0
بذر های وارداتی

بذر های وارداتی

بذرهایی که وارد ایران می شوند توسط وزارت محیط زیست و منابع طبیعی بررسی می شوند، اما برای واردات بذر به مجوز خاصی نیاز ندارید. بذرهای مصرفی حیوان یا انسان تحت این سیاست تنظیم نمی شوند.

 

واردات بذر برای کاشت


بذور برای کاشت – از جمله بذر در کیت‌های رشد یا گلوله‌ها یا نمونه‌های آزمایشگاهی – برای جلوگیری از ورود ارگانیسم‌های ناخواسته به ایران باید الزامات امنیت زیستی را برآورده کنند. MPI به واردکنندگان کمک می کند تا این الزامات را برآورده کنند.

 

برای دیدن انواع بذر اورجینال خارجی کلیک کنید

 

نحوه وارد کردن بذر به ایران

خرید بذر خارجی
قبل از ثبت سفارش بذر های وارداتی، با نام علمی بذری که می خواهید وارد کنید، با آزمایشگاه حفاظت از گیاهان تماس بگیرید. بذرها باید از یک تولید کننده بذر تجاری سفارش داده شوند تا از برچسب گذاری دقیق و عاری از آفات یا بیماری های احتمالی اطمینان حاصل شود.

 

آزمایشگاه حفاظت از گیاهان اطلاعات شما را بررسی می کند و از طریق ایمیل یا نامه پاسخ می دهد. بذرهای تایید شده را می توان به ایران وارد کرد. سپس، به خاطر داشته باشید که:

 

تمام بذرها باید به وضوح توسط تولید کننده/تامین کننده برچسب گذاری شوند.


یک فاکتور باید همراه حمل و نقل شما باشد.


دانه ها باید عاری از هر گونه گوشت میوه، پالپ، آفات و بیماری ها باشند. بذرهایی که برای حفظ زنده ماندن نیاز به رطوبت دارند باید در کاغذ استریل/استفاده نشده قبلی، ورمیکولیت یا نارگیل فرآوری شده تجاری بسته بندی شوند. بذرهایی که جوانه زده و ریشه دارند اجازه ورود ندارند. خاک و خزه ممنوع است و نباید استفاده شود.

 

گمرک محموله بذر های وارداتی را پس از ورود برای بازرسی نگه می دارد. بذرهایی که شرایط ورود ذکر شده در بالا را برآورده نمی کنند، یا آلوده به آفات، بیماری ها یا آلوده به خاک هستند، مصادره و از بین می روند. بذرهایی که شرایط ورود را دارند برای شما آزاد می شوند.

 

مسئولیت های واردکننده


واردکنندگان از مهمترین افراد در دفاع در برابر خطرات امنیت زیستی هستند. آفات و بیماری‌های جدید نه تنها بر سلامت انسان تأثیر می‌گذارند، بلکه به تولیدات کشاورزی یا باغداری، جنگل‌داری و گردشگری آسیب می‌رسانند و تجارت در بازارهای بین‌المللی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

 

آیا واردات بذر قانونی است؟


مقدار زیادی بذر را می‌توان بدون گواهی بهداشت گیاهی تحت شرایط زیر وارد کرد: واردات بذر با مجوز کتبی مخصوصاً برای بذرهای کوچک مجاز است. مجوزها معمولاً 3 سال اعتبار دارند و چندین مورد را پوشش می دهند

 

آیا می توانم بذرهای باغ خود را بفروشم؟


فروش بذر تقریباً در هر محیط باغبانی امری عادی است، اما اگر بسته های خود را به درستی پخش نکنید، می تواند یک شکست کامل باشد. همچنین ممکن است به هیچ وجه بذر نفروشید مگر اینکه متعهد باشید نه تنها بذرهایی با کیفیت بالا بفروشید که جوانه زنی آنها تضمین شده است.

 

قیمت یک بسته بذر چقدر است؟


به طور متوسط قیمت بذر های وارداتی، یک بسته دانه برای یک بسته 1 تا 3 دلار هزینه دارد. بذرهای ارگانیک بسته به نوع بذر خریداری شده می توانند تا 20 درصد بیشتر قیمت داشته باشند.

 

چگونه می توان فهمید که دانه ها خوب هستند؟


یک روش برای بررسی زنده ماندن بذر، آزمایش آب است. دانه ها را بردارید و در یک ظرف آب قرار دهید. بگذارید دانه ها به مدت 15 دقیقه بماند. اگر دانه ها غرق شوند، هنوز زنده هستند. اگر شناور شدند، دور بیندازید، زیرا احتمالاً جوانه نخواهند زد.

 

از کجا می توانم بسته های بذر را آنلاین بخرم؟


اینها 8 بهترین مکان برای سفارش بذر های وارداتی آنلاین هستند
بذر های میراث بیکر کریک. …
بورس پس انداز بذر
شرکت واردات باغ بذر با مجوز رسمی
مزرعه و باغ های دارای مجوز
شرکت بذر سرزمینی. …
شرکت بذر کیتازاوا. …
دانشگاه های گیاه شناسی …

فروش بذر گل خارجی


مقاله : بذر های وارداتی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا