0
سبزیجات زمستانی

بهترین سبزیجات زمستانی

سبزیجات زمستانی به دلیل توانایی در برابر هوای سرد مقاومت بیشتری دارند. سبزیجات زمستانی به دلیل داشتن مقدار زیاد قند، می توانند در برابر سرمای زمستانی مقاوم باشند. قند موجود در آب سبزیجات زمستانی منجر به یخ زدگی آنها در دمای خیلی پایین تر شده و این باعث می شود در هوای سرد زنده بمانند.

بسیاری از سبزیجات زمستانی، نقش موثری در تامین سلامتی بدن دارند. ما در این مقاله سعی کرده ایم برخی از بهترین سبزیجات زمستانی و فواید آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

1. کلم پیچ

سبزی چلیپایی متعلق به خانواده کلم، این سبز برگ سبز را می توان در تمام طول سال یافت، اما در هوای سرد رشد می کند. کلم پیچ همچنین یکی از مواد مغذی ترین سبزیجات در لیست ما است: این سبزی منبع عالی فیبر و کلسیم است و دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین های K، A، B6 و C است. آن را به صورت خام در سالاد کلم پیچ بخورید، یا آن را برای یک غذای جانبی سالم تفت دهید – در هر صورت، بدن شما از شما تشکر خواهد کرد.

 

2. کولارد گرینز

سبزیجات زمستانی : این سبزی های تلخ که جزء اصلی غذاهای جنوبی است، متعلق به خانواده کلم پیچ و کلم هستند و کیفیت تلخی مشابهی دارند. سبزی های کولارد نه تنها می توانند سرما را تحمل کنند، بلکه با یخ زدگی هوا در واقع طعم بهتری پیدا می کنند. (نکته: زمان پخت طولانی نیز به شما کمک می کند.) احتمالاً جای تعجب نیست که سبزی کولارد مواد مغذی سنگینی هستند. در واقع، طعم تلخ سبزی کولارد در واقع نتیجه محتوای بالای کلسیم است و حاوی مقدار قابل توجهی آهن، ویتامین C و ویتامین K نیز می باشد.

 

3. کلم بروکسل

آنها شبیه کلم های بچه ناز به نظر می رسند و همچنین متعلق به همان خانواده صلیبی هستند. بله، ما در مورد کلم بروکسل صحبت می کنیم – یک غذای اصلی آب و هوای سرد با طعم ملایم که به خوبی به عنوان یک طرف مستقل کار می کند، یا وقتی به هر چیزی از گرم کردن پاستاهای زمستانی گرفته تا کاسرول های خامه ای اضافه شود. بله، کلم بروکسل صرف نظر از اینکه چگونه آنها را تهیه می کنید، برای مردم خوشایند است، و آنها نیز نیروگاه های تغذیه ای هستند. آنها را بخورید تا یک وعده سخاوتمندانه ویتامین A، B، C و K و مقدار زیادی فیبر سالم دریافت کنید.

 

4. سوئیس چارد

در اینجا، یک سبزی دیگر زمستانی با انبوهی از فواید سلامتی، از جمله ویتامین K (یعنی ارزش یک روز کامل در یک وعده) و همچنین ویتامین‌های A و C. بهتر از همه، چغندر سوئیسی کالری بسیار کمی دارد. یک انتخاب آسان برای هر کسی که امیدوار است از افزایش وزن در زمستان جلوگیری کند – و طعم ملایم و شیرین تنها با کمی تلخی. اساسا، این یکی از همه جنبه‌ها برنده است (مخصوصاً وقتی در این دستور پخت چارد سوئیسی پخته شود).

 

5. هویج

البته می‌توانید در تمام طول سال از این سبزی ریشه‌ای محبوب نوش جان کنید، اما هویج واقعاً در زمستان می‌درخشد، زمانی که دمای سرد آن را شیرین می‌کند. هر زمان که می خواهید یک میان وعده سالم و دوز قابل توجه ویتامین A می خواهید، به هویج خام برسید. ما همچنین آنها را به عنوان یک افزودنی غنی از مواد مغذی برای خورش های دلچسب زمستانی به شدت توصیه می کنیم.

 

6. کلم بروکلی

ممکن است کلم بروکلی را به عنوان یک سبزی زمستانی در نظر نگیرید زیرا این سبزی چلیپایی را می توان در هر زمانی از سال در منو پیدا کرد. همانطور که گفته شد، کلم بروکلی، مانند سایر اعضای خانواده اش، در واقع به نفع دمای سرد است، بنابراین متوجه خواهید شد که این سبزی غنی از مواد مغذی و گلدار در فصل زمستان طعمی عالی دارد. به علاوه، به لطف تطبیق پذیری آن، هیچ کمبودی برای استفاده از آن وجود ندارد، که با توجه به اینکه ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در بروکلی دارای طیف گسترده ای از مزایای سلامتی مانند کاهش خطر سرطان، مبارزه با التهاب هستند، بسیار خوب است. و بهبود سلامت دستگاه گوارش (به نام چند مورد).

 

7. تربچه

طعم فلفلی گزنده و ترد دلپذیر تربچه های خام باعث ایجاد یک میان وعده رضایت بخش می شود، در حالی که تربچه های برشته دارای طعمی ملایم و خاکی هستند که به خوبی با بسیاری از وعده های غذایی زمستانی هماهنگ می شود. مهم نیست که چگونه آنها را تهیه می کنید، این سبزی ریشه ای پر جنب و جوش، مقدار زیادی پتاسیم، مقدار قابل توجهی ویتامین B و C و آنتی اکسیدان های ضد التهابی را برای شما فراهم می کند.

 

8. روتاباگاس

با توجه به اینکه روتاباگا دارای مشخصات تغذیه ای چشمگیر است، آنها واقعا باید محبت بیشتری دریافت کنند. مانند سایر سبزیجات ریشه چلیپایی در لیست ما، روتاباگا با کاهش دما شیرین می شود و در تمام زمستان در بهترین حالت خود قرار دارد. روتاباگا همچنین مملو از مواد معدنی و ویتامین‌ها است، از جمله پتاسیم، یک ماده معدنی مهم برای حفظ فشار خون سالم، و ویتامین C، که از عملکرد سیستم ایمنی و سلامت کلی حمایت می‌کند.

 

9. شلغم

ملایم، شیرین و اغلب نادیده گرفته می شود – شلغم و روتاباگا اشتراکات زیادی دارند و می توانند به جای یکدیگر در بسیاری از دستور العمل ها استفاده شوند. شلغم زمانی که به عنوان جایگزینی برای سیب زمینی یا گل کلم در گراتن پنیری استفاده می شود بسیار خوشمزه است و می توان آن را به عنوان یک جایگزین سالم برای سیب زمینی سرخ کرده نیز ترد کرد. از نظر ارزش غذایی، این جواهرات از خانواده چلیپایی سرشار از ویتامین های C و K و همچنین فیبر، فولات و گلوکزامین های ضد سرطان هستند. بد نیست، درست است؟

 

10. تره فرنگی

تره ها در اصل پیازچه هستند که ظاهری شبیه پیازچه غول پیکر دارند و ما نمی توانیم از آنها سیر شویم – به خصوص در زمستان که در اوج خود هستند. بهتر از همه، تره فرنگی حاوی ترکیبات گیاهی ضد التهابی است که برای پوست، چشم و سیستم ایمنی مفید است. نکته حرفه ای: حتما این بچه ها را به خوبی تمیز کنید تا قبل از اینکه آنها را بپزید و طعم ملایم و سالمی داشته باشید.

 

11. گل کلم

همه گل کلم را دوست دارند و فهمیدن دلیل آن سخت نیست. این سبزی چلیپایی گلدار درست مانند کلم بروکلی است، اما سبز نیست بنابراین هیچ خورنده‌ای را نمی‌ترساند، همچنین طعم آن ملایم‌تر و شیرین‌تر است. آن را در پنیر بپوشانید، آن را داخل پاستا بریزید، کل سر را تفت دهید—راه های زیادی برای سرو گل کلم وجود دارد تا همه بتوانند از طعم لطیف و آجیلی آن لذت ببرند و در عین حال از فیتونوترینت های ضد سرطان، فیبر و ویتامین های B موجود در آن بهره مند شوند.

 

12. کدو حلوایی زمستانه

سبزیجات زمستانی : کدو حلوایی، دلیکاتا، بلوط، کومبوچا – انواع مختلفی از کدو حلوایی وجود دارد و در فصل پاییز و زمستان می توانید آنها را در همه جا پیدا کنید. برخی از انواع کدو حلوایی ملایم‌تر از بقیه هستند، اما می‌توانید درجات مختلفی از طعم شیرین، کره‌ای و خاکی را انتظار داشته باشید. از نظر فواید سلامتی، هر کدویی که به دستتان می رسد تضمینی برای تزریق ویتامین A، پتاسیم و کاروتنوئیدهای مبارزه کننده با بیماری است.

 

مقاله : سبزیجات زمستانی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا