0
بذر بن سای چیست؟

بذر بونسای یک نوع بذری هست که شرکت های پیشرفته دنیا با استفاده از تکنولوژی  های مدرن و تغییر در بیولوژیک بذر  ، بذری به بار می آورند که زیاد رشد نکند و پا کوتاه بماند ولی بعضی افراد سود جو و منفعت طلب با فروش بذر های میوه جات از آنها به عنوان بذر بونسای  نام می برند که کاملا در اشتباه هستند و مشتری را هم دچار سردرگمی می کنند شرکت باغ بذر که در زمینه بذر های گیاهان و گل های اپارتمانی و محیط باز فعال هست  اقدام به واردات بذر بونسای از خارج کشور می کند شما می تونید برای خرید بذر بونسای با ما تماس بگیرید.

بذر بونسای چیست؟

بذر بونسای چیست؟

اگر اطلاعات کافی در زمینه گل و گیاه داشته باشید  متوجه خواهید شد که اصلا در دنیا بذری به نام گیاه بن سای وجود خارجی ندارد بن سای به گیاهانی گفته می شود که باید گیاه انتخابی قابل بن سای شدن داشته باشد و همچنین باید گیاه را آن قدر هرس کرد تا به بن سای تبدیل شود و گروه ما که در فروش بذر بن سای فعال هست بذرهایی را به فروش می رساند که هم زیبا و هم قابل تبدیل شدن به بن سای را دارند.

پس سرتان با بذر های بونسای، کلاه نرود که در بازار موجود است  هشتاد درصد بذر های موجود در بازار ایران اصلا قابل تبدیل به گیاه بن سای شدن ندارند.

بذر بونسای چیست؟

نحوه خرید بذر بونسای

در خرید بذر این نوع گیاهان باید به نکات ریزی توجه کرد بذر بن سای که در حال حاضر ما در فروشگاه باغ بذر اقدام به فروش آن می کنیم  قابلیت تبدیل شدن به گیاه بونسای را دارند ولی اگر بدون اطلاعات کافی اقدام به خرید بذر بونسای بکنید آن چیزی که مد نظر دارید به بار نخواهد  نشست شما باید اول یک گلدان خوب تهیه و با خاک مناسب ان را پر کنید سپس بذر خریداری شده را داخل گلدان بکارید  و با اب دهی مناسب  از ان  مراقبت کنید  پس از جوانه زنی آن بذارید بوته خوب رشد کند  بعد از مدتی  که رشد کرد اقدام به ارایش و هرس گیاه بکنید از اینجا به بعد هست که بن سای  تولید می شود با هرس کردن گیاه به مدت چندین سال گیاه شکل و شمایل بن سای به خود می گیرد.

آیا هر بذری قابل بن سای شدن دارد؟

جواب قطعا خیر می باشد هر بذری قابل تبدیل به گیاه بن سای شدن ندارد  اگر از فروشگاه های اینترنتی بذر اقدام به خرید بکنید آنجا کاملا نوع رشد بذر و قابل تبدیل شدن به بن سای را مورد بررسی قرار می دهند پس در خرید بذر از فروشگاه های آنلاین مشکلی نست ولی در خرید سنتی بذر گیاهان حتما از فروشنده اطلاعات کافی در مورد آن بذر را بدست آورید یک نکته را اینجا بگم که گیاهانی قابلیت تبدیل به بن سای را دارند که طول عمر آن گیاهان چندین ساله باشد نمی شود گیاهی را انتخاب کرد که طول عمر آن به یک سال نی رسد.

خرید بذر بونسای
فروشگاه آنلاین باغ بذر

آیا بذر بونسای  حتما باید اصلاح شده باشد؟

بذر بونسای چیست؟

بذر بونسای خوب چیست؟

بذرهای موجود در بازار اکثر اصلاح شده نیستند ولی فروشگاه اینترنتی باغ بذر ، بذر هایی به مشتریان ارائه می دهد که اگر با شرایط گفته شده اقدام به کشت ان شود صد در صد جوانه می زند حتی شما می توانید با کمی مطالعه در مورد بونسای خودتان بذر آن را به صورت رایگات تهیه کنید بذر های درختان کاج می توانند برای کسب تجربه مفید باشند شما می توانید بذر درخت کاج را در فصل پاییز از درختان کاج بچینید دلیل اینکه در پاییز بچینید این است که بذر باید رسیده باشد و اگر بذر نیمه رسیده باشد جوانه نمی زند.

برگردیم به ادامه بحث بذر کاج را تهیه و در گلدان مناسبی در فصل پاییز بکارید و در داخل اتاق نگهداری کنید که دمای محل نگهداری بونسای  باید افزایش یا کاهش یابد پس از کشت بذر کاج و مراقب از آن بعد از مدتی جوانه می زند جوانه را  مراقب کنید و یکم که بزرگ شد اقدام به آرایش و هرس آن بکنید من در اینجا کاج را مثال زدم که شما با پرورش آن بتوانید کسب تجربه کنید اصل مهم بونسای هرس به موقع آن هست  پس از کسب تجربه می توانید بذرهایی تهیه کنید که هم زیبا و هم  قابل تبدیل شدن به بن سای را داشته باشند.

بذر دارسان چیست؟

در فرهنگستان زبانی فارسی برای بونسای معادل  آن را دارسان نام گذاری کرده ند و دارسان همان بون سای ژاپنی هست تقریبا می توان گفت گیاهانی که در گلدان کاشته شود و تنه انها رفته رفته پیر شود و با هرس و ارایش به آن شکل و شمایل داد بونسای و یا دارسان نامیده می شود.

خرید بذر بونسای ژاپنی

بذر های متنوعی از گیاهان بونسای در بازار یافت می شود که من در اینجا بحث بذر درخت افرا ژاپنی قرمز را باز می کنم تا این درخت را از بذر تا رسیدن به مرحله هرس بازگو کنم

بذر درخت افرا ژاپنی در فروشگاه  باغ بذر موجود می باشد شما بعد از مطالع کامل این مقاله می توانید افرا قرمز زاپنی را در خانه پرورش دهید.

درخت افرا درخت بومی کشورهای شرق اسیا از قبیل کره ، ژاپن و چین ودر شرق  کشور پهناور روسیه یافت می شود و به دلیل رنگ برگ های قرمز زیبا طرفداران زیادی پیدا کرده تا این گیاه را در منزل پروش و تبدیل به بن سای بکنند درخت افرا خیلی زود رشد می کند و ارتفاع آن از دو الی نه متر می رسد پس اگر در نظر دارید این درخت را پرورش دهید  حتما باید ماهانه این درخت زیبا را هرس و ارایش کنید. درخت افرا ژاپنی در هر سال حدودا سی الی هفتاد سانتی متر رشد میکند اگر نهال هم باشد .

هر سال سریع رشد می کند و این قضیه را هم بگم به علت رشد زیاد این درخت باید کود به این درخت داد و بعد از اینکه یکم پیر شد از رشد ان کاسته می شود و مدت زمان هرس ان افزایش می یابد. و بهرین موقع برای کاشت بذر افرا ژاپنی فصل پاییز هست و خاصیت این درخت این هست که در مقابل باد زیاد دوام ندارد و سرما راهم دوست ندارد اگر در محلی که درخت افرا ژاپنی میکارید نوسان دما وجود دارد درخت افرا از بین می رود وضعیت دما برای رشد افرا دمایی متعادل هست.

شما الان با این اطلاعاتی که از بذر بن سای بدست آوردید  می توانید با خیال راحت خرید بذر را انجام بدهید و از لحظه ای که بذر به دستتان رسید شروع به پرورش بونسای بکنید.

بذر بونسای چیست؟

برای خرید بذر های اصلاح شده و اصیل وارداتی میتوانید یا خیال راحت از باغ بذر خرید کنید

باغ بذر اولین شرکت وارد کننده بذر از سراسر دنیا در ایران میباشد و به راحتی برای شما به سراسر ایران ارسال خواهد داشت

جوانب مثبت رشد بونسای از بذر
مزایای:

رشد بونسای از طریق بذر به شما امکان می دهد در هر جنبه ای از رشد درخت خود نقش داشته باشید ، بنابراین شما از دانستن اینکه کار هنری کاملاً آفریده شماست ، رضایت خواهید داشت.

شما می توانید شکل گیری و هرس را خیلی زودتر از زندگی درخت شروع کنید. به این ترتیب ، می توانید گیاه خود را همزمان با رشد تربیت کنید ، نه اینکه مجبور شوید آنچه را که از قبل تاسیس شده است ، دوباره آموزش دهید. بذرها از نهال یا گیاهان بالغ قیمت کمتری دارند.

پرورش بذر بونسای

پرورش بونسای از بذر صبر لازم دارد و باید توجه بیشتری کرد زیرا جوانه ها و جوانه های گیاه بسیار ظریف هستند.

یک سال طول می کشد تا بتوانید شکل دادن یا شکل دادن به درخت خود را شروع کنید. با یک گیاه تاسیس شده ، می توانید بلافاصله شروع به طراحی یا ایجاد کنید. برخی از دانه ها ممکن است نیاز به “طبقه بندی” یا آماده سازی برای کاشت داشته باشند ، که این می تواند یک روند پیچیده باشد ، به ویژه برای مبتدیان.

اگرچه پرورش بونسای از طریق دانه می تواند پاداش آور باشد ، اما به زمان و صبر نیاز دارد. اگر تازه سفر خود را به دنیای بونسای آغاز کرده اید ، چرا چند بذر کاشته و یک درخت تثبیت شده خریداری نکنید. به این ترتیب شما همچنان می توانید در حین انتظار برای رشد دانه های خود طراحی و خلق کنید.

تا زمانی که جوانه های کوچک شما به اندازه کافی بزرگ باشد و بتوانید روی آنها کار کنید ، شما یک متخصص بونسای واقعی خواهید بود و واقعاً رضایت خود را از درگیر شدن در چرخه کامل رشد درک خواهید کرد.

انتخاب و خرید بذر بونسای

خرید بذر بونسای اورجینال 

اگرچه دانه های خاص “بونسای” وجود ندارد ، اما آنهایی که توسط شرکت های متخصص در تهیه بونسای تهیه شده اند موفقیت موفقیت آمیز داشته اند و ممکن است برای مبتدیان آسان تر باشد. اگر تصمیم دارید بذرهای خود را خریداری کنید ، حتماً از یک منبع معتبر استفاده کنید تا از نتایج ناامید نشوید.

البته ، کم هزینه ترین راه برای به دست آوردن بذر بونسای این است که خودتان آنها را از گیاهانی که در منطقه شما رشد می کنند یا از درختان بالغ بونسای موجود در مجموعه خود جمع کنید. بهتر است بذرهایتان را هنگام رسیدن جمع کنید ، معمولاً در اواخر تابستان یا اوایل پاییز. یا بذر اصلاح ژنتیکی شده باشند و خودشان قابلیت بونسای شدن را ئاشته باشند که این گونه را باغ بذر براش شما عزیزان فراهم کرده است.

چه موقع بذر بونسای را بکارید

برای بیشتر گونه ها ، بهترین زمان کاشت در پاییز است. از آنجا که بذرها معمولاً در زمستان خاموش مانده و در اوایل بهار جوانه می زنند ، با کاشت در پاییز طبق جدول زمانی طبیعت پیروی خواهید کرد.

اگر از دانه های تازه و رسیده استفاده می کنید ، کاشت در پاییز نیز به این معنی خواهد بود که دیگر نگران طبقه بندی نباشید. و ، نهال جوان کل فصل تابستان را برای رشد و نمو آماده می کند تا برای زمستان سرد آماده شود.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا