0

انواع میوه گلدانی

پرورش انواع میوه گلدانی

کاشت انواع میوه گلدانی

امروزه متاسفانه به دلیل زندگی آپارتمان نشینی این تصور برای اکثر مردم ما ایجاد شده که دیگر نمیتوانیم سبزیجات یا میوه جات ، گل و گیاه پرورش دهیم در صورتی که این باور کاملا اشتباه است زیرا با پیشرفت در علم کشاورزی خیلی از افراد به راحتی میتوانند به این مهم دست یابند و این باور غلط را برای همیشه از سرشان بیرون کنند.

باغ بذر وارد کننده بذر میوه های گلدانی 

انواع میوه گلدانی

انواع میوه گلدانی

این نوع میوه دارای نژاد خاصی هستند و زیاد مانند درخت هایشان رشد نمی کنند و بهترین گزینه برای پرورش میوه داخل منزل و محیط آپارتمان هستند. و شما میتوانید بدون داشتن حیاط و باغچه میوه پرورش دهید و این موضوع یک امتیاز خیلی خوب هست که این میوه های گلدانی به شما میدهد.

ممکن است الان این سوال برای شما پیش آمده باشد که گلدان این میوه ها باید به چه اندازه باشد آیا گلدان معمولی میخواهد یا یک گلدان بزرگ اما عجله نکنید با ما همراه باشید تا توضیحات کامل همراه با عکس را برای شما عزیزان بدهیم.

مزیت های پرورش انواع میوه گلدانی

گلدان میوه ها جای زیادی نمیخواهند

میوه را همیشه تازه می چینید

لذت بردن از پرورش انواع میوه گلدانی در خانه خودتان

درختان علاوه بر میوه دهی هوای منزلتان را پا نگه میدارند و…..

خب حالا که شما دوستان عزیز که تصمیم گرفتید که باغبانی گلدانی را شروع کنید بگذارید چند نکته ساده برایتان در همین ابتدا بگویم.

نکته 1: همیشه سعی کنید گلدان مناسب استفاده کنید
نکته2: خاک مناسب برای پرورش فراهم کنید
نکته3: بذر مرغوب و با کیفیت استفاده کنید ( خیلی مهم )

خب حالا که بعد از رعایت این نکات ساده به اصل مطلب بپردازیم

 

پرورش انواع میوه گلدانی

پرورش توت فرنگی در گلدان

اگر شما قصد دارید توت فرنگی را به  صورت گلدانی پرورش دهید کار ساده است فقط به آموزش گفته شده عمل کنید.

برای کاشت توت فرنگی در گلدان به دو روش می توان عمل کرد یا نشاء توت فرنگی را در گلدان بکارید یا بذر توت فرنگی را که توصیه میشود به صورت بذر بکارید چون بذر راحت تر و بهتر خود را با فضای رشد میکند و میزان رشد و بار دهی محصول بیشتر میشود.

روش کاشت توت فرنگی

گلدانی گه برای کاشت توت فرنگی باید حداقل 30 سانتی متر پهنا و 20 سانتی متر عمق داشته باشد.

گلدان را با خاک پر نمایید و آن را آبیاری کنید خب حالا با استفاده از انگشت گودالی با عمق 6 میلیمتر ایجاد کنید. و فاصله ای که بین گودال ها ایجاد میکنید باید 15 سانتیمتر باشد.

در هر گودال یک بذر بریزید بعد روی بذر را با خاک بپوشانید و کمی با انگشت روی آن را بفشارید، فشار نباید به حدی باشد که بذر نتواند جوانه بزند.

توت فرنگی نیاز به نور دارد و روزی باید سه تا چهار ساعت نورخورشید دریافت کند و آبیاری آن باید به صورت منظم باشد. و آبیاری باید طوری باشد که گیاه دچار جالت غرقابی نباشد و نه اینکه چند روز بی آب بماند.

پرورش رز بری،بلک بری و بلوبری گلدانی

انواع میوه گلدانی    انواع میوه گلدانی انواع میوه گلدانی

نحوه کاشت بلک بری، رز بری، بلوبری

کاشت انواع میوه گلدانی دقیقا شبیه به هم هستند و هیچگونه تفاوتی با هم ندارند.

ابتدا بذر های بلک بری و بلو بری یا رز بری را داخل دستمال خیس قرار دهید دستمال را درون مشمایی در بسته با دو سوراخ کوچک قرار دهید و به مدت یک ماه دررون یخچال بگذارید ( نه فیریزر ) دمای یخچال در این مدت باید حداکثر پنج درجه یا کمتر باشد. در مدتی که بذر ها داخل بخچال هستند نباید دستمال دور بذر ها خشک شود.

گوجه گیلاسی گلدانی

انواع میوه گلدانی      انواع میوه گلدانی

این نوع گوجه برای پرورش در محیط آپارتمان فوق العاده هستند زیرا فضای زیادی را اشغال نمیکنند و با داشتن یک گلدان ساده میتوانید این نوع گوجه را پرورش دهید و همیشه گوجه تازه بخورید.

نحوه کاشت گوجه گیلاسی گلدانی

کاشت این نوع گوجه فوق العاده آسان و راحت است . کافیست بذر هارا به مدت 24 ساعت داخل آب گذاشته و سپس اقدام به کاشت به داخل گلدان کنید. به همین راحتی

امیدوارم این مقاله کمکی به شما عزیزان در کاشت میوه های گلدانی کرده باشد .

باغ بذر وارد کننده انواع بذر اورجینال خارجی

باغ بذر را در اینستاگرام دنبال کنید

انواع میوه گلدانی

مقاله :انواع میوه گلدانی

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا