0
نحوه کاشت بلوبری

کاشت بذر بلوبری در گلدان دارای چه شرایط مناسبی است؟

طعم بی نظیر و ظاهر زیبای این میوه باعث شده است تا افراد زیاد به فکر کاشت بذر بلوبری در گلدان بیفتد. لازم است بدانید که بذر این میوه تنها در مناطق سردسیری محصول دهی دارد.
بذر بلوبری یکی از نمونه های بذز میوه کمیاب است که طرفداران زیادی دارد. این میوه در آمریکای شمالی به صورت بسیار فراوانی یافت می‌شود. همچنین طعم آن نیز ترش شیرین بوده و رنگ منحصر به فردی دارد.
شکوفه های بلوبری به شکل زنگوله است که رنگ آن نیز معمولا سفید یا صورتی می باشد. بوته این میوه به صورت ایستاده رشد می کند.
اگر قصد کاشت بذر بلوبری را به روش باغبانی گلدانی دارید، پیشنهاد می شود که حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم برای کاشت این میوه

در واقع می توان گفت که کاشت بذر بلوبری چندان راحت نبوده و حتما باید برای محصول دهی این میوه شرایط خاصی فراهم شود. این بذر میوه بایستی حتما تحت مراقبت‌ های ویژه ای قرار بگیرد تا جوانه بزند. البته میوه بلوبری با روش قلمه زنی نیز پرورش می یابد.
برای کاشت بذر میوه بلوبری لازم است که حتما نکاتی را رعایت کنید. همچنین بهتر است که این کار توسط افرادی با تجربه در زمینه باغبانی گلدانی انجام شود.

سرما برای پرورش میوه بلوبری

همان‌ طور که در ابتدای متن نیز گفته شد، بلوبری از جمله میوه هایی است که در هوای سرد رشد می کند. این بذر به شکل طبیعی به سرما احتیاج دارد. به منظور این که باز محصول دهی داشته باشد، باید حتما شرایط خواب شکنی فراهم باشد. برای جوانه زدن بذر بایستی دمای محیط حداقل منفی ۷ درجه سانتی گراد باشد و حدود سه ماه بذر در این محیط باقی بماند.
خوشبختانه در برخی از فروشگاه های آنلاین بذر سرمادهی شده به فروش می رسد که شما می توانید برای صرفه جویی در زمان جهت خرید بذر بلوبری سرما دیده اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که بذرها تنها سرما دیده بوده و خواب شکنی نشده‌اند.
همچنین می توان برای سرمادهی بذر آن ها را بخیسانید و در چندین لایه دستمال کاغذی قرار دهید. لازم به ذکر است که نباید اجازه دهید که دستمال خشک شود.
پیش از کاشت بذر بلوبری در گلدان به مدت یک شبانه روز آن را در آب بخیسانید.

خاک مناسب برای کاشت بلوبری

خاک مناسب برای کاشت بذر بلوبری باید دارای ۲۰ درصد کوکوپیت، ۴۰ درصد شن ریز شسته، ۴۰ درصد پیت ماس و مقدار بسیار کمی ورمی کمپوست باشد. همچنین میزان پی اچ خاک نیز بهتر از ۵ باشد. توجه داشته باشید خاکی برای رشد میوه بلوبری مناسب است که اسیدی باشد. این موضوع به جوانه زنی هرچه بهتر بذر کمک بسزایی می کند.

نحوه کاشت بذر بلوبری در گلدان

• خاکی که در بخش قبلی گفته شد، درست می کنید و در گلدان می ریزیم. سپس تمامی خاک را آبیاری می کنیم.
• لازم است بدانید که بذر بلوبری بسیار ریز است. به همین خاطر برای کاشت بذر بلوبری سطح خاک باید صاف و صیقلی باشد. در غیر این صورت بذر زیر خاک دفن می شود.
• بذرهای بلوبری را به راحتی روی سطح خاک قرار داده و مقدار بسیار کمی پیت ماس آن ها را بپوشانید.
• پس از این مرحله باید با اسپری کردن آب سطح آب را کنید. به صورتی که بذر روی خاک تکان نخورد.
• حالا باید سطح گلدان را با یک مشما شفاف پوشش داده تا رطوبت خاک به آن جذب شود.
• توجه داشته باشد که گلدان مورد نظر شما باید در مکانی که نور بسیار زیادی وجود دارد، قرار بگیرد.
• تا قبل از این که بذر بلوبری جوانه بزند، نباید گلدان را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار داد.

آبیاری بذر بلوبری

لازم به ذکر است که بذر بلوبری تا زمانی که جوانه بزند، نیازی به آبیاری ندارد. اما در صورتی که مشاهده کردید سطح خاک خشک شده و دیگر مرطوب نیست، آب را به صورت اسپری روی سطح آن بپاشید. فراموش نکنید که تا جوانه زنی بذر خاک نباید به هیچ وجه خشک شود. همچنی باید بلافاصله پس از جوانه زنی آبیاری را شروع کنید. این کار باید به صورتی اندازه شود که بوته در آب غرق نشود.
برای آبیاری بذر بلوبری در گلدان باید بگوییم که شما باید حداقل هفته ای دوبار بوته را آبیاری کنید.

پیج باغ بذر را دنبال کنید

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا