0

گل بنفشه گیاهان خانگی کوچکی است که دسته هایی از گلهای سفید ، آبی یا بنفش را روی برگهای مبهم تولید می کند. در اینجا نحوه مراقبت از بنفشه آفریقایی در خانه آمده است!

گل بنفشه با نور کم شکوفا می شود ، اما نور غیر مستقیم متوسط تا روشن بهترین است. ممکن است کمی گیج کننده باشند ، بنابراین نکات بیشتری را در مورد چگونگی اطمینان از شکوفه دادن بنفشه بررسی کنید.

چگونه از گل بنفشه مراقبت کنیم

خاک را کمی مرطوب نگه دارید و از آب معمولی استفاده کنید.
اگر برگ ها در رطوبت بالا نگهداری کنید ، حساس به پوسیدگی هستند ، بنابراین بنفشه ها را از پایین آب دهید تا از وارد شدن آب اضافی به برگ ها جلوگیری کنید.
با یک برس کوچک و نرم گرد و غبار را از بین بریزید.
هر 2 هفته یک بار با یک غذای گیاهی به آنها دهید، اما فقط در طول فصل رشد (بهار و تابستان). کوددهی را فقط زمانی شروع کنید که به نظر می رسد گیاه به تقویت بیشتری نیاز دارد. کود دهی بیش از حد یک مشکل شایع تر از کوددهی کم است.
بسیاری از انواع گل بنفشه شرایط گرم ( 18 درجه سانتیگراد) را ترجیح می دهند ، گرچه همه ی از آنها شرایط سردتر را تحمل می کنند. در زمستان از پنجره های پیش نویس دور نگه دارید.
برگهای نازک و سبز تیره و ساقه های لگی به شما می گویند که گیاه بسیار کم نور می شود. برگهای سبز روشن یا سفید شده نشان دهنده نور زیاد است.
گیاهان باید رشد کنند و به گلدانهای بزرگتر منتقل شوند ، اما نگه داشتن کمی گلدان بنفشه آفریقایی می تواند آنها را به شکوفایی ترغیب کند. زمان بهینه برای بارگیری مجدد بعد از کمی پژمردگی برگها است.

آفات / بیماریها گل بنفشه


کنه سیکلامین ممکن است رخ دهد. برداشتن آنها تقریباً غیرممکن است ، بنابراین دفع گیاه آلوده و جداسازی گیاهان مجاور توصیه می شود.
کپک پودری
اشکال مختلف پوسیدگی و سوختگی

نکته های توصیه شده


صدها نوع و هیبرید وجود دارد ، از بنفشه های مینیاتوری گرفته تا انواع دنباله دار! آنها عمدتاً از نظر رنگ گلهایشان متفاوت هستند که از سفید تا بنفش متغیر است ، اگرچه بعضی از گونه ها در شاخ و برگ و گل هایشان نیز تنوع دارند.

بنفشه ها به طور معمول براساس اندازه و بر اساس میزان رشد آنها طبقه بندی می شوند:

مینیاتور: عرض کمتر از 8 اینچ
استاندارد: عرض 8–16 اینچ

خرید گل بنفشه از باغ بذر

گل بنفشه کانادایی

این گروه از گیاهان خوراکی شامل بنفشه ، بنفشه و پنسیس است. گونه های زیادی از بنفشه بومی کانادا وجود دارد و در انواع مکان ها ، از باغ ها گرفته تا جنگل ها یافت می شود. این گیاهان شامل گلهای سفید ، بنفش ، مشکی یا زرد دارند که در اواخر بهار یا اوایل تابستان شکوفا می شوند. بسیاری از گونه ها تمایل به انتشار دارند ، اما به طور کلی با سرعت قابل کنترل و گیاهانی که علف های هرز می شوند می توانند از نظر رنگ و مواد مغذی به سالادها اضافه شوند.

نکته مهم

آیا می دانید؟ – گفته می شود پزشک فرانسوی ، René Laënnec ، مخترع استتوسکوپ و متخصص برجسته در زمینه ی قفسه سینه در آن زمان ، به طور منظم مخلوطی را که حاوی گل بنفشه بود به عنوان یک نوشیدنی ضد آنفولانزا نوشید.

محل یافت و نحوه رشد گل بنفشه

گونه های مختلف بنفشه به شرایط مختلفی نیاز دارند ، اگرچه بسیاری در سایه جزئی رشد می کنند و خاک غنی را ترجیح می دهند. کانادا بنفشه های جنگلی بومی دارد که ما برداشت آن را تشویق نمی کنیم زیرا باید بدانید که آیا این گونه در معرض خطر است و یا اینکه وصله در آن منطقه نادر است ، حتی اگر در آن نقطه پربار به نظر برسد. همچنین به خاطر داشته باشید که حیات وحش محلی از برداشت نامناسب تأثیر می گذارد.

موارد استفاده دارویی

گل بنفشه خوراکی به دلیل خواص تصفیه کننده خون ، ضدعفونی کننده و ضد تومور ، در طول قرن ها به عنوان مفید در برابر انواع بیماری ها مورد ستایش قرار گرفته است. این می تواند به بیماری های پوستی مانند اگزما ، عفونت های ریوی مانند برونشیت و سرفه سیاه و ضماد یا پماد با استفاده از برگ های آن کمک کند تا التهاب را کاهش دهد.

موارد استفاده از گل بنفشه خوراکی

برگها: برگ ها و گل های خشک برای تهیه یک چای.
برگ های تازه را به سالادها اضافه کنید.

گل ها:رنگ و علاقه را به سالادها اضافه کنید.
کریستالیزه و تبدیل به دکوراسیون شیرین شود
برای علاقه بصری به نوشیدنی های تابستانی ، در سینی های یخ به آب اضافه کنید.

احتیاط:

ما خوانندگان را تشویق می کنیم که تحقیقات خود را انجام دهند و تصمیم بگیرند که آیا گیاهان ذکر شده برای استفاده مناسب هستند. در حالی که برخی از گیاهان برای اکثر افراد مضر هستند .

گل بنفشه

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا