10
نگهداری گل رز رونده

گل رز رونده گونه از گل های رز زیبا هستند که متفاوت با سایر رز ها رشد می کننده و شکل و ظاهر فوق العاده خاص و خوشگلی دارند گیاه رز رونده شرایط خاص نگهداری را دارد تا خوب رشد کرده و گل دهی خوبی داشته باشد ما در این مقاله به شما نحوه صحیح نگهداری از این گونه رز های را آموزش خواهیم داد.

برای خرید بذر گل میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

بسیاری از گلهای رز به دلیل گلهای زیبا که از رنگ سفید از طریق رنگهای مختلف زرد و صورتی تا زرشکی تیره و مارون است ، کاشته می شوند و بیشتر آنها عطر و بویی دلپذیر دارند که با توجه به تنوع و شرایط آب و هوایی متفاوت است.

پرورش رز رونده

نحوه کاشت بذر گل رز

پرورش گل رز در خانه برای فروش

گل رز رونده در گلدان و یا در باغچه حیاط یا جلوی درب خانه کاشت ولی بهترین مکان برای کشت این گیاه جایی هست که گل رز رونده جا برای رشد داشته باشد چرا که اگر خوب رسیدگی شود خیلی سریع رشد می کند.

چگونه بذر گل رز رونده را بکاریم؟

برای پرورش رز رونده ابتدا بذرها را تهیه کرده و سپس  بذر ها را در یک دستمال مرطوب  داخل نایلون قرار دهید  و پنج الی هشت هفنه در درمای دو درجه در یخجال نگهداری کنید  تا خواب بذر گل رز رونده شکسته شود هر از چندگاهی برای دستمال چند قطره اب بریزید تا بذرها خشک نشوند سپس بذر گل رز را از داخل یخجال بیرون بیاورید و اقدام پرورش رز رونده بکنید روش کشت هم به این شکل هست بذر ها را روی خاک با فاصله مناسب بچینید و سپس بر روی انها یک و نیم سانتی متر شن بریزد تا بذرها پوشیده شوند و بر روی ماسه ها آب اسپری کنید روی بذر ها حتما باید مرطوب باشد و خیس نشود.

زمان کاشت گل رز رونده در باغچه

دمای مناسب برای کشت بذر های رز

یکی از موارد موردنیاز برای رشد بذر رز دمای محیط هست اگر در باغچه اقدام به کشت بکنید بهترین زمان اواخر زمستان یا اوایل بهار هست که بذر ها با دمای منطقه اقدام به جوانه زنی می کنند ولی اگر در گل دان بکارید هر فصلی می توانید اقدام به کشت بذر بکیند مناسب ترین دما برای کشت در گلدان دمای 15 الی 22 درجه هست.

مدت زمان جوانه زنی بذر های گل رز رونده

مدت زمان جوانه زنی بذر های گل رز رونده یک الی 9 هفته می باشد  بعد از جوانه زنی گیاهانی که سه الی پنج برگ دارند می توان آن ها را به سایر گل دان ها انتقال داد.

مدت زمان نورگیری رز رونده

بستگی به شرایط رز رونده دارد  اگر سه الی پنج برگ داشته باشند گلدان را کنار پنجره قرار دهید تا رز رونده خوب افتابگیری کند و اگر سن گیاه بیشتر از 3 ماه شد آنها در روز حداقل به شش ساعت افتاب نیاز دارند.

آبیاری رز رونده

برای پرورش گل رز رونده  اگر مرتب آبیاری شود گل های زیادی خواهد داد این گیاه باید در هر هفته حداقل دوبار ابیاری شود و بررسی کنید اگر خاک این گیاه مرطوب نبود اقدام به ابیاری زیاد هم بکنید مثلا هفته ای سه بار و جدا از ابیاری خیلی زیاد هم پرهیز کنید که باعث قارچی شدن رز رونده می شود و شاخ و برگ گیاه را اب پاشی نکنید.

برای خرید بذر سبزیجات بر روی آن کلیک کنید.

کود مناسب برای گل رز رونده

برای تغذیه و پرورش رز رونده  گیاه از کود های حیوانی و کمپوست استفاده کنید کود حیوانی باید کهنه باشد تا جواب بهتری بگیرید مناسب ترین زمان برای کود دهی به گل رز رونده فصل بهار و پاییز هست و همچنین در فصل تابستان می توانید از کود های شیمیای مانند پتاس هم استفاده کنید.

هرس رز رونده

هر چقدر در هرس رز رونده بهتر عمل کنید و شاخ و برگ های قدیمی را هرس کنید شکل و شمایل گیاه بهتر خواهد شد و رشد گیاه افزایش پیدا می کند و گیاه گل های فراوانی میدهد.

ما در این مقاله به شما نحوه نگهداری و پرورش رز رونده را آموزش دادیم با رعایت نکات زیر به حرفه ای ترین باغبان تبدیل شوید.

جمع بندی

گلهای رز از مناطق مختلف جهان به راحتی ترکیبی می شوند و باعث بوجود آمدن انواع متناسب با اشکال مختلف می شوند  کمتر از 10 گونه ، عمدتا بومی آسیا هستند در نهایت امروزه انواع مختلفی از گل های رز باغی تولید شده است.

یک شرکت اصلاح نژاد بین المللی است که چندین دهه تجربه در پرورش گلهای رز دارد. این یک شرکت خانوادگی است که در سال 1962 تاسیس شد. این شرکت اکنون توسط نسل سوم هدایت می شود: رابرت ایلسینک به عنوان مدیر عامل و مارتین ایلسینک به عنوان مدیر مالی. نسل چهارم نیز در سال 2020 به این شرکت پیوسته است! دفتر مرکزی در مرکز هلند واقع شده است.

اینترپلنت دارای امکانات آزمایشی خاص خود در کنیا است و شبکه بزرگی از نمایندگان و نمایندگان در سراسر جهان دارد. خوشبختانه شرکت باغ بذر توانسته چندین سال با این شرکت قرار داد همکاری امضا کند و بذر های اورجینال را از این شرکت وارد کند.

پرورش رز رونده

10 دیدگاه

  1. sara سه‌شنبه, 3 فروردین , 1400 پاسخ

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

    • baghadmin سه‌شنبه, 3 فروردین , 1400 پاسخ

      ممنون از این همه لطف شما بزرگوار.

  2. سرچمی یکشنبه, 8 فروردین , 1400 پاسخ

    بسیار سپاسگذارم.لذت بردم

    • baghadmin دوشنبه, 9 فروردین , 1400 پاسخ

      با سلام و احترام. خدارو شکر

  3. فاطمه چهارشنبه, 18 فروردین , 1400 پاسخ

    سلام .فاصله بین جوانه زنی و گلدهی رز رونده چقده؟! و آیا زمانشو ن با هم فرق داره؟

  4. انوش جمعه, 17 اردیبهشت , 1400 پاسخ

    با درود. زمان گلدهی کی هستش تا آخرای تابستون و گلهاش به چه شکلیه پر پشته یا بزرگ یا کوچیکه. سپاس

    • baghadmin شنبه, 18 اردیبهشت , 1400 پاسخ

      با سلام واحترام. بهار و تابستون گلدهی دارند و گل هاش سایز درشت هست.

    • baghadmin شنبه, 18 اردیبهشت , 1400 پاسخ

      با سلام واحترام . بهار و تابستان بیشترین گلدهی رو دارند . و سایز درشت هستند

  5. sheyda جمعه, 5 شهریور , 1400 پاسخ

    سلام بذرشو ازکجا میتونم تهیه کنم؟

    • baghadmin شنبه, 6 شهریور , 1400 پاسخ

      با سلام و احترام . از گل فروشی ها اگه بذر اورجینال رو داشته باشند

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا