0
خرید ماکت طبیعت

مشخصات بونسای پورتولاکاریا افرا
بونسای پورتولاکاریا افرا، درختچه ای همیشه سبز و شاداب یا درخت کوچکی است که در اصل از آفریقای جنوبی آمده است و ارتفاع آن تا چهار متر می رسد. همچنین به عنوان بوش فیل ، درخت یشم یا درخت پول شناخته می شود.

بونسای پورتولاکاریا افرا ساقه ها به رنگ قهوه ای مایل به قرمز دارد. که به خوبی در پایین سبز شاخ و برگ قرار می گیرد. برگها کوچک ، شاداب و به رنگ سبز پر جنب و جوش هستند. آنها به شکل گرد هستند و شکل ظاهری متراکم در درختان باعث زیبایی شده است.

این نمونه به دلیل نگهداری آسان و مقاومت زیاد ، به ویژه شرایط خشک ، یک بونسای عالی برای مبتدیان و حرفه ای ها ایجاد می کند.


محل نگهداری


مکان ایده آل برای بونسای پورتولاکاریا افرا ، صرف نظر از اندازه ، در فضای باز و در معرض آفتاب کامل خواهد بود. با این حال می توان آن را در فضای داخلی و در نزدیکی یک پنجره کاملاً روشن نیز پرورش داد. درختان در شرایط کم نور هم مقاوم هستند.

نکته قابل توجه این است که گیاه بونسای پورتولاکاریا افرا به سرما کمی حساس است. در اسرائیل همه جا رشد می کند به جز کوههای مرتفع و دره هایی که دمای هوا به زیر صفر می رسد.


آبیاری


بونسای پورتولاکاریا افرا می تواند مقدار زیادی آب را در تنه و برگها نگه دارد. در تابستان ، در طول فصل رشد میکند اما اجازه دهید گیاه در فاصله آبیاری کاملا خشک شود. در طول زمستان ، آبیاری هر سه هفته یکبار کاهش می یابد ، و این فقط در صورتی است که باران باریده نباشد.
بهترین زمان برای ساخت مجدد بونسای پورتولاکاریا افرا در تابستان است که دما افزایش می یابد و به طور مداوم بالاتر از 25 درجه سانتیگراد است. یک خاک مناسب با تخلیه خوب بهترین گزینه است ، مانند 1 قسمت آکاداما مخلوط با 3 قسمت پوکه. در اسرائیل ما اغلب از سنگ گدازه درجه بندی شده و شسته شده استفاده می کنیم ، بسته به اندازه درخت ، معمولاً به اندازه 2-4 یا 4-8 میلی متر ، مخلوط با 20٪ پیت ماس.

ویژگی بونسای پورتولاکاریا افرا

بونسای پورتولاکاریا افرا


این گیاهان ذاتاً شاداب هستند ، مقدار زیادی آب را در تنه ، شاخه ها و برگ های خود نگه می دارند. شاخه های بلند و نارس به دلیل وزن خود تمایل به افتادن دارند. در صورت عدم تمایل ، یکی از موثرترین تکنیک ها برای مقابله با این مسئله ، برگ زدایی جزئی و به ویژه از بین بردن برگ های بالایی است.

دستورالعمل های خاص مراقبت از بونسای برای جید بونسای

موقعیت: بونسای پورتولاکاریا افرا در بیشتر مناطق معتدل به عنوان یک درخت سرپوشیده در نظر گرفته می شود ، اگرچه می توان آن را در فضای باز و در آفتاب کامل (و در دمای کافی بالا) پرورش داد. دمای هوا را همیشه از 5 درجه سانتیگراد (یا 41 درجه سانتیگراد) حفظ کنید. به نور زیاد یا حتی آفتاب کامل احتیاج دارد ، مخصوصاً وقتی در خانه نگهداری شود. اگر برگها نوک یا لبه های قرمز برگ ایجاد کنند ، این نشانه رسیدن نور کافی خورشید به گیاه است.

خرید بونسای از باغ بذر


نگهداری بونسای پورتولاکاریا افرا :

هر ساله هر دو سال در بهار با استفاده از خاک مناسب، آنها را مجدداً بارگذاری كنید. حدود یک هفته خاک را بعد از عوض کردن خاک آبیاری نکنید ، تا ریشه های بریده شده خشک شوند. در غیر این صورت دچار پوسیدگی ریشه می شوید.

تکثیر بونسای پورتولاکاریا افرا :

تکثیر آن با استفاده از قلمه در طول تابستان آسان است.

آفات و بیماری ها:

بونسای پورتولاکاریا افرا گیاه نیرومندی است ، در صورت آبیاری صحیح و دریافت نور خورشید ، هیچ مشکلی در مورد سلامت گیاه نخواهید داشت.

تغذیه:

هر ماه یکبار در فصل رشد (بهار-پاییز). یک کود طبیعی (همانطور که در مقاله کود ما شرح داده شده است) باید خوب باشد.

اطلاعات کلی بونسای پورتولاکاریا افرا


یک بوته گوشتی ، نرم و چوبی یا درخت کوچک تا 3 متر تا 4 متر ، اغلب پراکنده. در تپه های سنگی خشک و اسکراب شاداب رخ می دهد. بونسای پورتولاکاریا افرا ، گیاه “فیل” یا “یشم کوچک برگ” نیز نامیده می شود ، بونسای نسبتاً جدید است اما تقریباً همه می توانند رشد کنند. این می تواند دوره های طولانی بدون آب را تحمل کند و آنها را گیاهان عالی برای مبتدیان می کند. دانشجویان پیشرفته بونسای مواد عالی برای آنها می یابند زیرا آنها با هر سبکی سازگار هستند و نسبتاً سریع توسعه می یابند

سبک ها


قائم غیررسمی ، نیمه آبشار ، آبشار و گروه ها همه به خوبی وام می دهند.

بونسای پورتولاکاریا افرا

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا