0
کاشت توت فرنگی

کاشت توت فرنگی

چگونه توت فرنگی پرورش دهیم

مرحله 1: زمان بندی

در زمستان در داخل خانه بکارید. شروع زودتر ممکن است منجر به توت در سال اول شود. هر زمانی بین دسامبر و اوایل فوریه شروع کنید. پس از آن زمان، آنها همچنان گیاهان تولید می کنند، اما توت ها ممکن است در فصل اول تولید نشوند. حداقل 3 هفته پس از آخرین یخبندان، پیوند را انجام دهید. دانه های توت فرنگی در هر زمانی از سال جوانه می زند اگر اقدامات ساده ای انجام شود.

فروشگاه باغ بذر 

مرحله 2: شروع

کاشت توت فرنگی : جوانه زنی پیچیده ترین جنبه برای رشد توت فرنگی است. صبور باشید و ترفندهای زیر را امتحان کنید.

 

بسته بذر توت فرنگی را داخل یک کیسه پلاستیکی مهر و موم شده یا ظرف دربسته بریزید و به مدت 3 تا 4 هفته در یخچال فریزر (نه در فریزر) قرار دهید. پس از برداشتن کیسه یا ظرف، مهر و موم را تا زمانی که آن (و محتویات زنده آن) به دمای اتاق نرسیده اند، نشکنید. این ممکن است چندین ساعت طول بکشد. از جانب احتیاط اشتباه کنید. باز کردن سریع بسته ممکن است منجر به متراکم شدن آب روی دانه های سرد شود و این احتمال موفقیت شما را کاهش می دهد.

خرید بذر توت فرنگی 

هنگامی که بسته مهر و موم شده “ذوب” به دمای اتاق رسید، بذرها آماده کاشت هستند. بذرها را روی سطح مخلوط شروع بذر از قبل مرطوب و استریل شده در سینی یا ظروف کوچک بکارید. آنها را روی یک تکه نمد یا پارچه ضخیم دیگری که انتهای آن در آب نشسته است قرار دهید. ایده این است که آب را از پایین جمع کنید تا محیط نهال تا زمان جوانه زدن به طور مداوم و یکنواخت مرطوب بماند.

 

یک روش جایگزین کاشت بذر توت فرنگی بر روی سطح خاک مرطوب شده در سینی جوانه زنی (یا در گلدان های کوچک) است. سینی یا گلدان را داخل یک کیسه پلاستیکی در بسته قرار دهید و به مدت 3-4 هفته در یخچال نگهداری کنید.

 

سینی های بذر را زیر چراغ های فلورسنت روشن با دمای ثابت 18-24 درجه سانتی گراد (65-75 درجه فارنهایت) حرکت دهید. تشک های حرارتی نهال بسیار خوب کار می کنند. جوانه زنی ممکن است بین 7 روز تا 6 هفته طول بکشد: صبور باشید. پس از جوانه زنی، تهویه را در اطراف گیاهان افزایش دهید تا از میرایی آن جلوگیری شود.

 

هنگامی که نهال ها سومین برگ واقعی خود را ایجاد کردند، می توان آنها را به آرامی در گلدان های خود پیوند زد. مطمئن شوید که نهال های توت فرنگی را قبل از کاشت در بیرون به دقت و به تدریج سفت کنید.

مرحله 3: رشد

 

فاصله 60 سانتی متر (24 اینچ) در ردیف هایی با فاصله 90 تا 120 سانتی متر (36-48 اینچ) از هم. گونه های همیشه بارور (مانند ما) تمایل به تولید دونده های کمتری دارند و اگر دونده ها حذف شوند ممکن است میوه بیشتری تولید کنند. در سال اول رشد، ممکن است ترجیح داده شود که دونده ها را تشویق کنید و اجازه دهید آنها فضای بین پیوندها را با گیاهان جدید پر کنند.

 

توت فرنگی را در یک لوم شنی با زهکشی خوب که به طور سخاوتمندانه با مواد آلی مانند کمپوست کامل یا کود دامی به خوبی پوسیده حفر شده است، پرورش دهید. ¼ فنجان کود آلی کامل را در خاک زیر هر پیوند حفر کنید. خاک را مرطوب نگه دارید، اما خیس نکنید. مالچ کاه در اطراف گیاهان ممکن است به جلوگیری از خشک شدن خاک کمک کند.

 

اینستاگرام باغ بذر 

مقاله: کاشت توت فرنگی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا