0
کاشت بذر نخود فرنگی

کاشت بذر نخود فرنگی

نخودفرنگی سبزی مناسبی برای رشد در باغ ظروف است. آنها به سرعت رشد می کنند و به توجه زیادی نیاز ندارند، اما برای کمی تلاش، برداشت بسیار زیادی را به دست خواهند آورد. موارد ضروری برای رشد نخود فرنگی نور کامل خورشید و خاک مرطوب است. کاشت بذر نخود فرنگی نخود فرنگی شرایط خنک را ترجیح می دهد، بنابراین کاشت آنها در اوایل فصل بهترین گزینه برای برداشت محصول فراوان است. هنگامی که هوا شروع به گرم شدن می کند، تولید نخود فرنگی شما متوقف می شود. می‌توانید آن‌ها را در آن نقطه بالا بکشید و یک سبزی گرما دوست متفاوت را در همان ظرف شروع کنید.

 

 

بذر نخود فرنگی بین 60 تا 70 روز طول می کشد تا از دانه ها به بلوغ برسد. آنها ریشه عمیقی ندارند، بنابراین در نظر داشته باشید که از کاشت های حداقل 8 اینچ و تا عمق 18 اینچ استفاده کنید – نخود فرنگی را در عمق حدود 1 تا 2 اینچ و حداقل 1 اینچ از یکدیگر بکارید. شما باید بتوانید دومین محصول نخود را در اواخر تابستان برای برداشت پاییزی پرورش دهید. اگر فصل رشد شما به اندازه کافی طولانی است، ممکن است بتوان یک محصول زودرس را برای برداشت اواخر بهار کاشت، سپس کاشت خود را به سبزی با رشد سریع دیگری برای گرمای تابستان تبدیل کرد.

 

ظرف خود را آماده کنید

یک تکه صفحه پلاستیکی را به اندازه کافی بزرگ ببرید تا سوراخ زهکشی کف ظرفی را که انتخاب کرده اید بپوشاند. اگر غربالگری ندارید، می توانید از یک فیلتر قهوه یا یک تکه پارچه متخلخل منظره برای پوشاندن سوراخ زهکشی استفاده کنید.

نکته ( کاشت بذر نخود فرنگی )

اگر ظرف شما بسیار بزرگ است، یک سوم پایینی آن را با ظروف پلاستیکی خالی و تمیز، بطری های نوشابه، پارچ های شیر یا هر چیز سبک وزن نامحلول که بدون ایجاد مانع در جریان آب فضا را اشغال می کند، پر کنید. باعث صرفه جویی در هزینه خاک گلدان می شود و ظرف را سبک نگه می دارد. خاک را از مواد پرکننده با ورقه ای از غربالگری پلاستیکی یا پارچه منظره متخلخل جدا کنید. پاکسازی در پایان فصل آسان تر خواهد بود.

 

ظرف خود را با مخلوط گلدانی پر کنید

کاشت بذر نخود فرنگی:  مخلوط گلدان را در ظرف خود بریزید. حداقل 3 اینچ از لبه ظرف را پر نکنید. اگر خاک گلدان شما از قبل کود در مخلوط خود ندارد، یک فرمول کلی و همه منظوره اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که نخود فرنگی به کود زیادی نیاز ندارد—اگر بیش از حد از آن استفاده کنید، نیتروژن (ماده رایج در بیشتر کودها) به تولید آسیب می رساند و گیاهان غلاف های بزرگی تولید می کنند که داخل آن نخودهای کوچک یا بدون آن هستند.1 پس از پر کردن ظرف شما، خاک را صاف کنید، بنابراین نسبتا صاف است اما فشرده نیست.

 

بذر نخود خود را بکارید

کاشت بذر نخود فرنگی: اگرچه اجباری نیست، درمان دانه های نخود با تلقیح حبوبات باعث تولید نخود بیشتر و گیاهان سالم تر می شود. برای جوانه زدن سریعتر، می توانید بذرها را یک شب در آب خیس کنید. سپس، در حالی که هنوز خیس هستند، آنها را در کیسه ای با مایه تلقیح تکان دهید.

نخود خود را به طور مساوی بکارید. نخود فرنگی را حداقل یک اینچ از هم بکارید. تعداد نخودها به سطح ظرف بستگی دارد. برای افزایش احتمال جوانه زنی در آن نقطه می توانید دو نخود را با هم بکارید. با قسمت صاف دست، آنها را روی سطح خاک فشار دهید و سپس 1 تا 2 اینچ خاک روی دانه ها اضافه کنید. (مطمئن شوید که بیشتر از آن اضافه نکنید، در غیر این صورت ممکن است نخودها در جوانه زدن مشکل داشته باشند.) ظرف خود را با یک قوطی آبیاری یا یک نازل شلنگی که روی یک اسپری ملایم تنظیم شده است را عمیقاً آبیاری کنید.

 

ادامه مقاله کاشت بذر نخود فرنگی

 

یک داربست راه اندازی کنید

کاشت بذر نخود فرنگی: بیشتر واریته‌های نخود، گیاهان بالارونده هستند، بنابراین برای بالا رفتن انگورها به یک داربست یا ساختار پشتیبانی نیاز دارند. نخود فرنگی به طور طبیعی به خوبی به پیچک های خود نمی چسبد، بنابراین ممکن است لازم باشد به آنها کمک کنید تا با استفاده از اتصالات سیمی، ساقه ها را به ساختار محکم کنند. پایه های بامبو که در بالا با ریسمان به شکل مثلث به هم گره خورده اند، به خوبی کار می کنند. یا می توانید ظرف خود را در نزدیکی عرشه یا نرده ای قرار دهید که می تواند به عنوان “پرده” برای گیاهان عمل کند.

از نخود فرنگی مراقبت کنید

نخود فرنگی گیاهان نسبتاً آسانی هستند، بنابراین این تنها مراقبت مورد نیاز است. خاک را مرطوب نگه دارید اما نه مرطوب زیرا دانه های نخود شما جوانه می زنند، جوانه می زنند و شروع به رشد می کنند. و مطمئن شوید که ظروف شما روزانه حداقل شش ساعت از نور خورشید کامل دریافت می کنند. از آنجایی که قبل از کاشت بذرها، خاک گلدان را بارور کردید، نیازی به تغذیه اضافی نیست – نخودها حبوباتی هستند که به طور طبیعی نیتروژن را با جذب از هوا در خاک “تثبیت” می کنند.

 

غلاف نخود خود را هنگام رسیدن برداشت کنید. برای نخود فرنگی قندی، زمانی که غلاف ها هنوز جوان هستند، آنها را برداشت کنید، یعنی زمانی که شیرین ترین و لطیف تر هستند. هنگام برداشت نخود انگلیسی که پوست آن را می گیرید، صبر کنید تا غلاف ها پف کنند و به شما اطلاع دهند که نخودهای داخل آن بزرگ و آبدار هستند. برای نخودهای برفی، قبل از اینکه نخودهای داخل آن بزرگ و سفت شوند، آنها را از گیاه بچینید.

 

مقاله : کاشت بذر نخود فرنگی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا