0
نحوه کاشت خیار مینیاتوری

نحوه کاشت خیار مینیاتوری چگونه است؟ چگونه میتوان این خیار را کاشت؟ خیار سفید مینیاتوری از طریق بذر هایی به شکل ساقه تکثیر می شود که به رنگ سفید و در اندازه کوچک رشد می کنند. مناسب برای تازه خوری و آشپزی می باشد. در بیشتر مناطق می روید و گیاهی علفی یکساله است.

میتوانید این خیار مینیاتوری را ازطریق این لینک بخرید و یک خرید خوب را از ما تجربه کنید.

مشخصات گیاهی خیار سفید مینیاتوری

خیار سفید مینیاتوری، سفید رنگ و خوشمزه است که طعم دلچسبی دارد و اندازه آن کوچک است. این نوع خیار چاق و گوشتی است و دارای نقاط خاردار بسیار ریز روی پوست آن است که می توانید آنها را لمس کنید. بوی بسیار مطبوعی دارد و پوست نازکی دارد. این نوع خیار دارای خواص فراوانی است و در اکثر مناطق به صورت درختچه ای یک ساله پرورش داده می شود و به عنوان افزودنی غذا در غذاها و سالادهای تازه استفاده می شود.

گل های این گیاه شاخی و زرد رنگ است که به صورت ساقه های علفی و استوانه ای ظاهر می شود. برگ های بزرگ به رنگ سبز شاخ مانند هستند، برگ ها با کرک هایی با شیارهای عمیق پوشیده شده است.

در ادامه سعی میکنیم کهخ در مورد نحوه کاشت خیار مینیاتوری برای شما عزیزان توضیح دهیم که این گیاه چگونه کاشت میشود؟

نحوه کاشت بذر خیار سفید مینیاتوری

خیار سفید مینیاتوری مانند بسیاری از گیاهان علفی از طریق بذر تکثیر می شود. بذرها را به مدت 24 تا 48 ساعت در آب گرم خیس کنید، سپس کود را به خاک کاشت اضافه کنید تا خوب شود و در نهایت بستر را درست کنید. گودالی به عمق 1-2 سانتی متر در خاک حفر کنید و روی آن را با خاک نرم و کود بپوشانید و گیاه را آبیاری کنید. سطح خاک را مرطوب نگه دارید تا زمانی که بذر گیاه از خاک بیرون بیاید. بعد از 5 تا 12 روز بذر گیاه جوانه زده و شروع به رشد می کند و پس از 65 تا 70 روز بالغ می شود و محصول آن قابل برداشت است.

همینطور میتوانید یک خرید خوب را با خرید بذر سبزیجات خارجی از مجموعه ما داشته باشید.

  •   زمان کاشت بذر: زمان کاشت این گیاه بهار است.
  •   ارتفاع: ارتفاع این گیاه بین 80 تا 120 سانتی متر است.
  •   فاصله کاشت بذر: فاصله کاشت بذر بین 55 تا 65 سانتی متر است.
  •   عمق کاشت بذر: عمق کاشت بذر بین 10 تا 20 سانتی متر است.
  •   خاک مناسب برای رشد: خاک کشت شده برای رشد به خاک غنی و حاصلخیز نیاز دارد تا زهکشی خوبی داشته باشد.
  •   دمای مورد نیاز: دمای مناسب برای رشد این گیاه 21 تا 30 درجه سانتیگراد می باشد.
  •   زمان گلدهی: گلدهی این گیاه سه تا پنج هفته پس از کاشت بذر است.
  •   میزان آبیاری: نیاز به آبیاری متوسط ​​تا منظم دارد، سطح خاک باید در بین آبیاری ها کمی مرطوب باشد.
  •   نور: نور کامل روز را دوست دارد.
  • بیشتر بخوانید:آموزش کاشت و پرورش بذر ذرت توت فرنگی

خواص خیار سفید مینیاتوری

برخلاف تصور بسیاری، خیار سفید یک خیار مینیاتوری نیست، بلکه یک معجزه با هزار و یک ویژگی است. خیار سفید مینیاتوری حاوی ویتامین های A، B، C، کلروفیل و ده نوع ماده معدنی است.خیار تصفیه کننده خون و حلال اسید اوریک است.

عوارض خیار سفید مینیاتوری

برای کسانی که طبع صفراوی و دموی دارند خوردن خیار سفید مینیاتوری و این خیارها باعث ایجاد سوزش معده نمی شود همچنین بچه های کوچکتر بهتر است کمتر خیار سفید مینیاتوری مصرف کنند. خیار سفید مینیاتوری نفخ می کند زیرا به سرعت در معده خراب می شود، بنابراین برای رفع نفخ و سوزش معده ناشی از خوردن خیار سفید مینیاتوری می توانید مقداری نعناع یا مقداری آبجوش و نبات بخورید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا