0
آموزش کاشت بذر میوه

همان طور که می دانید، میوه ها از جمله محصولاتی هستند که باید در رژیم میوه غذایی انسان قرار داشته باشند. میوه ها دارای تنوع بسیار زیادی بوده که هر یک مربوط به مناطق خاصی هستند. به طور مثال محصولاتی مثل پرتقال، لیمو که در دسته مرکبات قرار دارند، در آب هوای معتدل و مرطوب رشد کرده و برخی دیگر نیز در مناطق گرم سیر یا سرد سیر پرورش می یابند. ما در این مقاله از سایت باغ بذر قصد داریم آموزش کاشت بذر میوه را به شما ارائه دهیم، بنابراین حتما تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

امروزه علاوه بر پرورش میوه هایی که در ما در بیش تر اوقات آن خریداری می کنیم، برخی جهت خرید بذر میوه های گلدانی و خارجی نیز اقدام می کنند. بذر های خارجی همانند بذر میوه اژدها از جمله محصولاتی که امروزه مورد توجه بسیار از باغداران قرار گرفته است.  میوه ها از لحاظ طعم در دسته بندی  ترش، شیرین و یا حتی تلخ وجود دارند. همان طور که گفته شد، هر یک این محصولات تنها در منقطه خاصی رشد می کنند که باید این نکته را برای کاشت بذر میوه در نظر داشت.  در ادامه در خصوص شرایط مناسب برای کاشت میوه توضیحاتی را شرح می دهیم.

اهمیت پرورش میوه

میوه ها علاوه بر این که به صورت خوراکی مورد استفاده ما قرار می گیرند، در صنایع مختلفی مثل صنعت آرایشی و بهداشتی، غذایی و… از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. از این محصولات می توان برای تولید لوازم آرایش مختلفی استفاده کرد که برای پوست نیز بسیار مناسب هستند.

همچنین در طب سنتی نیز استفاده از میوه های گوناگون رایج بوده و بسیار تاثیر گذار است. هر میوه ای می تواند یک منبع بسیار غنی از آنتی اکسیدان و مواد مغذی باشد. بنابراین می توان گفت این محصولات به طور کلی نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند.

شرایط مناسب برای کاشت بذر میوه

برای کاشت بذر هر میوه ای، شرایط خاصی باید ایجاد شود. البته شما می توانید این محصولات را در باغ، حیاط منزل و حتی یک گلدان کاشته و پرورش دهید. کاشت یک درخت میوه می تواند برای هر کسی بسیار لذت بخش باشد، به خصوص زمانی که درخت محصول دهد.

به طور کلی شرایط مناسب برای کاشت بذر میوه عبارتند از:

آب و هوای مناسب

هر  بذر میوه  با توجه واریته ها گوناگون آب و هوا گرم سیر، سردسیر و یا معتدل می تواند رشد کند و محصول دهی داشته باشد. در واقع شما باید بدانید که چه محصولی را در چه آب و هوایی می خواهید پرورش دهید.  بنابراین حتما به این مورد توجه کنید؛ در غیر این صورت شما پس از کاشت به هیچ وجه محصول دهی نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید:زمان کاشت بذر صیفی جات و سبزیجات

خاک مناسب برای کاشت بذر میوه

جهت رشد بهتر بذر ها لازم است از خاکی حاصلخیز و بسیار غنی استفاده نمایید.  همچنین بایستی در طول مدت زمان رشد درخت میوه حتما از طریق کود های طبیعی و شیمیایی مواد مغذی لازم را به خاک برسانید، تا در آخر میوه های باکیفیتی را به دست بیاورید.

کود

کود یکی از موارد اصلی برای کاشت بذر میوه و محصول دهی به شمار می رود.  شما می توانید جهت افزایش کیفیت محصولات از کود های مختلف که شامل مقدار بسیار زیادی فسفر، نیتروژن، پتاسیم، کلسیم، آهن و… هستند، استفاده کنید. لازم به ذکر است که استفاده از کودهای حیوانی نیز می تواند برای افزایش گل دهی درختان میوه نقش مهمی را ایفا کنند. به همین خاطر استفاده از این محصولات را برای کاشت درخت میوه اصلا فراموش نکنید.

نور کافی

نور نیز یکی عوامل اصلی برای رشد بذر میوه به شمار می رود. در صورتی که شما قصد دارید بذر را در گلدان بکارید، لازم است تا آن را حتما در مکانی قرار دهید که نور کافی وجود داشته باشد.

مقدار بذر مورد نیاز برای کاشت میوه

در واقع میزان استفاده بذر به نوع میوه و واریته های گوناگون بستگی دارد.

مراحل کاشت بذر میوه در گلدان

  1. در ابتدا لازم است برای کاشت بذر یک گلدان مناسب تهیه کنید.
  2. بذر ها بایستی برای چندین ساعت در آب بخیسند.
  3. خاک را به طور کامل مرطوب کنید.
  4. بذر میوه را بسته نوع آن در عمق متناسبی بکارید. سپس آن را با خاک غنی شده بپوشانید.
  5. به طور مرتب گیاه را ابیاری کنید تا زمانی که جوانه بزند.
  6. در این مفاله در مورد آموزش کاشت بذر میوه برای شما عزیزان صحبت کردیم امیدواریم استفاده کافی را از این مقاله برده باشید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا