0

ماسک خیار یکی از داروهای طبیعی برای شادابی و جوان سازی پوست هست شما برای لطافت پوست خود حتما از ماسک خیار استفاده کنید ما در این مقاله طرز تهیه ماسک خیار را به روش خیلی ساده برای شما آموزش خواهیم داد.

روش درست کردن ماسک خیار برای پوست های خشک و حساس

1-ابتدا یک خیار تازه را شسته و پوست بکنید.

2-خیار را داخل مخلوط کن قرار دهید تا خیار تبدیل به خمیر شود.

3-یک قاشق ماست به خیار اضافه کنید و آن را بهم بزنید.

4-یک قاشق روغن زیتون به خیار و ماست اضافه کنید روغن زیتون مناسب پوست های خشک هست.

5- یک قاشق عسل به ان اضافه کنید عسل خاصیت نرم کنندگی دارد و باکتری های موجود در پوست را از بین می برد.

6-درصورتی که بخواهید این ماسک پوست خیلی قوی باشد یک عدد تخم مرغ هم به این مواد اضافه کنید.

7- اگر سرکه سیب هم موجود باشد یک قاشق چای خوری به مواد خمیر شده اضافه کنید

ماسک خیار
ماسک خیار

روش استفاده از ماسکهای خیار

حال در این قسمت از مقاله نحوه درست کردن این نوع ماسک مفید را برایتان توضیح داده ایم.

1- ابتدا صورت خود را با اب و صابون خوب بشویید.

2- پس ار شستن صورت آن را خشک کنید.

3-ماسک درست شده را به صورت خود بزنید در زدن ماسک  به پوست صورت دقت شود که به پوست دور چشم زده نشود و طوری استفاده کنید که ماسک حداقل نیم سانت ضخامت داشته باشد.

4- بعد از زدن ماسک خیار به صورت حداقل بیست دقیقه صبر کنید تا پوست را روشن  و پاک سازی کند.

5-سپس موقع شستن با اب سرد ماسک خیار را با انگشتان بشویید.

با این روش هایی که گفتیم پوست شما زیبا و همیشه شاداب خواهد بود.

برخی از خواص ماسک خیار

از میان مهمترین خواص ماسک خیار می‌توان به مواردی مانند روشن کردن پوست، از بین بردن چین و چروک، مرطوب نگه داشتن پوست، کمک به بازسازی بافت‌ها، کاهش حلقه‌های سیاه دور چشم و… اشاره کرد. ماسک خیار یکی از بهترین ماسک‌های خانگی به شمار می‌آید.

درمان جوش‌های سرسیاه

 پوست چرب عامل بوجود آمدن جوش و جوش‌های سرسیاه است و ماسک خیار این مشکل را برطرف می‌کند. خیار یکی از رایج‌ترین مواد طبیعی ضد آکنه است که می‌تواند چربی و آلودگی‌های روی پوست را کاهش دهد و در نتیجه از گسترش جوش‌های پوستی ممانعت کند.

اثرات سلامتی و بهبود دهندگی دارد

 اگر به دنبال لوسیونی برای بهبود زود هنگام پوست خود هستید، می‌توانید از آب خیار یا ماسک آن استفاده کنید. ترکیبات بیوتین (ویتامین B۷) که در این میوه وجود دارد، بازسازی بافت‌های آسیب دیده را تسریع می‌کند و باعث بهبودی سریع پوست می‌شود. علاوه بر این با کمک آب خیار می‌توانید هرگونه تحریکات پوستی را از بین ببرید البته پاکسازی و بازسازی پوست با استفاده از این ماسک به کمی صبر و تحمل نیاز دارد.

مبارزه با پیری پوست

 خیار بر علیه پیری نیز به مبارزه می‌پردازد و باعث سفت شدن پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک می‌شود و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کند. در واقع خاصیت آبرسانی خیار باعث کاهش چربی پوست شده و تعادل بین آب و چربی را برقرار می‌سازد.

از بین برنده آکنه

 از بین بردن آکنه یکی دیگر از خواص ماسک خیار است که می‌توانید از این ماسک بی‌نظیر انتظار داشته باشید. اگر به دنبال درمانی موثر و ارزان برای از بین بردن آکنه هستید، قطعا باید ماسک خیار را امتحان کنید؛ اما اگر مشکل شما خیلی حاد باشد نمی‌توانید بدون کمک متخصصان و دارو‌های شیمیایی، این مشکل را حل کنید. با این حال اگر بر روی صورت تعداد محدودی آکنه دارید، به راحتی می‌توانید با استفاده از آب خیار به علت دارا بودن اسید فولیک (اسید B۹) این مشکل را برطرف کنید.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا