0
کاشت بذر در اذر

بذر گل و سبزی فراوان را می توان در ماه اذر در ایران کاشت . کاشت در ماه اذر به شما یک شروع اولیه در سال باغبانی آینده می دهد، زمان برداشت گل و سبزیجات را به جلو می برد، در حالی که فضای خاک را اشغال می کند که در غیر این صورت خالی می ماند. کاشت در ماه اذر فشار کاشت بهاره را نیز کاهش می‌دهد – بهار زمان شلوغی از سال است، بنابراین کاشت تا جایی که می‌توانید در ماه اذر باعث صرفه‌جویی در زمان با ارزشی می‌شود که دما دوباره افزایش می‌یابد و شما را قادر می‌سازد تا آنچه را که دوست دارید بیشتر رشد دهید.

 

اذر ماه همچنین زمان بسیار خوبی برای کاشت درختان میوه با ریشه برهنه است، درختانی که در هنگام کاشت خواب هستند اما به محض افزایش دما در بهار، فصل کامل رشد دارند. اکنون می توان درختانی مانند سیب، گلابی، گیلاس و آلو را به همراه انگور فرنگی، تمشک و انگور فرنگی کاشت.

درختانی که در فصل پاییز میتوان کاشت

درخت انجیلی

درخت عنبر سائل

درخت جینکو یا ژینکو

در ادامه با کاشت کدام سبزیجات، گل ها و میوه ها در ماهاذر آشنا شوید.

در آذر ماه چه بکاریم

سبزیجات برای رشد در اذر ماه

 

کاهو

کاهو های سالاد مانند میزونا، خردل و اسفناج یک کاشت خوب است. سعی کنید برای کاشتن در داخل یک طاقچه روشن بکارید یا در گلخانه پرورش دهید.

 

( کاشت بذر در اذر ) کلم پیچ

 

کلم پیچ به هوای سرد اهمیتی نمی دهد، بنابراین زمان کافی برای برداشت خواهید داشت زیرا محصول در حدود 50 روز بالغ می شود (همچنین می توانید برگ های بچه کلم را زودتر بچینید). اگر اکنون به نظر می رسد که کلم پیچ شما کار زیادی انجام نمی دهد، آن را از بین نبرید. بسیاری از انواع آن زمستان گذرانی می کنند و در بهار آینده برای یک خوراکی زود هنگام در باغ شما سبز می شوند.

تره فرنگی

اگر در مناطق گرمتر زندگی می کنید، پاییز زمان بسیار خوبی برای کاشت تره است. می توانید شروع به کاشت بذرهای خود در داخل خانه کنید، سپس آنها را چند هفته قبل از آخرین سرمای بهاری خود به بیرون منتقل کنید. برای حفظ رشد تره فرنگی، مطمئن شوید که نور خورشید کافی است و به طور مکرر آبیاری می شود.

 

اسفناج ( کاشت بذر در اذر )

سبزی مورد علاقه همیشه برای افزودن به اسموتی های سالم، ریختن سالاد و موارد دیگر. اگر در مکانی با زمستان های معتدل زندگی می کنید، می توانید در پاییز زمانی که زمین به اندازه کافی خنک شد، اسفناج بکارید. پس از کاشت، حتما آبیاری منظم داشته باشید و خاک را با مالچ مرطوب نگه دارید.

 

سبزی خردل

 

سبزی خردل برای کاشت در پاییز ایده آل است زیرا می تواند سرمای ملایمی را تحمل کند. اگر آب ثابتی را تامین می کنید، این سبزی ها سریع رشد می کنند – به این معنی که آنها را سریعتر به غذاهای خود اضافه می کنید! سبزی خردل نیش قوی دارد و می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد.

 

گل هایی که در اذر ماه میتوان کاشت

 

 

پانسی

وبر می‌گوید کاشت پانسی‌های با رنگ روشن در ماه اذر “به هر باغی که در حال خواب است، فوراً علاقه و رنگ ایجاد می‌کند.”

 

لاله ها

«در حالی که پیازهای گل بهار تا بهار ظاهر نمی شوند، نوامبر ماه برای کاشت پیازهای گلدار بهاری است که به دوره سردی از جمله گل لاله نیاز دارند.

 

نرگس

«پیازهای گل‌دار بهاره معمولاً بعد از اولین یخبندان اما قبل از یخ زدن زمین وارد می‌شوند،» و خاطرنشان کرد: «دمای زمین باید به طور مداوم در 50 درجه بماند تا امکان رشد ریشه‌ها فراهم شود.» پیازهای نرگس در فصل بهار شکوفه های زرد لذت بخشی را تولید می کنند.

 

سنبل

 

کاشت بذر در اذر  کاشت سنبل در پاییز خوشحال خواهید شد تا بتوانید از عطرهای دلپذیر آنها در فصل بهار لذت ببرید. آنها به راحتی از حالت پیاز خود رشد می کنند. یا در خاک یا در گلدان حباب دار با آب. فقط مراقب باشید اگر حیوان خانگی دارید زیرا برای آنها سمی است.

کاملیا کاشت بذر در اذر

«کاشت درختان و درختچه‌ها در ماه نوامبر به گیاه اجازه می‌دهد تا زمانی که در حال گذراندن دوران خواب است، دمای پایین‌تری داشته باشد و قبل از یخ زدن زمین، مدتی برای رشد ریشه‌ها فرصت می‌دهد. کامیلیای زیبا از جمله آنهایی است که “علاقه زمستانی” دارند که برای کاشت در نوامبر خوب عمل می کنند.

 

هالی

پیشنهاد می کند یکی دیگر از گزینه های عالی در دسته درختان و درختچه ها برای کاشت در ماه اذر، هالی است. این یک افزونه شاد به حیاطی است که رنگ‌های رنگی را ارائه می‌دهد.

 

کریپ میرتل

 

کاشت بذر در اذر کراپ را در ماه نوامبر برای “پوست جالب” آنها پیشنهاد می کند. به همین دلیل، او همچنین کاج پوست توری، استوارتیا و افرا پوست کرک را توصیه می کند.

آویشن

 

آویشن گیاهی چند ساله است که در آب و هوای مدیترانه ای آفتابی رشد می کند. این گیاهان بسیار سازگار هستند و تقریباً در هر زمان از سال در مناطق سختی پنج تا نه قابل کاشت هستند. اگر آویشن را در باغی در فضای باز می کارید، مطمئن شوید که آفتاب زیادی به آن می رسد. همچنین می توانید در داخل خانه بکارید و در طاقچه آفتابگیر نگهداری کنید. همچنین باید گهگاه آبیاری شوند و قبل از آبیاری بعدی مطمئن شوید که خاک خشک شده است.

 

مقاله : کاشت بذر در اذر

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا