیزی که باعث شده خاک کمی کار شده است، بکارید. ?هرچه خاک شلتر باشد، تنوع بیشتری می توانید بکارید. هویج یک محصول سالانه در فصل سرد است، نیمه مقاوم به سرما و یخ زدگی های سبک است. آنها در شرایط دمایی مختلف، به جز دمای بسیار گرم، کاملاً عادی رشد می کنند. اغلب گفته می شود که یخبندان یا هوای سرد آنها را حتی شیرین تر می کند. بذرها را به طور مساوی در یک شیار بسیار کم عمق به عمق حدود 1/4 اینچ بکارید و بذرها را مرطوب نگه دارید تا جوانه بزنند.

 

کاشت سبزی در زمستان

4: گل کلم

گل کلم محصولی یک ساله در فصل سرد است، نیمه مقاوم به سرما و یخ زدگی های سبک است. برای جلوگیری از انتشار کلمرو و سایر بیماری های منتقله از خاک، هیچ گونه ریشه براسیکا را کمپوست نکنید. تمام گیاهان آلوده را بکشید و از بین ببرید. در ردیف هایی به فاصله 2/2 تا 3 فوت از هم بکارید و بین بوته ها 2 فوت فاصله داشته باشد. نشاها را 1 اینچ عمیق‌تر از آنچه در گلدان‌های اولیه رشد کرده‌اند بکارید و برای محافظت از آفات با توری بپوشانید.

بذر کلم سفید

5 : پیاز سبز


پیاز به همان اندازه که می آید سخت است. یخبندان، دمای انجماد و برف آنها را نمی کشد

آلیوم سپا. این گیاه پیازهای خوشه ای بسیار بلند و باریک تولید می کند.منحصراً به صورت پیاز سبز خوشه ای رشد می کند. پیاز دارای ساقه سفید و پوست سفید است که آن را به یک پیازچه بسیار جذاب برای غذاهای لذیذ تبدیل می کند.گیاهی مقاوم که می تواند هوای سرد را تحمل کند.اگر پیازچه دوست دارید، این تنوع را دوست خواهید داشت.بسیار محبوب

6 : تربچه

تربچه ها در هوای خنک تر رشد می کنند، زمانی که سرمازدگی می تواند تهدیدی برای سایر محصولات باشد. آنها می توانند در یخ زدن های سخت نیز زنده بمانند. تربچه محصولی با رشد سریع و فصل خنک است که می توان آن را در کمتر از بیست روز برداشت کرد. به صورت خام مصرف می شود، می توان آن ها را کامل، برش، مکعب یا رنده کرد. همچنین می توانید آنها را بپزید و ترشی کنید. بیشتر آنها معمولاً تازه خورده می شوند و افزودنی خوبی به سالاد یا جایگزینی برای فلفل در ساندویچ هستند.

7 : اسفناج


در طول زمستان به آرامی رشد می کند اما همیشه در اوایل بهار بازمی گردد

سبزی های زمستانه

اسفناج می تواند در هر جایی که حداقل یک ماه و نیم هوای خنک رشد داشته باشد رشد کند. اسفناج یک محصول فصل خنک است و در برابر یخبندان و یخبندان های سبک مقاوم است. در ردیف هایی با فاصله 12 اینچ، نهال های فضایی به فاصله 3 اینچ از هم. پس از نازک شدن، روی بوته ها را با روکش های ردیفی بپوشانید تا آفت ها دور نشوند. بذرها را یک شب قبل از کاشت خیس کنید زیرا به آرامی جوانه می زند.

8 : چغندر سویسی

سبزی های فصل سرد

چغندر سوئیسی در برابر سرما بسیار مقاوم است و می تواند تا دمای 15 درجه فارنهایت بدون هیچ گونه محافظتی دوام بیاورد.

چغندر یک سبزی برگ سبز است که اغلب در آشپزی مدیترانه ای استفاده می شود. شاتوت جوان تازه را می توان به صورت خام در سالاد استفاده کرد. برگ‌ها و ساقه‌های شاتوت بالغ معمولاً پخته می‌شوند (مانند پیزوچری) یا تفت داده می‌شوند. تلخی آنها با پختن از بین می رود و طعمی لطیف تر از اسفناج پخته به جا می گذارد.

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا