0
ساخت گلخانه خانگی

7 نکته که قبل از ساخت گلخانه خانگی باید بدانید

علاقمندان به باغبانی می توانند با ساخت گلخانه خانگی در حیاط خلوت یا زیرزمین خود این چیزها را داشته باشند. شما می توانید یک گلخانه کوچک ، گلخانه کوچک یا حتی یک گلخانه انبار را برای هر هدفی که برای آن نیاز دارید انتخاب کنید. اما مواردی وجود دارد که باید قبل از شروع به یافتن طرح های گلخانه یا انتخاب گلخانه DIY بدانید. و اگر می خواهید شخص دیگری آن را برای شما بسازد ، تعداد زیادی شرکت وجود دارد که انواع گلخانه ها را مطابق خواسته شما ایجاد می کنند.

یک گلخانه می تواند فصل رشد شما را افزایش دهد ، به شما امکان می دهد گیاهان را از حیاط خود تکثیر کنید و به شما اجازه می دهد گیاهان لطیف یا ظریفی پرورش دهید که در غیر این صورت قادر به رشد آنها نخواهید بود. من شاهد کاهو و اسفناج در گلخانه ای بودم که پای برفی روی زمین بود. یکی از دوستان قدیمی من در باغبانی از گلخانه خود برای کاشت تمام نهال های داوطلب خود از حیاط خود استفاده می کرد ، آنها را در گلدان های چهار اینچی در گلخانه DIY خود پرورش می داد .

چگونه می توان یک خانه سبز ساخت


ما چندین پروژه و طرح گلخانه ای عالی را برای شما پیدا کردیم که از یک قاب سرد موقت ، تا یک گلخانه حیاط خلوت با اندازه کامل متغیر است! قبل از انتخاب پروژه ، نکات “شروع به کار” ما را بخوانید تا به شما در انتخاب ، ایجاد میکند.

برنامه ریزی برای ساخت گلخانه خانگی


گلخانه خود را در امتداد شرق به غرب قرار دهید. با این کار طولانی ترین طول روز در طول روز به آن می رسد.


مطمئن شوید که گلخانه شما حداقل 6 ساعت در زمستان آفتاب می گیرد.

به یاد داشته باشید ، اگر قصد دارید برق در گلخانه خود داشته باشید ، آن را به اندازه کافی نزدیک منبع خود قرار دهید.

مشکل این است که گلخانه های سنتی بسیار گران هستند و معمولاً برای حیاط خلوت معمولی بسیار بزرگ هستند. خوشبختانه دو گزینه وجود دارد که خودتان انجام می دهید: خرید یک مجموعه گلخانه آماده برای جمع آوری یا خرید طرح و ساخت گلخانه از ابتدا.

جهت گیری به سوی خورشید


از آنجا که هدف گلخانه ایجاد یک نقطه گرم و آفتابی برای گیاهان شما است ، مهم است که آن را به درستی در حیاط خود قرار دهید. جهت مطلوب گلخانه رو به جنوب یا جنوب شرقی است تا بتواند خورشید صبح زود را جذب کند. جهت گیری رو به شرق در بیشتر آب و هواها نیز خوب عمل می کند.

گزینه های شیشه ای


در ساخت گلخانه خانگی شیشه سنتی ترین شیشه لعاب برای گلخانه ها است. اما شیشه سنگین ، شکننده و گران است ، بنابراین بیشتر گلخانه های خانگی با روکش های پلی کربنات ، اکریلیک ، فایبرگلاس یا پلی اتیلن لعاب دار هستند.

صفحات پلی کربنات ، اکریلیک و فایبرگلاس مقاوم ، عایق های خوب و دارای انتقال نور عالی هستند ، اگرچه فایبرگلاس می تواند به مرور زمان تغییر رنگ دهد. ورق پلی اتیلن بسیار مقرون به صرفه و آسان برای نصب است ، اما بسیار سخت نیست و می تواند به راحتی سوراخ و آسیب ببیند.

مواد قاب


اکثر قاب های گلخانه ای از چوب یا فلز ساخته شده اند. چوب ارزان تر است ، کار با آن آسان تر است و برای گلخانه های کوچک و متوسط مناسب است. فلز از چوب قوی تر و مقاوم تر در برابر آب و هوا است ، اما گرانتر است. آلومینیوم یک انتخاب خوب است زیرا سبک ، مقاوم در برابر خوردگی و قوی است.

مصالح کف برای ساخت گلخانه خانگی


برای ساخت گلخانه خانگی کف یک گلخانه را می توان از هر تعداد مصالح ، از جمله شن ، چوب ، سنگ چوب ، سنگ فلز ، توری فلزی ، بتن ریخته شده یا خاک معمولی تهیه کرد. با این حال ، به خاطر داشته باشید که کف خاکی تنها در صورتی کاربرد دارد که حیاط شما از نظر استخوان خشک بماند ، در غیر این صورت تبدیل به باتلاقی گل آلود می شود.

بتن بسیار بادوام است ، اما ریختن آن نسبتاً گران است و تخلیه خوبی ندارد. کف سنگریزه ارزان است ، خوب تخلیه می شود و به راحتی می توان با افزودن شن بیشتر آن را ترمیم کرد.

تنظیم دما


در ساخت گلخانه خانگی توانایی تنظیم درجه حرارت داخل گلخانه بسیار مهم است زیرا می تواند در تابستان به شدت گرم یا در زمستان به شدت سرد شود. برای خروج هوای گرم ، از پنجره های قابل کار ، دریچه های پشت بام یا فن های خروجی استفاده کنید. و از پارچه های سایه ای برای جلوگیری از افزایش گرمای خورشیدی استفاده کنید.

وقتی هوا سرد می شود ، با نصب یک بخاری برقی مجهز به یک فن کنترل کننده ترموستاتیک ، یک گلخانه گرم نگه دارید. در آب و هوای معتدل ، سیستم های خورشیدی غیرفعال می توانند به دفع سرما کمک کنند. بشکه ها را با آب پر کنید یا بلوک های بتنی را داخل گلخانه قرار دهید. آنها انرژی خورشید را در طول روز جذب می کنند و سپس آن را به صورت گرما در شب آزاد می کنند.

ساخت گلخانه خانگی

میوه و سبزیجات مورد علاقه خود را پرورش دهید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا