0
نگهداری سبزیجات در پاییز

بسیاری از ما به طور خودکار سبزیجات را در یخچال قرار می دهیم تا سعی کنیم آنها را تازه نگه داریم، اما این لزوما بهترین راه برای نگهداری آنها نیست. اگر هر بار که به میوه و سبزیجات نیاز دارید به سوپرمارکت سر بزنید، بنابراین بیش از 24 ساعت نگهداری نمی شوند، این بسیار خوب است. اما اگر، برای مثال، سبزیجات خود را در باغچه یا باغچه پرورش می‌دهید و نیاز دارید تا زمانی که ممکن است آنها را ذخیره کنید، شرایط صحیح برای اطمینان از هدر رفتن چیزی حیاتی است.

ما در حال تحقیق در مورد مؤثرترین روش‌های نگهداری سبزیجات تازه بوده‌ایم تا بتوانید از برداشت و آشپزخانه پاییزی خود نهایت استفاده را ببرید.

سبزیجات ریشه ای

 

سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی، هویج و ازگیل برای تازه ماندن نیاز به تهویه دارند. اگر مرطوب باشند، سریعتر خراب می شوند، به این معنی که نگهداری آنها در کشوی سبزیجات یخچال ایده خوبی نیست. نگهداری آنها بر روی قفسه سبزیجات به آنها تهویه مورد نیاز را می دهد و بهتر است این تهویه را در یک مکان تاریک خنک مانند اتاقک نگهداری کنید. قبل از اختراع و استفاده گسترده از یخچال، اکثر خانه‌ها دارای انباری بودند که اغلب یک کمد بزرگ یا اتاق کوچکی بود که در سمت سایه خانه و به دور از دودکش قرار می‌گرفت. آنها به گونه ای طراحی شده بودند که تاریک و خنک باشند تا حتی در گرم ترین هوا، گوشت، محصولات لبنی، میوه و سبزیجات تا حد امکان تازه نگه داشته شوند. اگر آشپزخانه شما زیاد نور خورشید می گیرد، برای نگهداری سبزیجات خیلی گرم است. این بدان معنی است که اگر در حال برنامه ریزی یک آشپزخانه جدید هستید، ایده خوبی است که به طور خاص فضای کمد یا حتی یک انباری بسازید تا یک فضای ذخیره سازی خنک و تاریک فراهم کنید.

 

نگهداری پیاز و سیر

پیاز و سیر نیز باید در یک مکان خنک، تاریک و دارای تهویه نگهداری شوند. با این حال، اگر می خواهید آنها را از قبل آماده کنید، می توانید پیازهای پوست کنده و خرد شده را تا 14 روز در جعبه در بسته در یخچال نگهداری کنید. پیاز بهتر است جدا از سبزیجات دیگر نگهداری شود.

نگهداری سبزیجات در پاییز

 

سبزیجات سبز مانند لوبیا، کلم بروکلی و جوانه ها همگی بهتر است در یخچال نگهداری شوند. کلم بروکلی و جوانه ها را می توان با یک حوله مرطوب پوشانید تا برای مدت طولانی تری تازه نگه داشته شوند. اسفناج و کاهو را باید در یخچال نگهداری کرد، البته می توان آنها را در ظروف در بسته پر از آب نیز نگهداری کرد. اگرچه مارچوبه یک سبزی تابستانی است، اما اغلب می‌توانید آن را در زمان‌های دیگر سال خریداری کنید – بهتر است آن را به صورت عمودی در آب در یخچال نگهداری کنید (قبل از غوطه‌ور کردن ساقه‌های آن را کوتاه کنید).

 

آووکادوها

آووکادو (که در واقع به عنوان میوه طبقه بندی می شود) به سختی قابل استفاده است، و محل نگهداری آن ها بستگی زیادی به میزان رسیده یا غیره آن در هر زمان معین دارد. اگر آنها رسیده اند، اما شما کاملا آماده خوردن آنها نیستید، آنها را در یخچال نگهداری کنید تا دیگر نرسند. در غیر این صورت، آنها را در یک کاسه میوه جداگانه نگهداری کنید تا بتوانند با سرعت خودشان برسند.

 

میوه ها و سبزیجات را از هم جدا نگه دارید

میوه ها متکی به گاز اتیلن هستند که یک هورمون گیاهی است که رشد و نمو را تنظیم می کند و به رسیدن آنها کمک می کند. برخی از میوه ها مانند سیب، آووکادو، موز و گوجه فرنگی، گاز اتیلن بیشتری نسبت به سایرین تولید می کنند. هنگامی که آنها با سایر میوه ها و سبزیجات ذخیره می شوند، باعث رسیدن بیش از حد و فساد می شوند. دانستن این موضوع می تواند مفید باشد – اگر می خواهید آووکادو را سریعتر برسید، آن را در یک کیسه کاغذی همراه با یک موز قرار دهید. در غیر این صورت آنها را به خوبی از هم دور نگه دارید.

 

آشپزخانه‌های مدرن با لوازم جانبی و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی متنوعی عرضه می‌شوند که به شما این امکان را می‌دهند که همه سبزیجات پاییزی خود را در مکانی مناسب – چه در یک مکان خنک، تاریک، تهویه‌شده یا در یخچال – با فضایی برای نگهداری آنها از هم جدا نگه دارید. اگر در حال طراحی آشپزخانه رویایی جدید خود هستید، این یکی از مواردی است که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید سبزیجات بیشتری را برای مدت طولانی تری ذخیره کنید تا بهترین استفاده را از آنها ببرید.

 

مقاله : نگهداری سبزیجات در پاییز

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا