0
انواع فلفل

انواع فلفل ها و خواص آن ها را بشناسیم

فلفل ماده خوراکی است که مصرف بسیاری در سراسر دنیا دارد و انواع مختلف آن همیشه در سبد غذایی خانواده ها جای دارد. انواع فلفل از پرطرفدارترین چاشنی‌ها هستند. در این مقاله با گیاهشناسی،‌ ترکیبات مهم و انواع فلفل و همچنین فواید سلامتی بخش فلفل و اثرات داروشناسی آن آشنا می‌شوید

 

این دسته از سبزی‌ها از فلفل سبز دلمه‌ای گرفته تا فلفل تند قرمز، همگی در یک گروه غذایی جای می‌گیرند و تقریباً دارای یک سری از انواع فلفل خواص مفید برای بدن هستند.فلفل تند و سیاه به عنوان چاشنی در اکثر غذاهای ایرانی استفاده می‌شوند.

 

خرید انواع بذر فلفل فروشگاه باغ بذر 

 

1: فلفل دلمه ای

ویژگی ها: انواع فلفل دلمه ای در مقایسه با سایر فلفل های تند بزرگتر است و می تواند به رنگ سبز، زرد، نارنجی و قرمز (و گاهی ارغوانی) باشد. آنها در حالت سبز خود کاملاً رسیده نیستند، بنابراین طعم تلخی دارند، اما با رسیدن، شیرین می شوند. فلفل دلمه ای تند نیست، اما به دستور غذاها رنگ و شیرینی می بخشد (و وقتی پر می شود عالی است).

 

2. فلفل موزی

ویژگی ها: انواع فلفل های سایز متوسط، تند و ملایم با رنگ زرد روشن هستند (از این رو به آن می گویند). آنها با رسیدن شیرین تر می شوند و اغلب به صورت ترشی سرو می شوند – و اتفاقا منبع عالی ویتامین C هستند.

 

3. فلفل پیکیلو

خصوصیات: فلفل پیکیلو اسپانیایی مانند فلفل دلمه ای شیرین و بدون حرارت است. آنها اغلب به صورت بو داده، پوست کنده و در روغن، به عنوان تاپاس یا با گوشت، غذاهای دریایی و پنیر سرو می شوند.

 

4. فلفل فریجیتلو

ویژگی ها: این فلفل های زرد روشن که اهل ایتالیا هستند فقط کمی تندتر از فلفل دلمه ای هستند و طعم کمی تلخ دارند. آنها اغلب ترشی می شوند و در شیشه ها فروخته می شوند و در ایالات متحده به عنوان فلفل فلفلی شناخته می شوند (اگرچه این نام فلفل متفاوت و تندتر در ایتالیا است).

 

5. فلفل گیلاس

خصوصیات انواع فلفل : در حالی که pimiento کلمه اسپانیایی فلفل است، در کشورهای انگلیسی زبان به فلفل گیلاس قلبی شکل اشاره دارد. کمی تند، در پنیر پیمنتو استفاده می شود و اغلب به صورت ترشی در شیشه فروخته می شود. همچنین یک ماده تشکیل دهنده برای سیراکیوز، نیویورک، ماکارونی تخصصی، ریگی مرغ است.

6. فلفل شیشیتو

ویژگی‌ها: این فلفل‌های آسیای شرقی معمولاً در حالی که سبز هستند برداشت می‌شوند و طعم آن‌ها با حرارت ملایم کمی تلخ است – از نظر آماری، از هر ده فلفل شیشیتو یک فلفل تند است. آنها اغلب به صورت ذغالی یا تاول زده سرو می شوند، اما می توان آنها را به صورت خام نیز مصرف کرد.

 

7. فلفل هچ

ویژگی ها: فلفل هچ نوعی شیلی مکزیکی جدید است و یکی از مواد اصلی در منطقه است. آنها کمی تند مانند پیاز، با طعم لطیف تندی و دودی هستند. چیلی هچ در دره هچ، منطقه ای که در امتداد رودخانه ریو گراند امتداد دارد، رشد می کند و به دلیل کیفیت و طعم خود بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

 

8. فلفل آناهیم

ویژگی انواع فلفل : فلفل آناهیم نوعی فلفل نیومکزیکی است، اما در خارج از نیومکزیکو رشد می کند. آنها مانند هابانرو تند نیستند، اما تندتر از فلفل دلمه ای هستند. اغلب آنها را به صورت کنسرو فلفل سبز یا فلفل قرمز خشک در خواربارفروشی می بینید.

 

9. فلفل چیلاکا

ویژگی ها: این چیلی های چروک دار فقط کمی تند هستند، با طعمی شبیه آلو و گوشت سیاه رنگ. در شکل خشک آنها اغلب با میوه ها ترکیب می شود تا سس درست شود.

انواع بذر فلفل

10. فلفل پوبلانو

ویژگی‌ها: این فلفل‌های سبز بزرگ اهل پوبلا، مکزیک هستند و در حالی که نسبتاً ملایم هستند (مخصوصاً در حالت نارس خود)، با بلوغ تندتر می‌شوند. پوبلانوها اغلب برشته و پر می شوند یا به سس های مول اضافه می شوند.

 

11. فلفل مومی مجارستانی

ویژگی ها: فلفل مومی مجارستانی به راحتی با فلفل موزی اشتباه گرفته می شود، اما طعم آن بسیار تندتر است. گرما و عطر گل آن‌ها را در غذاهای مجارستانی مانند پاپریکا (که اغلب برای تهیه آن استفاده می‌کنند) ضروری می‌کند.

 

12. فلفل میراسول

ویژگی ها: فلفل های میرازول با ادویه ملایم که منشا آن مکزیک است، اغلب در حالت خشک شده خود به عنوان فلفل گواجیلو یافت می شود و می توان از آن در مارینادها، رب ها و سالسا استفاده کرد. آنها در حالت خام طعم تند و میوه ای دارند، اما وقتی خشک می شوند غنی تر می شوند.

 

13. فلفل فرزنو

ویژگی ها: این خویشاوند انواع فلفل آناهیم و هچ بومی نیومکزیکو است اما در سراسر کالیفرنیا رشد می کند. وقتی نارس باشد سبز است اما با بلوغ به رنگ نارنجی و قرمز تغییر می کند، با نسبت گوشت به پوست بالا که آن را برای پر کردن خوب می کند. فرنوس های قرمز نسبت به هالاپنیو طعم کمتری دارند و تندتر هستند، بنابراین زمانی که می خواهید به غذای غذا اضافه کنید خوب هستند.

 

14. فلفل JALAPEÑO

ویژگی ها: فلفل jalapeño نوعی فلفل مکزیکی است که وقتی هنوز سبز است از درخت انگور کنده می شود (اگرچه با رسیدن قرمز می شود). معمولاً در سالسا استفاده می شود، آنها تند هستند اما نه خیلی تند، با طعم میوه ای لطیف. (به نظر ما برای زنده کردن مک و پنیر نیز عالی است.)

 

15. فلفل سرانو

ویژگی ها: تند تر از فلفل هالاپینو، این فلفل های ریز می توانند به خوبی بسته شوند. آنها در آشپزی مکزیکی (جایی که بومی آن هستند) رایج هستند و به دلیل گوشتی بودنشان یک افزودنی عالی به سالسا می دهند.

 

16. فلفل کاین

ویژگی ها: شما احتمالاً این فلفل قرمز تند را به شکل خشک آن که یک ادویه محبوب در بسیاری از آشپزخانه ها است، بیشتر می شناسید. این یک ماده اصلی در پودر فلفل قرمز است که ترکیبی از ادویه جات است و نه خود فلفل.

 

17. فلفل تایلندی

ویژگی ها: این فلفل قرمز کوچک که در غذاهای آسیایی پرطرفدار است، انواع فلفل نسبت به اندازه خود به طرز شگفت انگیزی تند هستند. آنها در سامبال، سس، ماریناد، سرخ کردنی، سوپ و سالاد استفاده می شوند و می توان آنها را به صورت تازه یا خشک یافت. در حالی که آنها غیرقابل انکار تند هستند، میوه ای نیز هستند … اگر بتوانید گرما را پشت سر بگذارید.

 

18. فلفل هابانرو

ویژگی‌ها: این فلفل‌های نارنجی کوچک به خاطر تند بودن بسیار معروف هستند، اما همچنین طعم‌دهنده و معطر هستند، با کیفیت گل‌هایی که آنها را برای سس‌های تند و سالسا مناسب می‌کند. آنها در شبه جزیره یوکاتان مکزیک و همچنین کارائیب محبوب هستند.

 

20. فلفل کلاه دار

ویژگی ها: اگرچه به نظر شبیه به نظر می رسد، کلاه کاپوت اسکاچ را نباید با هابانرو اشتباه گرفت – به همان اندازه تند است اما طعم شیرین تر و شکل محکم تر دارد. در آشپزی کارائیب رایج است و برای چاشنی های تند و تیز ضروری است و نام خود را از کلاه تخت اسکاتلندی (به نام تامی) گرفته است که شبیه آن است.

در این مقاله با این مطالب اشنا شدید

انواع فلفل

انواع فلفل سبز

انواع فلفل ایرانی

انواع فلفل قرمز

اسم انواع فلفل

انواع فلفل تند

انواع فلفل شیرین

مقاله : انواع فلفل

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا