0
بذر درخت آپارتمانی

معرفی بذر بونسای افرا قرمز ا

بذر درخت آپارتمانی

بذر درخت آپارتمانی:  افرا قرمز بی‌شک یکی از زیبا‌ترین درخت‌ها در جنگل می‌باشد، از این جهت که برگ‌های آن به رنگ قرمز تیره یا کهربایی هستند و با درختان سبز اطراف خود تفاوت دارند. افرا قرمز یک بونسای بی نظیر است و در کشور ژاپن یکی از محبوب‌ترین انواع بونسای می‌باشد. اگر می‌خواهید بونسای این درخت زیبا را پرورش دهید، باید حتماً از بذر اصلاح ژنتیک شده باشد خود به خود و بدون دست کاری به بونسای تبدیل شود پس باید از بذر بونسای افرا قرمز مرغوب استفاده کنید. از آنجایی که ریشه درخت افرا قرمز به صورت فشرده و غیر تهاجمی رشد می‌کند، قابلیت کاشت در گلدان را به راحتی دارد.

بذر بونسای افرا قرمز را برای آماده سازی ۴۸ ساعت در آب ولرم قرار دهید، در حالت معمول 10 روز طول می‌کشد تا دانه افرا جوانه بزند، اما ممکن است این مدت بسیار کوتاه‌تر هم باشد. لازم است آن‌ها را چک کنید تا خاک مرطوب باشد.

خرید بذر بونسای از فروشگاه باغ بذر 

بونسای پائولینای سلطنتی

بذر درخت آپارتمانی : بونسای پائولینا سلطنتی فوق العاده زیبای و تو دل برو است. و این نژاد به این دلیل که در روزگاران گذشته شاهان و شاهزادگان این تو درخت را به دلیل زیبایی بی نظیرش در حیاط کاخ و قصر های سلطنتی خود می کاشتند.

 

بذر بونسای پائولینای سلطنتی

چندین قرن پیش از این در باغ‌های سلطنتی اروپایی برای تزیین از درختی به نام پائولینا استفاده می‌شد. این درخت دارای برگ‌های قلبی شکل و سبز است و گل‌های زیبایی به رنگ بنفش دارد. گل‌ها تقریباً تمام سطح شاخه را می‌پوشانند و تنه قوی و تیره رنگ درخت زیبایی آن را چند برابر می‌کند. از آنجایی که پائولینا در کاخ‌های سلطنتی کاشته می‌شد، به پائولینای سلطنتی مشهور شد. البته در کشور ما این درخت زیبا را به نام پرنسس نیز می‌شناسند. همچنین در سال‌های اخیر بذر بونسای پائولینای سلطنتی در بازار گل و گیاه موجود می‌باشد.

بذر بونسای گل نرگس ( بذر درخت آپارتمانی )

بذر درخت آپارتمانی

 

اگر دوست دارید که یک بذر درخت آپارتمانی  پر از گل در خانه پرورش دهید، بهترین گزینه انتخاب بذر بونسای گل نرگس است. این بونسای پر از گل، هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد. البته نگهداری آن تا حدودی با بونسای‌های دیگر تفاوت دارد، اما مطمئن باشید وقت و هزینه‌ای که برای پرورش بونسای گل نرگس صرف می‌کنید ارزش نتیجه نهایی را دارد. این گیاه زیبا در بهترین شرایط نگهداری از اواخر زمستان تا اوایل بهار شکوفه می‌دهد که شامل گل‌های صورتی یا بنفش تیره است. تمام سطح شاخه بونسای پر از گل‌های زیبا می‌شوند و همین خصوصیت ارغوان را به گیاهی رویایی و شاعرانه تبدیل می‌کند.

 

بهتر است بذر بونسای گل نرگس از بهترین و قوی‌ترین نوع بذر باشد و اینکه اصلاح ژنتیک شده باشد و خود بذر بدون دستکاری به بونسای تبدیل شود که این بذر را باغ بذر در اختیار شما قرار میدهد، تا زحمات شما به هدر نروند. می‌توانید پس از آماده سازی بذر گل نرگس آن را در یک خاک معمولی که مرطوب است بکارید. گفتیم خاک معمولی مناسب است زیرا گل نرگس برای رشد نیاز به مواد آلی خاصی ندارد.

 

بذر بونسای گل یخ ( بذر درخت آپارتمانی )

گل یخ یک گیاه بومی مناطق چین و ژاپن است. معمولاً در ارتفاعات و صخره‌های سخت کوهستانی می‌روید و شبیه به درخت بید مجنون شاخه‌های آن پخش و آویزان می‌شوند. به این ترتیب آفتاب نمی‌تواند ریشه را بسوزاند. از آنجایی که درخت گل یخ گل‌های زیبا و ماندگاری دارد، برای بونسای شدن مناسب است. بذر بونسای گل یخ محبوبیت زیادی دارد و همان‌ طور که در تصاویر این بونسای دیده‌اید، ظاهری زیبایی به منزل شما می‌دهد. از طرفی گل یخ در خاک‌های مختلف هم رشد می‌کند و از این نظر برای شما زحمتی ندارد.

 بذر درخت آپارتمانی بونسای گل یخ را تهیه کنید و ۲۴ ساعت آن را در آب ولرم قرار دهید. از آنجایی که بذر بونسای گل یخ بسیار سفت است، با این کار سرعت جوانه زدن آن را بیشتر می‌کنید. بذر‌ها را پس از ایجاد شکاف در گلدان مناسب در عمق ۳ سانتیمتری خاک بکارید. معمولاً پس از دو هفته می‌بینید که جوانه‌ها از خاک بیرون آمده‌اند.

 

گل توری ( بذر درخت آپارتمانی )

 

 

گل توری یکی از زیبا ترین نوع بونسای میباشد.

این نوع بونسای را در همه شرایط آب و هوایی میشود کاشت زیرا دارای مقاومت زیادی است.

برای پرورش در محیط آپارتمان گزینه خیلی خوبی است.

بذر بونسای گل توری
گل توری یکی از محبوب‌ترین بذر درخت آپارتمانی  مخصوصاً در شرق است به طوری که در بسیاری از فیلم‌های بالیوودی این درخت زیبا را در حال برگ‌ریزان دیده‌اید. در ایران گل توری به وفور می‌روید . نکته جالب درباره بونسای گل توری این است که در‌ واقع چیزی که به عنوان گل رنگارنگ بر روی شاخه‌های این درخت می‌شناسیم، برگ‌های آن است. برگ‌های گل توری به رنگ قرمز، بنفش ،صورتی، ارغوانی و … می‌توانند باشد و در کنار آن‌ها گل‌های ریز سفید رنگی می‌روید، البته گل توری دارای برگ سبز هم هست. بذر بونسای گل توری نیز محبوبیت زیادی دارد چرا که باوجود گل‌های رنگارنگ جذابیت بونسای آن واقعاً منحصر بفرد است.

بذر بونسای گل ابریشمی

 

 

بذر درخت آپارتمانی:  درخت گل ابریشمی یکی از گیاهان بومی مناطق آمریکای مرکزی می‌باشد که انواعی از آن در سرزمین اصلی چین هم می‌رویند. این درخت رشد بسیار سریعی دارد و همچنین دارای برگ‌های زیبا و گل‌های بی‌نظیری می‌باشد. در‌ واقع گل ابریشمی گلبرگ ندارد، بلکه چندین پرچم ظریف و زیبا از کاسبرگ روییده و در کنار هم قرار می‌گیرند و به دلیل لطافت و زیبایی نام گل ابریشمی برای آن انتخاب شده است. شاید انواعی از درخت گل ابریشمی را در پارک‌ها و حاشیه جاده‌های شهری در سال‌های اخیر دیده باشد. بذر بونسای گل ابریشمی پر فروش است زیرا گل ابریشمی برای تبدیل شدن به بونسای مناسب است، رشد سریعی دارد و خیلی از سریع‌تر از بونسای‌های دیگر تنه آن ضخیم می‌شود. همچنین وجود گل‌های ابریشمی زیبایی آن را دو چندان می‌کند.

بذر بونسای گل ابریشمی اولین بار در سرزمین چین مورد استفاده قرار گرفت زیرا همان‌ طور که می‌دانید مهد پرورش بونسای ژاپن، چین و کره جنوبی است. به هر حال اگر به این بونسای علاقه‌مند هستید، بذر بونسای گل ابریشمی را تهیه و آماده سازی کنید. یک گلدان مناسب برای آن انتخاب کنید و بذر را بکارید.

به افرادی که تجربه زیادی در پرورش بونسای ندارند، پیشنهاد می‌کنیم که بذر بونسای گل ابریشمی را تهیه کنند. زیرا این بونسای با رشد سریع خود شما را شگفت زده می‌کند و تقریباً با هر نوع خاکی سازگار است.

 

مقاله : بذر درخت آپارتمانی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا