0
کاشت بذر بادمجان

نحوه کاشت بذر بادمجان

بادمجان ها، با شاخ و برگ های چشمگیر و میوه های رنگارنگ، نه تنها یک انتخاب عالی برای باغ سبزیجات هستند، بلکه یک نمونه زینتی نیز هستند. بومی آسیا، این سالانه ملایم به آفتاب کامل، خاک با زهکشی خوب و خاک حاصلخیز و فصل رشد طولانی نیاز دارد.

 

قبل از کاشت بذر بادمجان آماده سازی خاصی لازم نیست. بذر بادمجان در دمای بین 60 تا 95 درجه فارنهایت (15 تا 35 درجه سانتیگراد) جوانه می زند و نهال ها طی 7 تا 10 روز ظاهر می شوند.

خرید بذر انواع بادمجان

چگونه بادمجان بکاریم

بذرها برای حدود چهار سال زنده می مانند. کاشت بذر در داخل خانه بسیار رایج است، اگرچه اگر در یک منطقه بسیار گرم و مرطوب زندگی می کنید، کاشت بذر بادمجان به طور مستقیم در باغ ممکن است کارساز باشد. شروع بذر بادمجان در داخل خانه هنگامی که بذر بادمجان خود را در داخل خانه شروع می کنید، مطمئن شوید که منطقه ای برای جوانه زدن آنها دارید که کاملاً گرم است، 80-90 فارنهایت (26-32 درجه سانتیگراد). کاشت بذر بادمجان باید چهار تا شش هفته قبل از آخرین تاریخ سرمازدگی شما انجام شود. اگرچه دانه های بادمجان ریز هستند، بذرها را در عمق حدود ¼ اینچ (6 میلی متر) با خاک گلدان با کیفیت خوب در ظروف تخت یا سلولی بکارید. هنگام کاشت بذر بادمجان در داخل خانه از گنبد یا کلوش برای حفظ گرما و همچنین رطوبت برای تشویق جوانه زدن استفاده کنید.

 

روش تهیه بذر بادمجان

جوانه بادمجان

در شرایط مطلوب کاشت بذر بادمجان در حال رشد باید در عرض هفت روز جوانه بزند. دو هفته پس از جوانه زنی، نهال ها را یک بار در هفته با کود محلول – 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) کود به یک گالن (4 لیتر) آب کود دهید. نهال بادمجان ظرف شش تا هشت هفته آماده پیوند خواهد بود. با کاهش تدریجی دمای محیط و کاهش آبیاری، نهال ها را با دقت سفت کنید. قبل از کاشت، صبر کنید تا هوا آرام شود، بدون احتمال یخبندان و خاک گرم باشد. دمای سرد گیاهان را ضعیف می کند و یخ زدگی آنها را از بین می برد.

 

 

نهال بادمجان ظرف شش تا هشت هفته آماده پیوند خواهد بود. با کاهش تدریجی دمای محیط و کاهش آبیاری، نهال ها را با دقت سفت کنید. قبل از کاشت بذر بادمجان، صبر کنید تا هوا آرام شود، بدون احتمال یخبندان و خاک گرم باشد. دمای سرد گیاهان را ضعیف می کند و یخ زدگی آنها را از بین می برد.

 

 

کاشت بذر بادمجان هنگامی که نهال بادمجان شما آماده حرکت در فضای باز است، یک منطقه کاملا آفتابی با pH خاک 5.5 تا 7.0 (اسیدی تا خنثی) انتخاب کنید. برای کمک به گرم شدن خاک و سرعت بخشیدن به رشد، از یک تخت بلند یا مالچ پلاستیکی سیاه استفاده کنید. همچنین می توانید از مالچ ارگانیک برای حفظ رطوبت استفاده کنید، اما تا زمانی که خاک گرم نشده است، آن را اعمال نکنید.

 

 

برای کاهش خطر ابتلا به بیماری، محصول بادمجان باید هر چند سال یکبار در تناوب باشد. پیوندها باید در فاصله 18 تا 24 اینچ (45 تا 60 سانتی متر) در ردیف هایی با فاصله 30 تا 36 اینچ (90-75 سانتی متر) از هم قرار گیرند. پس از آن، گیاهان به آبیاری متوسط و تغذیه دو هفته‌ای نیاز خواهند داشت. اگرچه بادمجان ها تغذیه کننده های سنگینی هستند، اما از آنهایی که نیتروژن بالایی دارند خودداری کنید، که باعث رشد شاخ و برگ می شود و نه میوه. زمان برداشت بادمجان بین 70 تا 90 روز از تاریخ کاشت خواهد بود.

 

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا