0
آموزش کاشت و پرورش بذر ذرت توت فرنگی

ذرت توت فرنگی یک ذرت قرمز است که در اندازه های کوتاه، کوتوله و چاق و با دانه های ریز فراوان رشد می کند. از آن برای تهیه پاپ کورن، گریل و آب پز استفاده می شود. خواص زیادی دارد و از طریق بذر تکثیر می شود.

مشخصات گیاهی بذر ذرت

ذرت توت فرنگی ظاهری کوتوله و مایل به قرمز دارد که دانه های آن بسیار ریز و گوشتی است. طعم دلچسبی دارد که در کباب پز، در پاپ کورن استفاده می شود، ارزش غذایی بالایی دارد و در بیشتر مناطق رشد می کند. ساقه این گیاه نیمه چوبی است. اندازه این نوع ذرت به 10 سانتی متر می رسد. به دلیل ظاهر آراسته ای که دارد برای تزیین غذاها و سالادهای مختلف استفاده می شود. برگها بلند و سبز هستند. مانند هر ذرت دیگر رشد می کند. به عنوان یک گیاه یک ساله آسان و سریع رشد می کند که پس از 70-80 روز قابل برداشت و استفاده است.

باری خرید بذر ذرت توت فرنگی بر روی آن کلیک کنید.

نحوه پرورش بذر ذرت فرنگی

تکثیر ذرت توت فرنگی از طریق بذر انجام می شود، در زراعت بذر ابتدا زمین زیر کشت را خوب شخم بزنید، چاله ای به عمق مناسب حفر کنید و بذرهای گیاه را در آن بکارید و روی آن را با مقداری خاک نرم بپوشانید، گیاه را آبیاری کنید و بهتر است تا زمانی که جوانه میزند، آن را آبیاری کنید. برای مرطوب نگه داشتن سطح خاک، بعد از یک تا دو هفته بذرهای گیاه جوانه زده و شروع به رشد می کنند و رشد خوبی از خود نشان می دهند.

زمان کاشت بذر: زمان کاشت این گیاه بهار است.

ارتفاع: ارتفاع این گیاه با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت است و بین 100 تا 200 سانتی متر است.

فاصله کاشت بذر: فاصله کاشت بذر 30 تا 50 سانتی متر است.

عمق کاشت بذر: عمق کاشت بذر 20 تا 30 میلی متر است.

خاک مناسب برای رشد: به خاک سبک مناسب برای رشد و غنی از نیتروژن نیاز دارد.

دمای مورد نیاز: دمای مناسب برای رشد این گیاه 20 تا 32 درجه سانتیگراد می باشد.

زمان گلدهی: این گیاه 30-40 روز پس از کاشت بذر گل می دهد.

میزان آبیاری: نیاز به آبیاری متوسط ​​تا منظم دارد.

نور: وجود نور کافی تاثیر زیادی در رشد سریع گیاه دارد.

همچنین میتوانید خرید بذر سبزیجات را از مجموعه ما انجام بدهید.

مراحل کاشت بذر ذرت توت فرنگی

کاشت بذر ذرت توت فرنگی مانند هر ذرت دیگری است که قدم به قدم به شما خواهیم گفت.

مرحله اول 

کاشت ذرت توت فرنگی در باغ و مزرعه کار ساده ای است. بعد از گندم و برنج سومین دانه از نظر سطح زیر کشت است. اگرچه ذرت یک گیاه گرمسیری است، اما نمی تواند هوای بسیار گرم را تحمل کند. محیط بهینه برای کشت آن منطقه ای با دمای 21 تا 32 درجه سانتیگراد برای حداقل 3 تا 4 ماه متوالی است.

مرحله دوم

حدود 4-2 هفته قبل از کاشت، خاک را برگردانده و با کود دامی اصلاح کنید. آبیاری خاک را کمی قبل از کاشت ذرت توت فرنگی شروع کنید تا زمانی که کود زمانی تجزیه شود. ذرت به خاکی با زهکشی خوب و حفظ رطوبت نیاز دارد. در عرض یک هفته باید یک جوانه سبز رنگ ببینید.

مرحله سوم

وقتی طول آن ها به 25 سانتی متر رسید، کودی اضافه کنید که به آرامی نیتروژن آزاد می کند یا یک کود غنی از نیتروژن برای ذرت توت فرنگی اضافه کنید. کودهای شیمیایی برای افزایش سطح تولید ذرت ضروری است. وقتی ابریشم ذرت در حال شکل گیری است به نوک ذرت توجه ویژه ای داشته باشید و می توانید شکل گیری ابریشم ذرت را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:آموزش کاشت بذر سیلور بری

مرحله چهارم

ذرت توت فرنگی با باد گرده افشانی می شود و بهتر است در مناطق وسیع کشت شود. گلهای نر روی گیاه بیشتر گرده خود را روی تاج ماده پایینی (جایی که بلال تشکیل می شود) می ریزند. هر گیاه یک یا دو چول بلال خواهد داشت. برای اینکه خودتان گرده ها را پخش کنید، یک کیسه کاغذی بردارید و گرده ها را داخل کیسه بریزید. سپس کیسه را در وسط ذرت قرار دهید تا انتهای کیسه نزدیک به مرکز ذرت باشد. همین کار را با سایر گوش های باقی مانده نیز انجام دهید.

مرحله پنجم

گیاه را به طور منظم آبیاری کنید و علف های هرز را مرتباً کوتاه کنید. مواظب باشید ریشه ذرت هایی که روی سطح خاک رشد کرده اند را جدا نکنید. برای محافظت و تقویت گیاه، خاک اطراف تنه را با تیغ جمع کنید.

مرحله پایانی

زمانی که منگوله های ابریشم انتهای چوب ذرت توت فرنگی قهوه ای شد، ذرت آماده برداشت است. اما برای اطمینان، برگ ها را با احتیاط جدا کرده و دانه های ذرت را فشار دهید. اگر آب موجود در آن مانند شیر باشد، ذرت آماده برداشت است. چوب ذرت را بچرخانید تا برای برداشت بسیار ساده از گیاه جدا شود.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا