0
بونسای درخت میوه

پرورش درختان میوه به عنوان بونسای:

توضیحات لازم برای پرورش

 

بونسای درخت میوه  یک درخت کوتوله ژنتیکی نیست. این درخت در اندازه کامل است که با هرس کردن به صورت مینیاتوری حفظ می شود. ایده پشت این هنر باستانی این است که درختان را بسیار کوچک نگه دارد اما شکل طبیعی خود را حفظ کند. اگر فکر می کنید بونسای همیشه درختان ریز با گل های معطر هستند، تنها نیستید. با این حال، این یک تصور اشتباه است. شما همچنین می توانید از بین طیف گسترده ای از بونسای میوه به عنوان بونسای انتخاب کنید. آیا درختان بونسای میوه می دهند؟ بله، آنها انجام می دهند.

اگر تصمیم دارید از درختان میوه به عنوان بونسای استفاده کنید، به یاد داشته باشید که آنها نسبت به بونسای میوه با اندازه کامل نیاز به نگهداری بیشتری دارند. برخی از نکات و اطلاعات در مورد بهترین نمونه میوه برای درختچه را برای رشد درختان بونسای بخوانید.

برای دیدن بونسای میوه باغ بذر کلیک کنید

درختان میوه به عنوان بونسای

شما می توانید یک درخت سیب درست در حیاط خانه خود بکارید، اما نه یک درخت سیب بونسای. درختان بونسای در ظروف با فضای ریشه خوب و مواد مغذی کافی برای شکوفایی رشد می کنند. انتخاب ظرف برای درختان میوه بونسای نیاز به یک نوار اندازه گیری دارد. قطر سطح تنه را با خاک اندازه گیری کنید. ظرف شما باید تا چه حد عمیق باشد. حالا ارتفاع درخت را اندازه بگیرید. ظرف شما باید حداقل یک سوم عرض درخت باشد.

مطمئن شوید که ظرف از چوب تصفیه نشده ساخته شده و دارای سوراخ های زهکشی کافی باشد. آن را تا نیمه با مخلوطی از نیمی از خاک گلدان و نیمی از کود ذغال سنگ نارس پر کنید. روش دیگر، ماسه، قطعات پوست و خاک رس باغی را مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید. قبل از اینکه بونسای خود را بکارید، یک سوم توپ ریشه آن را با اره برش دهید و شاخه های آسیب دیده را هرس کنید. سپس ریشه های باقیمانده آن را در ظرف جدیدش در خاک فرو کنید و خاک بیشتری و یک لایه سنگریزه تزئینی به آن اضافه کنید.

مراقبت بونسای میوه

در اینجا چند نکته دیگر برای رشد درخت بونسای آورده شده است. شما باید دو بار در روز، صبح و عصر، درخت خود را آبیاری کنید. ظرف را در پنجره ای قرار دهید که نور مستقیم خورشید را دریافت کند. آن را در نزدیکی وسایل گرماساز قرار ندهید. خوب است که یک کیت ابزار بونسای بخرید تا به شکل درخت شما کمک کند. اندام های بیرون زده را با گیره بردارید. برای اینکه اندام ها را در جهات خاصی تمرین دهید، تکه های کوچک سیم مسی را دور آن ها بپیچید. برای شاخه های شکننده، لاستیک یا فوم را بین سیم و اندام قرار دهید.

آموزش بونسای پرتقال

بهترین درختان میوه برای بونسای

کدام بنسای میوه درختان بونسای خوبی را می سازند؟ بونسای میوه انار را به عنوان بونسای در نظر بگیرید، به ویژه ارقام بلوط و کامکوات آنها از شکوفه های برفی در بهار و برگ هایی که در پاییز طلایی می شوند لذت می برند. هر دو به ترتیب میوه های خوراکی قرمز و زرد را ارائه می دهند. اگر ترجیح می دهید یک درخت گیلاس کوچک بکارید، رقم پیراکانتا را انتخاب کنید، یک گیلاس همیشه سبز. گل های بهاری معطر و خودنمایی می کند که به گیلاس سیاه تبدیل می شوند. اگر به فکر استفاده از درختان مرکبات به عنوان بونسای هستید، درختان لیمو مایر یا درختان پرتقال کالاموندین را در نظر بگیرید. اولی لیموهای با اندازه کامل را روی بونسای می گذارد، در حالی که دومی شکوفه ها و میوه های معطری را در تمام طول سال ارائه می دهد.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا